חיפוש

גיל ההסכמה והקשר לבעילה אסורה בהסכמה

בקשרים שונים בין בני נוער בגילאים שונים, או בני נוער וחיילים, יש לשים לב לחוקי גיל ההסכמה ולחוקי בעילה אסורה בהסכמה. זאת מכיוון שהפרש של שנתיים בלבד יכול לעיתים לעורר בעיות מצד המערכת והן מצד אחד מבני הזוג. במידה ואתם לוקחים חלק בקשר כזה, או זקוקים לעזרה הקשורה לגיל ההסכמה ובעילה אסורה בהסכמה – במאמר זה נסביר לכם הכל. 

 

גיל ההסכמה ובעילה אסורה בהסכמה

גיל ההסכמה במדינת ישראל הוא גיל 16. שכן, גיל ההסכמה הוא הגיל שמייצג את השלב ההתפתחותי בו האדם יכול להחליט עבור עצמו האם הוא מעוניין לקיים יחסי מין או לא. כמו כן, קיים גם טווח גילאים בין 14-16 בו בני נוער יכולים לקיים יחסי מין אחד עם השני מבלי שזה ייחשב עבירה כלשהי, אך כאשר אדם בוגר מבצע אקט מיני עם קטין מתחת לגיל 16, מדובר בבעילה אסורה.

המושג "גיל ההסכמה" הינו מושג פלילי בו משתמשים בעיקר מבחינה משפטית כדי לדעת האם יחסי המין היו בהסכמה, או שנעשתה בעילה אסורה בהסכמה. שכן, בעילה אסורה בהסכמה מתקיימת בין שני אנשים בהם אחד בגיר והשני קטין, וקיימת הסכמה בין השניים, אך החוק אינו מתיר זאת. במידה ונקלעת למקרה בעייתי בהקשר, ניתן להגיש תביעת פיצויים על הטרדה מינית, בעזרת עו"ד דורון ויינרייך.

 

מדוע בעילה אסורה בהסכמה קיימת?

חוק בעילה אסורה בהסכמה קיים מאחר ואדם בגיר יכול להפעיל לחץ על קטין לקיים איתו יחסי מין או לבצע אקטים מיניים שונים. שימו לב כי על פי החוק בני נוער יכולים לבצע אקטים מיניים אחד עם השני, כבר החל מגיל 14 עם אדם שגילו עד 16 שנים.

עם זאת, כאשר מתבצעים יחסי מין מלאים בין בגיר וקטין מתחת לגיל 14, יכול להיות מדובר לא רק בבעילה אסורה בהסכמה אלא גם באונס בחלק מהמקרים.

החוק קובע כי אם הפרש הגילאים בין הבגיר לקטין לא עולה על שלוש שנים, ואם הקטין הסכים מרצונו לבצע את האקטים המיניים, ובמידה והאקטים הללו נעשו במסגרת קשר חברי ויחסי רעות נורמליים, ללא ניצול של אף אחד מהצדדים, מדובר ביחסים חוקיים על פי החוק במדינת ישראל.

 

מה הם העונשים בחוק?

החוק במדינת ישראל קובע כי תקופת מאסר הקבועות בגין עבירת אונס, מעשה סדום או מעשה מגונה אחר בעניין גיל ההסכמה, נע בין 3 שנות מאסר בעבירות קלות ועד ל-20 שנות מאסר בעבירות קשות.

שימו לב כי גם אם הייתה הסכמה לקיום היחסים המיניים, ובכל זאת מדובר בקטין מתחת לגיל 16 וקיימת מסגרת של יחסי מרות, כמו למשל בבית הספר, עדיין זאת עבירה פלילית שהעונש עלייה נע בין 3 ל-20 שנות מאסר. במידה וישב לך עניין לפנות לבית דין, ניתן לתבוע את הפוגע בהליך אזרחי ללא המשטרה לצורך קבלת פיצויים.

הטרדה מינית

אולי תאהבו גם את

עורך דין צוואות תל אביב
כמה זמן לוקח לערוך צוואה?

עריכת צוואה היא צעד מכריע בהבטחת חלוקת הנכסים שלכם בהתאם לרצונותיכם בבוא העת. למרות שהתהליך עשוי להיראות רחוק ומרתיע, הבנה שלו ושל חשיבותו, והכרת השיקולים

קראו עוד »