חיפוש

השפעת שיעורי הריבית על מחיר הזהב

עליה וירידה של ריבית משפיעה על המשק בצורה ישירה, כך שכל אזרח מושפע מכך בצורה כזו או אחרת. לריבית השפעות רבות, ואחת מהן מתקשרת באופן ישיר למחיר של הזהב. מה קובע את מחיר הזהב, לפי מה הוא נמדד, מה ההשפעות של ריבית נמוכה על מחיר הזהב, ומה ההשפעות של ריבית גבוהה על מחיר הזהב – על כל זה במאמר הבא.

 

מחיר הזהב

לא מעט אנשים שמחליטים להשקיע את הכסף שלהם, עושים זאת מסיבות כמו רצון לנתב הון לאפיקים בעלי תשואה, רצון להגדיל את ההון שלהם או רצון לשמור על ההון שלהם מפני צמצום הערך שלו על ידי האינפלציה. השקעה יכולה להתבצע לא רק על ידי רכישה של ניירות ערך, אלא גם על ידי רכישה והשקעה בזהב. מחיר הזהב משתנה בהתאם לכך, והוא נעמד לפי יחידת המידה של אונקיה אחת – 31.1 גרם זהב טהור. תוכלו לקרוא עוד על כך באתר החברה הישראלית למדליות ולמטבעות.

ריביות על מחיר הזהב

קביעת גובה הריבית

כשמדברים על השקעות, אי אפשר להתעלם מגורמים נוספים שמשפיעים על המשק. אחד מהגורמים האלו, ואולי מהמשמעותיים ביותר שבהם, הוא גובה הריבית. כל מדינה קובעת לעצמה את גובה הריבית, כאשר במדינות המערביות גובה הריבית נקבע על ידי הבנק המרכזי של המדינה (בישראל – בנק ישראל).

 

זהב בתקופת ריבית נמוכה

כאשר הריבית נמוכה והערך שלה קרוב לאפס, מחיר הזהב עולה. ריבית נמוכה מאפשרת הימצאות של הון נזיל יותר אצל אנשים, כך שניתן לרכוש זהב בצורה פשוטה יותר. בנוסף לכך, השקעה באגרות חוב בתקופת ריבית נמוכה לא תניב תשואות סולידיות, כך שאפיק השקעה בזהב משתלם יותר ומבוקש יותר.

 

זהב בתקופה של ריבית גבוהה

בתקופה של ריבית גבוהה לעומת זאת, אפילו כזו שעומדת על כמה אחוזים בודדים או מנגד עליה חדה באופן יחסי בשיעור הריבית המצביעה על מגמה, מחיר הזהב עשוי לרדת. פחות אנשים יוכלו לקנות זהב, עקב השפעת הריבית הגבוהה על ההון, ובנוסף, אפיקי השקעה כמו אג"ח צמוד מדד יניבו תשואות גבוהות מספיק שיורידו את האטרקטיביות של הזהב.

ריביות על מחיר הזהב

האופן בו נקבע מחיר הזהב

כדי להבין את השפעת הריבית על הזהב, חשוב להבין את האופן בו נקבע מחיר הזהב. כיום, תוכנת מחשב היא זו שאחראית על קביעת מחיר הזהב. התוכנה מזהה את פקודות הקניה ואת פקודות המכירה בשוק ההון הקשורות אל זהב, ולפיכך מחשבת ומבינה את הביקוש לזהב, מה שמאפשר לה לקבוע את המחיר ביחס לאונקיית זהב.

 

החזקת זהב כחלק מתיק השקעות

למרות ההשפעה שיש לריבית על הזהב, לטובה ולרעה מבחינת הערך הכספי של הזהב, החזקה של זהב כחלק מתיק השקעות עדיין טומנת בתוכה יתרונות. לאורך ההיסטוריה, מחיר הזהב נמצא בעליה סולידית, ומדובר על אפיק השקעה בעל סיכון נמוך יותר ביחס לאפיקים אחרים.

ריביות על מחיר הזהב

אולי תאהבו גם את