חיפוש

איך עורך דין ירושות יכול לסייע

ירושות הן תמיד עניין עדין בתוך המשפחה. משפחות רבים מסתכסכות, רבות, ולעיתים גם לעולם לא משלימות בעקבות סכסוך על ירושה. אם לא מספיק משקעי החיים והיסטורית החיים המשותפת, ויכוח או סכסוך על רקע ירושה לעיתים יכולות להרוס מערכות יחסים וקשרים רבים של בני משפחה. כאשר נושאים סביב כסף הופכים להיות נושא מרכזי בתוך משפלה, מומלץ ועדיף לפנות אל עורך דין ירושות שיכול לסייע עבור המשפחה שלכם.

 

ליווי תהליך הירושה

חלק המרכזי בתפקידו של עורך דין ירושות, הוא ניסוח הצוואה על מנת להעביר בצורה הטובה והברורה ביותר את הרצון של המצווה. אם משפחתו והיורשים של המנוח רוצים לממש את הצוואה שלו וחלק מזה גם את הזכויות שלהם, עורך דין ירושות יכול לסייע להם רבות בתהליך.

אם אתם מעוניינים לחסוך עלויות ולנסח בעצמכם את הצוואה, זה לא רעיון טוב במיוחד, כי לעיתים בניסוח שהוא אינו נכון תוכלו לקבל תוצאה שאתם לא מעוניינים בה – סילוף לא נכון של הצוואה. עורך דין המומחה לענייני ירושות, ידע להעניק את הייעוץ המקצועי ביותר בבית משפט כדי להבין את רצונו של הנפטר וגם יוכל להבין את גודל הרכוש שלו.

 

ייצוג עורך דין ירושות

עורך דין לענייני ירושות לעיתים יוכל לייצג רק צד אחד המשפחה מול הצד השני הטוען לזכות בצוואה. במקרה כזה, יהיו משרדים שונים של עו״ד מעורבים בכך, כאשר כל עורך פועל לפי אינטרס של הלקוח.

יש מקרים שיש מספר של צוואות, ולעיתים לא נכתב על הצוואה את התאריך (דבר זה קורה לרוב על ידי המוריש שביצע צוואה לבדו) זה הוא דבר שעלול לעורר מחלוקות רבות, בעיקר בצלילות הדעת של המוריש כאשר כתב את הצוואה שלו.

למשל, ישנם בני משפחה רבים שיכולים לנצל של דמנציה או חולשה פיזית כדי לנצל את המוריש וכך לקבל רכוש שלא מיועד להם. עורך דין בנושא צוואות וירושות יכול להשיג את כל הנתונים הרפואיים הנדרשים לכם, באישור בני המשפחה כמובן, וכך להוכיח את המצב הפיזי והמנטלי שלה המוריש.

 

מה חשוב לדעת

חשוב לדעת עוד לפני הפגישה שלכם עם עורך הדין, להכין רשימה של כל הנכסים שיש לכם, כולל החסכונות, הרכבים וגם אם יש רכוש נוסף. לרוב המשפחות בארץ יש חסכונות ורכוש שצברו במהלך השנים. לאחר מכן, כתבו את שמות הילדים שלכם או את היורשים שתרצו להעניק להם את הרכוש.

חשבו על אם תרצו לחלק את הרכוש שווה בשווה, תדאגו לציין זאת מפורשות. חשבו גם על בן זוגכם באותו יום, והאם תרצו שהוא יקבל הכל? חלק? או להוריש את הכל לילדים? בעזרת הניסוח הזה תוכלו להבין טוב יותר את הירושה שלכם, וגם תוכלו להיעזר בבן או בת הזוג שלכם על מנת להבין יותר טוב איך תרצו לחלק את הירושה שלכם.

יְרוּשָׁה

אולי תאהבו גם את

עורך דין צוואות תל אביב
כמה זמן לוקח לערוך צוואה?

עריכת צוואה היא צעד מכריע בהבטחת חלוקת הנכסים שלכם בהתאם לרצונותיכם בבוא העת. למרות שהתהליך עשוי להיראות רחוק ומרתיע, הבנה שלו ושל חשיבותו, והכרת השיקולים

קראו עוד »