חיפוש

איך לחסוך כסף ולהימנע מקנסות תעבורה

ככל הנראה שאתם נהגים מעולים וייתכן שקיבלתם קנס היא מכיוון שהשוטר לא ראה טוב את הנהיגה שלכם או שהוא חיפש שעיר לעזאזל לתת לו קנס. אם זאת, במסגרת חוקי התעבורה קיימים קנסות בגבהים שונים וחשוב מאוד שתכירו ותדעו בעל פה בכל רגע שאתם עולים על הכביש.

חשוב לזכור, כי בנוסף לקנסות המקובלות בחוק, צוברים נקודות בעת עבירת תנועה. על פי שיטת הניקוד המקובלת, נהג שצבר 12 נקודות ייאלץ להשתתף בקורס הדרכה בסיסי לנהיגה נכונה. החוק מחמיר עם נהגים שצברו בין 24 ל-35 נקודות ב-4 שנים והם יעברו הדרכה מתקדמת בנוגע לנהיגה נכונה. בסופו של דבר, נהג שצבר 36 נקודות ויותר במהלך 4 שנים, רישיונו ייפסל לשלושה חודשים וייאלץ לעבור הדרכות נהיגה מחדש.

 

מהם קנסות תעבורה המקובלות בחוק:

  1. קנסות על נסיעה ללא טסט לרכב תקף – במידה ועדיין לא ביצעתם טסט לרכב, ורישיונו נפסל, תאלצו להיפרד מכ-250 ₪ ו-6 נקודות על רישיון שפג תוקפו. אם הרישיון אינו תקף מעל 4 חודשים ועד לשנה, תשלמו 1,000 ₪ קנס ועוד 6 נקודות. לאחר טווח זמן זה תזומנו לבית המשפט ותקבלו 6 נקודות נוספות.
  2. קנסות על עבירת מהירות – לרוב מדובר בקנסות הגבוהים ביותר. על נהיגה בדרך עירונית במהירות הגבוהה מהמהירות המותרת בחוק עד 40 קמ"ש הקנס יעמוד על 1,500 ₪ ואילו כשמדובר על נהיגה במהירות העולה על 41 ועד 50 קמ"ש מהמותר בחוק בכביש בין עירוני הקנס גם הוא יעמוד על 1,500 ₪. בשני המקרים, ייתכן שבנוסף לקנס יגיע גם פסילת רישיון.
    בנוסף, על נסיעה בכביש עירוני במהירות העולה עד 20 קמ"ש מהמהירות המותרת, יוטל קנס של כ-250. חשוב לזכור שגובה הקנס יעלה בהתאם למהירות המותרת ועלול להגיע ל-750 ₪.
  3. קנסות תנועה שאינם על מהירות – נסיעה ברמזור אדום במקרה אחד ודיבור בטלפון ללא דיבורית יגרור קנס של 1,000 ₪ ותוספת של 10 נקודות. במקרה אחר, על הסעת ילד ללא מושב בטיחות מתאים תשלמו 750 ₪ ו-8 נקודות. במקרה אחר, ביצוע פרסה או פנייה שמאלה למרות הופעת תמרור המורה אחרת תשלמו 250 ₪ בתוספת 6 נקודות. מגוון העבירות רחב ועל כן צריך לנקוט באמצעי זהירות רבים ולהקשיב לכללי הזהירות.
  4. עבירות הכוללות משפט ופסילת רישיון – כמו נסיעה במהירות מופרזת מעל למותר בחוק, פסילת רישיון תתקיים במקרים קיצוניים כמו נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, עקיפה שאינה מותרת בקו הפרדה רצוף המסכנת חיים, אי מתן זכות קדימה בתמרורים שונים כמו עצור או משולש הפוך ועוד.

על מנת להימנע מקנסות תעבורה אלו מומלץ לבצע מספר צעדים. הכרה של כל חוקי התעבורה בעל פה, אי ידיעה אינה פותרת מעונש. בנוסף, חשוב לוודא את תקינות הרכב ושרישיונו אכן בתוקף. השתדלו להימנע מהסחות דעת שונות במהלך הנהיגה כדי להבטיח את ביטחונכם, בטחון היושבים ברכבכם ושאר הנהגים על הכביש.

עורך דין לענייני תעבורה יעניק לכם ייעוץ ומידע רלוונטי לטיפול בקנסות תעבורה וכיצד לחסוך כסף ולהימנע דוחות,

כביש

אולי תאהבו גם את

עורך דין צוואות תל אביב
כמה זמן לוקח לערוך צוואה?

עריכת צוואה היא צעד מכריע בהבטחת חלוקת הנכסים שלכם בהתאם לרצונותיכם בבוא העת. למרות שהתהליך עשוי להיראות רחוק ומרתיע, הבנה שלו ושל חשיבותו, והכרת השיקולים

קראו עוד »