חיפוש

איך להתנהל פיננסית נכון לטובת דירוג אשראי ירוק?

דירוג האשראי הוא גורם חיוני שמשפיע עמוקות על החיים הפיננסיים שלכם. כמו כן, דירוג אשראי טוב יכול לעזור לכם לקבל הלוואות, ריביות טובות יותר, ואפילו לעזור לכם למצוא עבודה. עם זאת, אם יש לכם דירוג אשראי נמוך, זה יכול להיות מאתגר לקבל אישור להלוואות, כרטיסי אשראי ומוצרים פיננסיים אחרים. למרבה המזל, ישנן מספר דרכים לשפר את דירוג האשראי שלכם.

 

מה הוא דירוג אשראי?

רגע לפני הדרך אל שיפור דירוג אשראי, חשוב להבין מה הוא דירוג אשראי ומה המשמעויות שלו. דירוג אשראי הוא מעין ציון, באמצעותו הגופים הפיננסים מעריכים הגורמים שפועלים מולם. כלומר, אדם פרטי שרוצה לקחת הלוואה מהבנק, יוערך על ידי הגופים הפיננסים ויקבל דירוג אשראי בהתאם.

אם הדירוג יהיה גבוה, הגופים הפיננסים יאשרו הלוואות בקלות, יעניקו תנאים טובים וינסו לעבוד מול המדורג גבוה. מנגד, אם הדירוג יהיה נמוך, הגופים הפיננסים ימנעו מהתקשרות מול המדורג נמוך, ואם יחליטו לעבוד מולו זה יהיה בתנאים קשים ולא אטרקטיביים. עכשיו כשברור מה היא החשיבות של דירוג אשראי, הנה הדרכים לשפר אותו:

 

בדקו את דוחות האשראי

הצעד הראשון בשיפור דירוג האשראי שלכם הוא לבדוק את דוחות האשראי. עיון בדוחות יעזור לכם לזהות שגיאות או אי דיוקים שעלולים להשפיע לרעה על דירוג האשראי שלכם. אם אתם מוצאים טעויות, אתה יכול לערער עליהן ולתקן אותן.

 

שלמו את החשבונות בזמן

אחד הגורמים החשובים ביותר המשפיעים על דירוג האשראי שלכם הוא היסטוריית התשלומים שלכם. בהתאם, תשלומים מאוחרים או אי תשלום יכולים להיות בעלי השפעה משמעותית על דירוג האשראי. כדי לשפר את דירוג האשראי שלכם, חיוני לשלם את החשבונות שלכם בזמן מדי חודש. לשם כך, הגדירו תשלומים אוטומטיים או תזכורות כדי להבטיח שלעולם לא תחמיצו תשלום.

 

הפחיתו את ניצול האשראי

ניצול האשראי שלכם הוא סכום האשראי שבו אתם משתמשים בהשוואה למסגרת האשראי שלכם. ניצול אשראי גבוה מידי יכול להשפיע לרעה על דירוג האשראי שלכם. כדי לשפר את דירוג האשראי שלך, נסה לשמור על ניצול האשראי נמוך, כך שלא תהיו קרובים מידי לניצול מלא של מסגרת האשראי.

 

אל תמהרו לסגור חשבונות ישנים

אורך היסטוריית האשראי שלכם הוא גורם חיוני נוסף המשפיע על דירוג האשראי. סגירת חשבונות ישנים עלולה לקצר את היסטוריית האשראי, מה שעלול להשפיע לרעה על דירוג האשראי שלך. גם אם אינכם משתמשים בחשבון ישן, ואינכם משלמים עבורו עמלות, ייתכן וכדאי להשאיר אותו פעיל למען שיפור דירוג האשראי.

 

שקלו הגשת בקשות פיננסיות

בחלק מהמקרים, הגשת בקשות פיננסיות, לרבות הלוואות, מביאות לחקירה של הביצועים הפיננסים שלכם, מה שעלול לפגוע בדירוג האשראי שלכם. כדי להימנע מכך, שקלו הגשת בקשות, ייתכן וכדאי להימנע מכך במקרים בהם אתם יודעים שהדירוג ייפגע.

 

לסיכום – הופכים את דירוג האשראי לירוק

שיפור דירוג האשראי שלכם דורש זמן ומאמץ, אבל זה שווה את זה. על ידי ביצוע הטיפים הללו, תוכלו לשפר את דירוג האשראי שלכם ולפתוח דף כלכלי חדש. בהצלחה!

שפר את דירוג האשראי

אולי תאהבו גם את