חיפוש

האם מחיר הזהב עולה לטווח הרחוק?

זהב מאז ומעולם היווה מוקד משיכה למשקיעים. אבל האם המתכת הנוצצת הזו היא השקעה אמינה לטווח הרחוק? בואו נחפור בשאלה: האם מחיר הזהב עולה בטווח הרחוק?

 

אי של יציבות בתוך ים של טלטלות

רכבת ההרים של שוק המניות יכולה להשאיר אנשים רבים מבולבלים ולשלוח אותם לחפש חלופות יציבות יותר ולרכוש זהב, בין היתר באמצעות החברה הישראלית למדליות ולמטבעות. כמו כן, זהב נתפס לעתים קרובות כמקלט בטוח כאשר סופות כלכליות מכות, ערכו מושרש בהיסטוריה, והוא שימש כצורה של מטבע במשך מאות שנים. עם זאת, כדי לקבוע אם זהב הוא השקעה טובה לטווח הרחוק, עלינו לשקול מספר גורמים.

זהב

השקעה שונה מהשקעה במניות

ראשית, זהב אינו מניב באופן ישיר ריבית או דיבידנדים כמו מניות או אג"ח. בהתאם, זה לא מייצר הכנסה בטוחה למשקיעים. במקום זאת, ערכו נובע בעיקר מהמחסור שלו ומהביקוש אליו, מה שהופך אותו יותר לנכס בעל ערך מאשר מחולל עושר.

 

עלייה בטווח הרחוק

בטווח הרחוק, מחיר הזהב נוטה לעלות, אך הוא עושה זאת בקצב איטי יותר בהשוואה למניות. זה יכול לשמש כהגנה מפני אינפלציה ואי ודאות כלכלית, אבל ייתכן שהוא לא יספק את התשואות המשמעותיות להן מקווים חלק מהמשקיעים. אם אתם מחפשים עלייה מתונה ובטוחה לטווח הרחוק, השקעה בזהב עשויה להיות בחירה מעולה.

 

קפיצת מחירים בשעות משבר

גורם מרכזי אחד המשפיע על מחיר הזהב הוא היצע וביקוש. אם הביקוש לזהב עולה, זה יכול להעלות את המחירים. לדוגמה, בתקופות של סערה כלכלית, כמו המשבר הפיננסי של 2008 או אי הוודאות שנגרמה על ידי מגפת הקורונה, מחיר הזהב נוטה לעלות כתוצאה ממשקיעים שמחפשים מקום בטוח לכספם.

מחיר הזהב

עליית ערך עקב אירועים חיצוניים

מתחים גיאופוליטיים ופיחות במטבע יכולים גם הם להגביר את המשיכה לזהב, ובהתאם את מחיר הזהב. עם זאת, כשהדברים מתייצבים המחיר עשוי לרדת חזרה. במילים אחרות, ערכו של הזהב קשור לעתים קרובות לפחד וחוסר ודאות.

 

השפעה של מגמות כלכליות עולמיות

נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון היא המצב הכלכלי העולמי. כאשר הכלכלות חזקות ומשגשגות, משקיעים נוטים להעדיף השקעות מסוכנות יותר שמציעות תשואות גבוהות יותר. בזמנים כאלה, הבחירה הזהב עשויה להיות בחירה יציבה, אך כזאת שלא תניב רווחים רבים לטווח הקצר.

 

זהב כחלק מתיק השקעות – עוגן יציב בלב הסערה

אז האם זהב היא השקעה טובה לטווח רחוק? הוא יכול להיות חלק משמעותי מתיק השקעות מגוון. כמו כן, זהב יכול לעזור לייצב את ההשקעות שלכם בזמנים קשים. אבל זו לא אפשרות לצבירת עושר מהיר. בטווח הארוך, הוא נוטה לשמר עושר במקום ליצור אותו.

 

מחיר הזהב – עלייה מתונה ובטוחה

בעוד שמחיר הזהב נוטה לעלות בטווח הארוך, ההשקעה בו אינה בהכרח הדרך להתעשר. הוא יכול לשמש כרשת ביטחון במהלך סערות כלכליות וככלי בטוח לשימור העושר לטווח הרחוק, אך ייתכן שהוא לא יספק את פוטנציאל הצמיחה של השקעות אחרות. גיוון הוא המפתח לבניית תיק השקעות חזק ומאוזן, וזהב צריך להיות חלק מהאסטרטגיה הזו, אבל לא הפתרון כולו.

מחיר הזהב

אולי תאהבו גם את