חיפוש

למה חשוב להשקיע בעגילי יהלום

רבים סבורים שליהלום ישנו תפקיד אחד ויחיד – להוות מתנה יוקרתית ומהודרת. אך האמת היא, שליהלום כובע נוסף והוא לשמש בתור שחקן חזק ויציב בשוק ההשקעות וזה למה כדאי לכם להמשיך לקרוא. למרות שמשקיעים רבים צברו הפסדים בתחום הנדל"ן, מניות, אגרות חוב ועוד – תחומים אלו ממשיכים להיות שולטים בשוק ההשקעות העולמי.

זאת מכיוון שעל אף התשואה הרבה שניתן לצבור, מדובר בתחומים לא יציבים ותנודתיים למדי. לעומת זאת, שוק היהלומים נחשב לבין המחצבים הטבעיים המרשימים והיקרים ביותר להשקעה. אך למרות זאת, שוק זה נשאר צר למדי מכיוון שרוב המשקיעים משקיעים את הונם בתחומים הפופולריים יותר אך חסרי היציבות.

ככל הנראה, דבר זה נובע מחוסר בקיאות בתחום שוק היהלומים. לכן, הכתבה הבאה שלפניכם תגרום לכם לרוץ לחנות התכשיטים הקרובה להזמנת עגילי יהלומים להשקעה.

 

השקעה יציבה ובטוחה

שוק היהלומים נחשב לשוק יציב יחסית בגלל שהביקוש גדול מההיצע. לכן, בשנים האחרונות ניתן לראות תשואה גבוהה מאוד ששוק היהלומים מניב. התשואה השנתית הממוצעת היא עלייה של כ15% בערך היהלומים. אחד הגורמים המרכזיים לעליית ערך השוק היא הפחתת היהלומים לכרייה. בעוד שנים ספורות, מרבית מהמכרות הגדולים יפסיקו לספק יהלומים. בנוסף לכך, לא ידוע על מכרות יהלומים חדשים. שני אלו גורמים להקטנה משמעותית של ההיצע.

 

השקעה "לא מסובכת"

ראשית, השקעה ביהלום היא למעשה קניית נכס פיזי שימצא ברשותכם. זאת לעומת רכישת מנייה או כל השקעה וירטואלית אחרת שלא ניתן לחוש אותה, את היהלום ניתן לחוש וזה מוסיף לביטחון המנטלי שחשוב מאוד לכל איש השקעות בכל רמה. יתרה מכך, היהלום עשוי מחומר אמיד ולכן זה אינו נשחק. לכן, יש משקיעים אשר נוטים לענוד את היהלומים שהם רוכשים להשקעה בתור תכשיט. כלומר, לא רק להנות מפירות ההשקעה אלא גם להנות מהנטיעה עצמה.

 

איך להשקיע?

אחרי שהשתכנעתם והחלטתם שהשקעה בשוק היהלומים הוא דבר שמעניין אתכם חשוב לרכוש ידע בסיסי בכל הנוגע בנושא היהלומים שהוא למעשה שפת היהלומים. המאפיינים המרכזיים ביותר בשפת היהלומים הם רמת הניקיון, צבע, חיתוך ומשקל. לאחר כשתהיו בקיאים במושגים הבסיסיים, תוכלו להגדיר את התקציב שלכם בהתאם לסוג ההשקעה שבה תבחרו להתמקד.

כלומר, האם תשקיעו ביהלומים טהורים או בתכשיטים, אם בתכשיטים אז אילו תכשיטים וכו'. עם זאת, חשוב לגוון ולא להתקבע רק על רכישות מסוג אחד. בחרו מגוון פריטים בהתאם לתקציב שהגדרתם לעצמכם, זאת בשביל לחלק את מקורות ההשקעה שלכם ולגוון את אפיקי ההכנסה שלכם בתוך שוק היהלומים.

לסיכום, שוק היהלומים הינו שוק בעל פוטנציאל גדול. עם זאת, כל השקעה טומנת לקיחת סיכון ובפרט לשוק היהלומים ישנם יתרונות וחסרונות. אך בעזרת רכישת ידע והשכלה בתחום, ניתן למקסם את היתרונות ולמזער את החסרונות ולקצור פירות רבים בתחום זה.

עגילי יהלום

אולי תאהבו גם את