חיפוש

האם עורך דין יכול לעזור לי לקבל פטור מילואים מלא?

בתום השירות הסדיר, חיילים רבים מקבלים חוגר מילואים המחייב אותם להתייצב לשירות מילואים מתי שיידרש.

לאחר השחרור מהצבא והיציאה לאזרחות, החיילים עוברים שינויים משמעותיים בחייהם.

חלקם נרשמים ללימודים, חלקם מטיילים בעולם, חלקם מקימים משפחה, וחלקם מתקרבים לדת.

השינויים הללו עלולים להקשות על החיילים להתייצב למילואים באמצע שגרת חייו העמוסה שלהם. הזימון למילואים הוא צו מחייב ולכן אי הגעה אליו נחשבת עבירה על החוק שעלולה להביא לחייל עונש מאסר. לפיכך, חיילים רבים בוחרים לפנות לעורך דין צבאי מקצועי ומנוסה ולנסות לקבל פטור קבוע ממילואים שבעזרתו לא יידרשו להתייצב לשירותי מילואים.

 

דרכים לקבלת פטור מילואים מלא

פטור מילואים מטעמים דתיים

נשים יכולות לקבל פטור מילואים מטעמים דתיים כאשר אחד מהמקרים הבאים נכון עבורן:

  1. האווירה הדתית בבית של האישה עשויה להיפגע אם היא תתגייס לצה"ל.
  2. אורח החיים של האישה הוא דתי. האישה שומרת כשרות ומקפידה לא לנסוע בשבת.

 

פטור מילואים מחמת הריון, נישואין או הורות

פטור נוסף שמיועד רק לנשים או פטור מילואים מחמת הריון. כאשר אישה נכנסת להריון, צה"ל מעדיפים לא לקחת סיכונים ומעניקים לה פטור ממילואים. כמו כן, אישה נשואה או אמא לילדים לא תקבל צווים נוספים ולא תשרת עוד במילואים אלא אם כן היא תחליט מיוזמתה להמשיך בתפקיד.

 

פטור מילואים מטעמי מצפון

במקרים נדירים מסוימים, צה"ל מעניק לחיילים פטור על רקע מצפון. חיילים בעלי עמדות פציפיסטיות שמאמינים באידיאולוגיה שנוגדת אורח חיים הנוקט באלימות ומונעת מהם להחזיק נשק או להיות מעורבים בפעילות צבאית כלשהי, יכולים לבקש פטור מטעמי מצפון.

קבלת פטור זה מורכבת מאוד ודורשת סיוע וייעוץ של עורך דין צבאי מקצועי ומומחה בתחום. חשוב לוודא שעורך הדין שבחרתם טיפל במקרים דומים בעבר ויודע כיצד לסייע לכם לקבל את הפטור.

 

פטור מילואים להורה שכול

לצערנו, במדינת ישראל יש הורים שכולים רבים שהבנים או הבנות שלהם נפטרו במסגרת הצבאית או כתוצאה מפעולות האיבה. ההתמודדות עם השכול ועם הכאב שכרוך בו מורכבת מאוד ועלולה להקשות על ההורים להתייצב למילואים ולשרת בצה"ל. לכן, המדינה מעניקה למשפחות השכול מסגרות סיוע תומכות הכוללות פטור משירות מילואים להורה שכול.

 

פטור מילואים עקב בעיה רפואית

ניתן לקבל פטור מילואים עקב בעיה נפשית או פיזית בעזרת הצגת המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לוועדה הרפואית שתאשר את קבלת הפטור.

 

מהי חשיבות הסיוע של עורך הדין בקבלת פטור מילואים?

ישנה חשיבות רבה לקבלת סיוע של עורך דין צבאי מקצועי כאשר מנסים לקבל פטור מילואים. קבלת פטור המילואים ללא סיוע מקצועי קשה מאוד ואף בלתי אפשרית. לכן, אם אתם מעוניינים לקבל פטור מילואים מלא, פנו לעורך דין צבאי בעל מוניטין וניסיון וקבלו ממנו סיוע וייעוץ אפקטיבי.

 

זכוכית מגדלת

אולי תאהבו גם את

עורך דין צוואות תל אביב
כמה זמן לוקח לערוך צוואה?

עריכת צוואה היא צעד מכריע בהבטחת חלוקת הנכסים שלכם בהתאם לרצונותיכם בבוא העת. למרות שהתהליך עשוי להיראות רחוק ומרתיע, הבנה שלו ושל חשיבותו, והכרת השיקולים

קראו עוד »