חיפוש

לא מסוגל לשלם את חובותיי – מה עליי לעשות?

בשנה האחרונה, בעקבות הקשיים שמגפת הקורונה הערימה – יותר ויותר אנשים מוצאים את עצמם שוקעים בחובות שהם לא מסוגלים לעמוד בהם.

ככל שהתופעה נעשית נפוצה יותר, כך יש לדעת בדיוק אילו כלים משפטיים עומדים ברשותך על מנת לצאת מן המצב הזה.

במאמר זה יוצגו שלושה פתרונות עיקריים שיכולים לסייע מאוד למי שמתקשה לעמוד בחובות שלו.

הפתרונות מותאמים למצבים השונים שאנשים נמצאים בהם – מצב שבו ניתן לפעול לשינוי מהיר יחסית של המצב הכלכלי, מצב שבו ניתן בטווח הבינוני לעמוד בחובות ומצב שבו דרושים כלים דראסטיים יותר על מנת לעמוד בחובות.

 

בניית תוכנית שיקום כלכלית

במצב הטוב ביותר – מצב שבו ישנו פוטנציאל לעמוד בחובות באופן יחסית מהיר מומלץ מאוד לבנות תוכנית לשיקום כלכלי של העסק. את התוכנית מומלץ לבנות ביחד עם עורך דין המתמחה בפשיטת רגל ובשיקום כלכלי על מנת להבין כיצד ניתן לשפר את העסק. למידע נוסף https://www.yml-law.co.il/עורך-דין-חדלות-פירעון-ושיקום-כלכלי

בניית התוכנית צריכה לכלול התייחסות לדברים רבים – תשלומי מיסים ותכנון מס נכון יותר, קיצוץ בהוצאות לא הכרחיות של העסק, קיצוצים במצבת כוח האדם (במידה ומדובר בעסק) וכל מה שצריך לעשות על מנת להגדיל את ההכנסות ולהקטין את ההוצאות של העסק.

כפי שניתן להבין, משום שהמציאות שלנו משתנה תדיר – יכול להיות שאף צריך לשנות את הייעוד של העסק על מנת שיכניס כמה שיותר כסף. דוגמה טובה לכך היא הכנסה של מסכות ומוצרי חיטוי שונים לחנויות על מנת למקסם את הרווחים ואת הרכישות של הלקוחות בחנות.

 

איחוד תיקים

במידה ודרושה תוכנית לטווח הבינוני על מנת לשלם את כל החובות הכלי המומלץ ביותר הוא איחוד תיקים. משום שהחובות פרוסים לרוב לספקים או נושים רבים, אשר כל אחד מהם מנהל תיק נפרד מולכם בלשכת ההוצאה לפועל – הניהול של התיקים האלו יכול להיות מאוד מעיק וקשה.

לכן, יש לאחד את כל התיקים האלו לכדי תיק אחד בלשכת ההוצאה לפועל. היתרונות של המהלך הזה הם רבים – ניתן להגיע לתוכנית ארוכת טווח עם פקיד ההוצאה לפועל בכל הנוגע לפריסת החובות לטווח ארוך ולפדיון שלהם, מהיר וקל יותר לנהל את החובות וכמובן זה נוח יותר.

 

חדלות פירעון

במידה והחובות הם כל כך גדולים ואין אפשרות לפדות אותם בטווח הקצר או אף הבינוני יש צורך לפעול על מנת שבעל החובות יוכרז בתור חדל פירעון. מדובר על סטטוס המאפשר לשלם רק חלק מן החובות ולקבל מחילה על חלק אחר מהם.

מדובר על כלי אגרסיבי משום שהחשבונות של בעל החובות מנוהלים על ידי גורם חיצוני ומוטלות מגבלות שונות על חדל הפירעון כל עוד הוא לא משלם את כל התשלומים שהוא מחויב בהם לפי ההסדר שהוא מגיע אליו לתשלום החלקי.

 

מחברת הוצאות והתנהלות כלכלית - אילוסטרציה

אולי תאהבו גם את

עורך דין צוואות תל אביב
כמה זמן לוקח לערוך צוואה?

עריכת צוואה היא צעד מכריע בהבטחת חלוקת הנכסים שלכם בהתאם לרצונותיכם בבוא העת. למרות שהתהליך עשוי להיראות רחוק ומרתיע, הבנה שלו ושל חשיבותו, והכרת השיקולים

קראו עוד »