חיפוש

מה הם השינויים הקורים בגוף האישה בעת גיל המעבר?

גיל המעבר מסמן את סוף שנות הפוריות של האישה. השלב הזה מאובחן בדרך כלל כאשר אישה מפסיקה לקבל מחזור. גיל המעבר הוא תהליך טבעי המסמן את סיום שנות הפוריות של האישה והוא מתחרש בדרך כלל בין הגילאים 45 עד 55. במהלך גיל המעבר, הגוף עובר מספר שינויים שיכולים להשפיע על בריאותכן הפיזית, הרגשית והמינית.

חשוב להבין את השינויים המתרחשים לפני, במהלך ואחרי גיל המעבר כדי לסייע בניהול שינויים וסימפטומטיים, אז הנה מבט מקרוב על השינויים המתרחשים במהלך גיל המעבר.

 

הברור מאליו

הסמן השכיח ביותר לגיל המעבר הוא הפסקת הווסת. ההפסקה הזו נובעת מירידה בהורמונים, בעיקר אסטרוגן ופרוגסטרון. ככל שתפקוד השחלות יורד, ייצור ההורמונים הללו פוחת גם הוא, מה שמוביל לסיום המחזור החודשי. בנוסף, השחלות עשויות להיות קטנות יותר ולהיות עם פחות זקיקים, מה שמפחית עוד יותר את ייצור ההורמונים.

 

קרי לילה של מבוגרות

בנוסף לסיום המחזור, מתרחשים שינויים רבים נוספים בגוף במהלך גיל המעבר. גלי חום והזעות לילה הם תסמינים שכיחים של גיל המעבר ויכולים להתרחש עקב ירידה ברמות האסטרוגן. גלי חום נמשכים בדרך כלל כמה שניות עד כמה דקות ויכולים להיות מלווים בתחושת סומק ושיעה. הזעות לילה יכולות להיות חמורות יותר, ולעתים קרובות רך עלולות לגרום לנשים רבות להתעורר ולהחליף בגדים באמצע הלילה.

 

הכינרת מתייבשת?

יובש בנרתיק הוא עוד סימפטום נפוץ של גיל המעבר. גם היובש מתרחש עקב הירידה ברמות האסטרוגן. היובש עלול לגרום לאי נוחות ואף כאב במהלך קיום יחסי מין. בנוסף, הירידה באסטרוגן יכולה להוביל לירידה בחשק המיני, מה שעלול להוביל לירידה בתשוקה המינית.

קמגרה יכולה לסייע רבות עם הנושא הזה מכיוון שהיא מגבירה את זרימת הדם לדגדגן ולשפתיים ובכך מעוררת ואך מובילה לסיכוך. אם אתן מעוניינות למצוא קמגרה למכירה, פשוט לחצו על הקישור.

 

צפיפות העצמות

בריאות העצם מושפעת גם מגיל המעבר. אסטרוגן עוזר לשמור על בריאות העצמות על ידי מניעת אובדן צפיפות. ירידה ברמות האסטרוגן הנגרמת בגיל המעבר עלולה להוביל לסיכון מוגבר לבריחת סידן. בנוסף, גיל המעבר יכול להגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם, שכן הירידה באסטרוגן עלולה גם לגרום לשינויים ברמות הכולסטרול, לחץ הדם והשומן בגוף.

 

לא מזהים אותך

גיל המעבר יכול לגרום לשינויים פסיכולוגיים. נשים רבות חוות שינויים במצב הרוח, דיכאון וחרדה במהלך ואחרי גיל המעבר. הסיבה לכך היא הירידה באסטרוגן ופרוגסטרון, שעלולים להשפיע על הפעילות המוחית והעצבית.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, גיל המעבר הוא חלק טבעי מהחיים ויכול לגרום למגוון שינויים פיזיים ופסיכולוגיים בגוף האישה. חשוב להבין את השינויים הללו כדי לנהל בצורה נכונה את הסימפטומים ולשמור על הבריאות הכללית. בנוסף, חשוב לדבר עם רופא אם תסמינים כלשהם הופכים לחמורים או נמשכים זמן רב ארוך מהרגיל.

הַפסָקַת וֶסֶת

אולי תאהבו גם את