חיפוש

למי מגיע לקבל פיצויי פיטורים מוגדלים?

ישנם מספר הבדלים בין פיטורים לבין התפטרות והגדול שבהם הוא מענק פיצויי הפיטורים. כיצד מחושב גובה הפיצויים ומתי יוגדלו?

כל זכויותיו וחובותיו של עובד למעסיקו מעוגנות בחוק ועל כן בכל פגיעה בזכויות אלה או מעשה מצד המעסיק שנוגד את החוק כדאי לעובד לפנות לעורך דין לדיני עבודה ולפתוח בהליך משפטי אל מול מעסיקו או החברה המעסיקה, כך שמתוך הליך זה העובד יקבל את כל מה שמגיע לו.

 

פיצויי פיטורים

במשך כל תקופת העבודה של אדם בבית עסק הוא צובר ימים לקראת סיום עבודתו. ישנם בתי עסק אשר בוחרים להפריש בכל חודש דמי פיטורים כך שבמקרה ואדם מפוטר הוא רשאי למשוך את כל הכסף שצבר בקופה מסוימת כדוגמת קופת גמל ואלו דמי הפיצויים שלו בעקבות הפיטורים.

ישנם בתי עסק אשר במקום להפריש כסף כל חודש מעניקים לאדם פיצויי פיטורים כמענק בסוף תקופת עבודתו, כך שגובה הפיצויים מחושבים בהתאם לשכר העבודה החודשי והותק שצבר במקום עבודה זה. גובה הפיצויים וזמן התשלום המאוחר ביותר מעוגנים בחוק.

 

איחור בתשלום פיצויים

ישנו זמן מוגבל למעסיק לשלם את פיצוי הפיטורים וזמן זה מעוגן בחוק העבודה הישראלי, התקופה בה המעסיק מחויב לשלם לעובד את פיצוי הפיטורים מתחילה להיספר מרגע סיום ההעסקה של העובד והחוק נותן למעסיק לאחר למועד זה ב- 15 ימים. במקרה בו המעסיק לא שילם את פיצוי הפיטורים בזמן עליו לשלם לעובד פיצוי נוסף על כך שאיחר עם התשלום.

 

פיטורים שלא כדין

בכל עבודה ובאופן עקרוני בכל עת מותר למעסיק לפטר עובדים. גם על קביעה זאת יש יוצאים מן הכלל אשר מגדירים מתי פיטורים הם שלא כחוק ולכן מפצים את העובד בפיצויי פיטורים מוגדלים מהמעסיק.

הודעה מוקדמת – לפני שמפטרים עובד מעבודתו המעסיק מחויב לתת לעובד הודעה מוקדמת על כך שהוא עומד להיות מפוטר, במידה והוא פוטר במפתיע ובאופן מידי ללא הודעה מוקדמת פיטורים אלה נחשבים פיטורים שלא כדין ועל כן מזכים את העובד בפיצויים נוספים.

רקע הפיטורים –­ לא ניתן לפטר אדם ממקום עבודתו על רקע שנוגד את החוק, לדוגמא פיטור אדם בעקבות אפליה בשל מינו, הגזע שלו או כל מאפיין מפלה דומה ו\או אחר.

 

הסכם פיטורים

ישנם בתי עסק אשר במסגרת החוזה עם העובד מחליטים מראש על פיצוי פיטורים גבוה יותר מאשר המעוגן בחוק, כך שבפועל כאשר העובד יפוטר הוא יקבל תוספת פיטורים מעבר למה שהיה אמור לקבל במקום עבודה אחר. החלטה זאת היא של בית העסק והוא אינו מחויב להוסיף סעיף זה בחוזה.

פיצויי פיטורים ניתנים לעובד לאחר שפוטר, אמנם גובה פיצויים אלה קבוע בחוק אך זה הוא ערך מינימלי. במקרה בו הפיטורים שהיו שלא כחוק, הפיצויים לא הוגשו בזמן או המעסיק החליט על דעת עצמו להגדיל ערך זה, הפיצויים יהיו מוגדלים והעובד יזכה בעוד כסף.

זכוכית מגדלת

אולי תאהבו גם את

עורך דין צוואות תל אביב
כמה זמן לוקח לערוך צוואה?

עריכת צוואה היא צעד מכריע בהבטחת חלוקת הנכסים שלכם בהתאם לרצונותיכם בבוא העת. למרות שהתהליך עשוי להיראות רחוק ומרתיע, הבנה שלו ושל חשיבותו, והכרת השיקולים

קראו עוד »