חיפוש

הגשת תביעה בפני המפקח על רישום המקרקעין

כיום, מרבית הבנייה החדשה מתבצעת לגובה, כשניתן לראות בניינים רבי קומות חדשים מקיפים אותנו מכל עבר. מגורים בבניין משותף יכולים להיות חווייתיים והזדמנות להכיר אנשים חדשים, אך מנגד, גם עלולים להוות מוקד לסכסוכים ומחלוקות. במקרה האחרון, ניתן להיעזר במפקח על רישום המקרקעין ולהגיש תביעה כנגד השכן הסורר

 

מגורים בבניין משותף – חוויה או כאב ראש?

בשנים האחרונות ניתן לראות תנופת בנייה של בניינים רבי קומות, במטרה לחסוך ולמצות את הפוטנציאל של כל שטח במלואו. כך, החלום על בית עם גינה התחלף בחלום על דירה בקומה גבוהה, עם מרפסת רחבת ידיים ונוף פתוח, הנותנים לנו את ההרגשה שאנחנו ניצבים על גג העולם. אך כדאי לזכור כי אל חלום זה מצטרפים כמה וכמה דיירים נוספים.

מגורים בבניין משותף יכולים להיות חוויה של ממש, להכיר אנשים חדשים ולשמור על יחסי שכנות ועזרה הדדית, אך לצערנו קיים גם חלק שני למטבע, כשפעמים רבות ניתן לשמוע על מחלוקות וסכסוכי שכנים, ההופכים את המגורים בבניין משותף למקום מגורים לא נעים.

 

שכנים בעייתיים? תובעים!

הפתגם המפורסם אומר כי "טוב שכן קרוב מאח רחוק" ובצדק. את השכנים שלנו אנחנו פוגשים מידי יום, במעלית, חדר מדרגות, או בגינה ולכן, חשוב לשמור על יחסי שכנות טובים. אך כאמור, לעיתים קיימים גם סכסוכים ומחלוקות, אותם התייאשנו מלפתור בשיחות ודיונים נעימים, ואנחנו נאלצים לפנות לתהליכים משפטיים, כמו גם אל עורך דין מקרקעין.

סכסוכי שכנים יכולים לנבוע ממגוון סיבות ומקרים, כאשר בין המקרים הנפוצים ביותר נמצאים נזקי רכוש, אשר נקודת המחלוקת העיקרית היא מקור הנזק, אופן הטיפול, האחריות על עלויות התיקון ועוד. למעשה, ניתן לפתור את הסכסוכים הללו באמצעות הליך משפטי מזורז – הגשת תביעה בפני המפקח על רישום המקרקעין.

 

כיצד מגישים תביעה בפני המפקח על רישום המקרקעין?

הגשת תביעה בפני המפקח על רישום המקרקעין, המוכר גם בשם "המפקח על בתים משותפים", היא למעשה תהליך משפטי שנועד לתת מענה לסכסוכים בבתים משותפים. למפקח על רישום המקרקעין קיימת הסמכות להוציא צווי מניעה או צווי עשה, לפסוק פיצויים ועוד, כאשר היתרון הבולט לתהליך זה הוא העובדה כי מדובר בתהליך מהיר בהחלט, הנמשך לרוב מספר שבועות בודדים.

את התביעה ניתן להגיש אצל לשכת המפקח האזורית בהתאם לרישום הבית המשותף האמור, כאשר לכתב התביעה יש לצרף את פרטיהם של התובע והנתבע, תיאור תמציתי של הבית בו אירוע הסכסוך, כתובת מדויקת, תיאור העובדות, סיכומים כספיים וההוצאות המבוקשות.

 

למה מומלץ להגיש את כתב התביעה עם עו"ד מקרקעין?

אמנם מדובר בהליך משפטי קצר, אך בסופו של דבר מדובר בענף משפטי של דיני מקרקעין וכשמדובר במילה שלכם כנגד המילה של השכן, מומלץ שכתב התביעה יהיה מנוסח כהלכה על ידי עורך דין מקרקעין מנוסה ומקצועי, בכדי לבחון היטב את הנסיבות והראיות התומכות, שיובילו למיצוי הזכויות שלכם בתביעה.

Attorney

אולי תאהבו גם את

עורך דין צוואות תל אביב
כמה זמן לוקח לערוך צוואה?

עריכת צוואה היא צעד מכריע בהבטחת חלוקת הנכסים שלכם בהתאם לרצונותיכם בבוא העת. למרות שהתהליך עשוי להיראות רחוק ומרתיע, הבנה שלו ושל חשיבותו, והכרת השיקולים

קראו עוד »