חיפוש

חוקר פרטי – יתרונות מול חסרונות

אנשים רבים מוצאים את עצמם בסיטואציות לא פשוטות המחייבות אותם להיעזר באנשי מקצוע שיעזרו להם להתמודד עם הבעיה, במקרים רבים הם אכן פונים לחוקרים פרטיים. במאמר הבא נסקור מהם היתרונות אל מול החסרונות בשירותיו של חוקר פרטי.

המקרים בהם יש צורך לפנות לחוקרים פרטיים שונים ורבים ודווקא הרבה יותר שכיחים ממה שנדמה לנו, על מנת לחשוף ולפתור תעלומות בעייתיות במיוחד שלמרבה הצער נכנסנו אליהן. בין אם מדובר בחקירת בן זוג בעקבות חשש לבגידה ובין אם מדובר בחקירת גוף עסקי או שותף, החוקרים הפרטיים יודעים כיצד לגשת למלאכת החקירה מזווית שונה מזו של המשטרה לדוגמא, ולכן רבים בוחרים להיעזר בהם.

 

מיהו החוקר הפרטי?

חוקר פרטי הוא אדם אשר עבר הכשרה מקצועית בתחומו, וכעת מוסמך לעסוק בתחום החקירות הפרטיות באופן חוקי. חוקר פרטי יודע כיצד לגשת לחקירות מסוגים שונים ובעלי משתנים שונים ומשונים, הוא בעל גישה למאגרי מידע שלאדם הפשוט יהיה הרבה יותר קשה להגיע אליהם, בעל ציוד הקלטה ומעקב משוכללים, ומתעסק גם במקרים בהם המשטרה אינה מסייעת – ועל כן העבודה עמו הרבה יותר נגישה עבור הלקוח. לפרטים נוספים היכנסו ל – https://ibpi.org.il . החוקר מספק את ממצאי החקירה ללקוח המשלם, ממצאי החקירה יכולים להגיע באמצעות תמונות, הקלטות ועוד.

 

המשטרה אל מול החוקר הפרטי

כשמדובר בהשוואה בין עבודתו של החוקר הפרטי אל מול גוף משטרתי, ניתן לראות מספר יתרונות וחסרונות בשני המקרים. לדוגמא, במקרים של חקירת בן או בת זוג בוגדניים – המשטרה לא תעזור לאדם שמבקש למצוא הוכחות לכך, לכן במקרים שכאלו חוקר פרטי מחזיק ביתרון משמעותי עבור הלקוח. אולם, במקרה שבו אדם נמצא בבעיה אל מול גוף פוליטי לדוגמא, לרוב חוקר פרטי יימנע מלערב את עצמו במקרה, ונצטרך לפנות למשטרה.

 

זמינות וחשיפה

כשאנו מסתכלים על עבודתו של החוקר הפרטי אל מול חקירה משטרתית, אחד היתרונות בהם מחזיק החוקר הוא כמובן הזמינות שהוא מציע ללקוח, וכן חשיפה עקבית אל מול ממצאי החקירה. לעומת זאת, לרוב המשטרה אינה מערבת את האדם הפשוט בממצאי החקירה באופן עקבי, אלא רק בסוף החקירה כשהממצאים חד משמעיים – מהלך החקירה עצמו יהיה חסוי בפני אדם מבחוץ.

 

מחיר

חלק מהחסרונות של היעזרות בחוקר פרטי, הוא כמובן המחיר שיש לשלם לו – שירותיו כמובן עולים כסף, בשונה מהמשטרה שמנהלת את החקירה כמובן בחינם, מכיוון שמדובר בגוף מדיני שאינו גובה כספים. אולם, במקרים בהם המשטרה אינה נותנת יד, או במקרים בהם קיים חשד לבגידה מבן זוג או שותף עסקי לדוגמא, המחיר בהחלט יהיה שווה את פתרון התעלומה. לסיכום, החוקר הפרטי יעזור לכם לפתור את הסיטואציה הבעייתית העומדת בפניכם, ועל כן מוטב שתשקלו בחיוב להשתמש בשירותיו עבור המקרה שלכם.

חוקר פרטי

אולי תאהבו גם את