חיפוש

איך להרכיב גריל גז של חברת וובר

את היתרונות הרבים שיש בגריל גז רובנו מכירים. הנוחות, הקלות, היעילות והמהירות שהגריל גז מספק לנו – הופכים את חיינו לטובים יותר. אם זכיתם להחזיק בביתכם מנגל גז מבית היוצר של חברת וובר – הרווחתם כפליים! במאמר זה ננסה להסביר איך אמורה להתבצע הרכבת גריל גז של חברת וובר.

 

לפני שנפרוט את השלבים, חשוב לציין כבר בהתחלה שעל פי תקן הבטיחות הישראלי, התקנת גריל גז צריכה להתבצע על ידי טכנאי גז מוסמך. הסיבה לכך היא שחיבור והתקנה שנעשים בצורה רעועה, עלולים לגרום לסכנת חיים. איך תדעו מי הוא טכנאי גז מוסמך? פשוט מאוד, תעודה בתוקף. אפשר ומומלץ לבקש מטכנאי הגז שיגיע אליכם להציג הרישיון שלו.

 

אחרי שנתנו את ההקדמה הזו נוסיף ונאמר כי הגרילים של חברת "וובר" מגיעים עם חוברות הדרכה והם יספקו לכם את כל הסיוע הדרוש, בין אם טלפוני ובין אם סיוע טכני של ממש.

 

חיבור לגז – אפשרות ראשונה

קיימות שתי אפשרויות להתקנת מנגל גז. האפשרות הראשונה היא דרך חיבור לנקודת גז, אם במקום הרצוי קיימת נקודת גז, טכנאי הגז יוכל לחבר אליה את הגריל עצמו. אם לא קיימת נקודה שכזו, ניתן גם להתקין נקודת גז. את הגריל צריך לחבר על ידי צינור גומי (חשוב מאוד שיהיה צינור חדש!) שעליו יותקנו שני ברזים שמטרתם להפסיק ולהפעיל את זרימת הגז לגריל.

 

חיבור לגז – אפשרות שנייה

האפשרות השנייה היא חיבור לבלון גז נפרד – המשמעות היא להציב בלון גז נפרד של עד 5 ק"ג ולחבר אותו לגריל, יש למקם את הבלון במרחק של לפחות 2 מטרים מהגריל עצמו. האופציה הזו פחות מומלצת הן מבחינת בטיחות והן מבחינת "זרימת" הגז, עדיף לתכנן מראש שהגריל יהא קרוב לנקודת גז, כך שלא תצטרכו להתעסק עם החלפת בלונים מעת לעת. כמובן שכשאין אפשרות למקם את הגריל בקרבה לנקודת גז, הפתרון הזה הוא מספיק טוב ובטיחותי.

 

בדיקת לחץ

הטכנאי שיתקין לכם את הגריל יצטרך לבצע בדיקת לחץ על מנת לראות שהגריל עובד היטב ושאין דליפות. יש לוודא שהטכנאי עושה את עבודתו כראוי ומבצע בדיקת לחץ של 15 דקות לפחות, חלק זה של ההתקנה חשוב ביותר.

 

בתום ההתקנה

הטכנאי צריך לחתום על טופס אישור שהעבודה נעשתה על ידי טכנאי גז מוסמך שביצע את כל הבדיקות הדרושות. ללא טופס זה, האחריות על הגריל לא תהא תקפה.

 

בטיחות

עליכם להקפיד על כללי הבטיחות לאורך כל השימוש במנגל גז. לצד שדרוג חייכם, הגריל יכול להוות סכנת חיים של ממש אם לא מקפידים על כללי הבטיחות. סיימתם עם הגריל? סגרו את ברז הגז, בדקו מדי כמה ימים שצינור הגומי תקין והרחיקו ילדים מאזור הגז כמה שניתן.

 

גריל גז

אולי תאהבו גם את