חיפוש

האם ניתן וצריך להיעזר בחוות דעת מומחה לבית משפט בתאונות דרכים?

בבתי המשפט לתאונות דרכים נקבעים אחוזי הנכות והקשר של התאונה לפגיעה בתובע.

אולם, האם התובע יכול להציג עדויות רפואיות משל עצמו? כאן בודקים.

תאונות דרכים, עם כמה שזה עצוב, הן כבר מזמן עניין שגרתי במדינתנו הקטנה. יחד עם תאונות הדרכים, דיונים משפטיים רבים וארוכים מתנהלים סביב הפיצוי הנדרש לנפגעים בתאונות כאלו, שכן רבים מהם סובלים ממגבלה פיזית או נפשית, וכרונית – הקשורה בתאונה. אולם, בדיונים שכאלו, כיוון שהם באחריותו של שופט, אחוזי הנכות, גודל והערכת הפציעה וכן הקשר שלה לתאונה, לא נקבעים על ידי ועדה מסדרת או מומחה מטעם מהנפגע.

במקרים שכאלו, תוכלו להיעזר במומחים הרבים, כמו למשל, אלו של פורום רופאים. אז, לפני שכול הפניקה מתחילה – הרי לכם כמה הסברים בנוגע לחוות דעת בדיוני תאונות דרכים.

 

החוק ומימושו

על פי החוק במדינת ישראל, תובע לא יכול לזמן מומחה שיעריך את פגיעתו, מטעם עצמו. באופן טבעי, כאשר עומדים בבית משפט, ישנם שני צדדים המתנגדים האחד לשני, כך שפנייה לרופא מומחה עצמאי תיחשב צעד בלתי הוגן, ומקצועיותו ומהימנותו של הרופא, יכולה להיות מוטלת בספק בקלות מאוד.

בדיוק לשם כך, קובע החוק כי על בית המשפט למנות מומחה רפואי מטעמו, שאין לו שום קשר לאחד הצדדים. על המומחה לחקור את המצב שנוצר לעומק, ולהעביר לבית המשפט חוות דעת רפואית מנומקת, המציעה את פרשנותו הרפואית, המלצותיו לגבי אחוזי נכות, והקשר של התאונה לפגיעה שחווה התובע. התובע יכול כמובן לערער על המלצות הרופא, באמצעות עורך דינו בבית המשפט, ודרך חקירת המומחה כעד במשפט.

 

מתי משתמשים בחוות דעת רפואית בתאונות דרכים?

אבל כמובן, שלא כול התביעות מסתיימות בבתי משפט. אפילו להיפך – רובן לא מגיעות לסף דלתו, ומסתיימות בהסכם פשרה בין התובע וחברת הביטוח. כאשר הסכם שכזה עולה על השולחן, התובע רשאי להיבדק על ידי מומחה מטעמו, שיכול לתת לו הערכת סדר גודל של הפציעה, שתאפשר לו לבחון האם הצעת חברת הביטוח הוגנת ושווה לו.

 

ואם ההחלטה לא הוגנת?

במקרים רבים מרגישים תובעים כי החלטת בית המשפט בנוגע לאחוזי הנכות, שכמובן, יש להם השפעה רבה על המשך חייו של התובע, לא תמיד הוגנת או תואמת את המצב בו הם מצויים. גם כאן – אין מה לדאוג, לא כל החלטה היא סופית. במקרים שכאלו, רצוי כן להיוועץ עם מומחה פרטי, ולבחון את טענותיו של הממונה מטעם בית המשפט. באם נראה שאכן נעשתה טעות, או החלטה לא נכונה – ניתן לטעון לפסילת המומחה, או לנסות להשפיע על החלטתו של השופט – שבסופו של דבר הוא זה שקובע את אחוזי הנכות, ולא המומחה. בדרכים אלו, אפשר לנסות ולערער על המלצות המומחה הבלתי תלוי, ולהיעזר בחוות דעת אישית להשגת התוצאה הרצויה.

 

פטיש וספר

אולי תאהבו גם את

עורך דין צוואות תל אביב
כמה זמן לוקח לערוך צוואה?

עריכת צוואה היא צעד מכריע בהבטחת חלוקת הנכסים שלכם בהתאם לרצונותיכם בבוא העת. למרות שהתהליך עשוי להיראות רחוק ומרתיע, הבנה שלו ושל חשיבותו, והכרת השיקולים

קראו עוד »