חיפוש

מדוע המון נפגעים מטעויות רפואיות בישראל לא תובעים פיצויים ?

במדינת ישראל ישנם לא מעט מקרים של רשלנות רפואית המתבטאת במהלך טיפולים רפואיים ו/או קוסמטיים, שבעקבותיהם, המטופלים נותרו עם נזקים שונים ולעיתים אפילו בלתי הפיכים.

תביעות המוגשות בגין רשלנות רפואית מטרתן להשיג פיצויים הולמים עבור אותם מטופלים שחוו רשלנות רפואית וניזוקו ממנה. אולם, לפי הנתונים הקיימים, לא תמיד מוגשת תביעת רשלנות רפואית גם כאשר קיימת עילה מוצדקת להגשת התביעה ולכן, השאלה הנשאלת: למה לא אדם שחווה רשלנות רפואית וניזוק ממנה מגיש תביעת  רשלנות רפואית. מדוע ישנם מטופלים שנמנעים מהגשת תביעות בגין רשלנות רפואית?

 

איך ניתן לדעת כי מדובר במקרה של רשלנות רפואית?

כפי שצוין, ישנם מקרים שונים בהם התרחשה רשלנות רפואית אשר גרמה לנזק למטופלים שונים. אולם, לא כל טיפול שהיה מלווה בטעות מסוימת של הגורם המטפל בהכרח ייחשב כמקרה של רשלנות רפואית. כדי לבחון האם נפגעתם מרשלנות רפואית והאם מגיעים לכם פיצויים בעקבות זאת, ההמלצה היא לנפות עם עורך דין מומחה בתחום, שיוכל לבחון את נסיבות במקרה שחוויתם ולייעץ עבורכם אם קיימת עילה להגשת תביעה.

 

הוכחת הקשר שבין הרשלנות הרפואית ובים הנזק הנגרם למטופל

הגשת תביעת רשלנות רפואית מחייבת את התובע להוכיח כי אכן נגרם עבורו נזק וכן, כי הנזק הנגרם לו עקב הטיפול או האבחון הרפואי שהוא עבר, הוא תוצאה של הכשל הרפואי שהתרחש במהלך הטיפול. הוכחות אלה כאמור נדרשות על מנת שתביעתו תתקבל והא יזכה בקבלת פיצויים בגין הנזק.

ככלל, מדינת ישראל ישנם מקרים שונים של רשלנות רפואית וביניהם נכללים:

  • רשלנות רפואית בטיפולים הקשורים בהריון או לידה
  • רשלנות רפואית במהלך ביצוע ניתוחים שונים
  • רשלנות רפואית באבחון של מחלה, שלרוב עשויה להחמיר ואף לגרום לתמותה של החולה.

 

הימנעות מהגשת תביעה

ניכר, כי על אף שבישראל ישנו זינוק בהיקף התביעות המוגשות בגין רשלנות רפואית, ישנם לא מעט נפגעים אחרים אשר נמנעו מהגשת תביעה. ההסברים האפשריים לכך הם בעיקר חוסר המודעות שיש לחלק גדול מהאנשים בנוגע לזכויותיהם ובנוגע ללגיטימציה שיש בידיהם להגיש תביעה בכין הנזק הנגרם להם. הסבר נוסף לכך הוא חוסר מוטיבציה של הנפגעים להתעסק עם מורכבות התהליך הכרוכה בהגשת תביעה וכיו"ב, או כי אינם באמת מאמינים כי יצליחו לזכות בפיצויים באמצעות התביעה. כמו כן, ייתכן ומטופלים שנפגעו מרשלנות רפואית חוששים להתעמת מול הרופא או מול המוסד הרפואי שטיפל בהם ולכן נמנעים מהגשת תביעה כנגדם.

 

לסיכום

הזכות להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית קיימת עבור נפגעים שניזוקו מטיפולים רפואיים או קוסמטיים, אך יחד עם זאת, לא תמיד הם ממשים זכות זאת ולעיתים, נמנעים מהגשת התביעה. הסיבות לכך עשויות להשתנות, אך חשוב לציין כי למרות זאת, ישנו זינוק בהיקף התביעות המוגשות בישראל, בגין רשלנות רפואית.

Medical, Care

אולי תאהבו גם את

עורך דין צוואות תל אביב
כמה זמן לוקח לערוך צוואה?

עריכת צוואה היא צעד מכריע בהבטחת חלוקת הנכסים שלכם בהתאם לרצונותיכם בבוא העת. למרות שהתהליך עשוי להיראות רחוק ומרתיע, הבנה שלו ושל חשיבותו, והכרת השיקולים

קראו עוד »