חיפוש

מה היא עבודתו של הברוקר?

שמעתם על המילה ברוקר בהקשר של מסחר ומניות, אבל לא באמת ידעתם למה הכוונה? המאמר הבא מגיע כדי לעשות עבורכם סדר על הגדרת הברוקר, מהות עבודתו, דרכי העבודה שלו והצרכים עליהם הוא עונה. הסתקרנתם? זה הרגע לקפוץ למים ולהכיר את הברוקר מקרוב.

 

אז מה זה ברוקר?

ברוקר הוא אדם פרטי או גוף ממוסד, אשר מעניק את השירות של מסחר בבורסה, בפלטפורמות פיננסיים ובניירות ערך. בין אם מדובר בברוקרים מומלצים או בברוקרים מן השורה, התפקיד של הברוקרים הוא לתווך בין המשקיע חסר הניסיון בשוק ההון וליידע אותה בתמונת המצב האמיתית של השוק, בנתונים החשובים עבורו ולהפגיש אותו במקרי הצורך עם המוכרים שיניבו לו עסקה משתלמת.

תפקידו של המתווך

מה התפקיד של הברוקר?

התפקיד של הברוקר הוא לתווך בין הקונים והמוכרים בשוק ההון, ניירות הערך, המניות ושאר הפלטפורמות הפיננסיות שמתבססות על השקעות שנובעות מקנייה ומכירה. הברוקר הוא זה שאחראי על מערך ביצוע העסקאות, בהתאמה אישית למשקיע. פעמים רבות הברוקר יהיה זה שגם יהיה אחראי על פלטפורמות ביצוע הדיגיטל ושקיפות הנתונים.

 

ברוקר למגזר העסקי

עסקים או חברות אשר מבצעים עסקאות בהשקעות שונות בשוק ההון והמסחר, יידרשו בדרך כלל לברוקר עסקי שייעודי לעסקאות בסדר גודל רחב, בתקציבים גבוהים ונישות מקבילות. הברוקרים למגזר העסקי יטפלו בהדרגה בכל תהליך ביצוע העסקאות לעסק או החברה, כאשר החלק העיקרי שלהם יתבטא בתיווך בין המוכר לבין העסק הקונה.

 

ברוקר למגזר הפרטי

במגזר הפרטי עבור האדם היחיד, הברוקר משמש בעיקר מתווך שמעביר הוראות בין המוכר לקונה ולהפך. פעמים רבות הברוקר מעמיד צוות מקצועי ובעל הרישיון לטובת הלקוח הפרטי, על מנת שהוא יקבל תמונה שמשקפת את המציאות, עם נתונים מותאמים אישית ומעטפת של תיק השקעות בהתאם לתקציב, היכולות והצרכים האישיים שלו.

תפקידו של המתווך

אי ניגוד אינטרסים בייצוג ברוקר

חשוב לדעת כי ברוקר יכול לייצג לעיתים את הצד המוכר של העסקאות הפיננסיות ולעיתים את הצד הקונה של המניות, אגרות החוב או שאר הנתונים. אך, הברוקר לא יכול לייצג באותה העסקה במקביל גם את הצד המוכר וגם את הצד הקונה, כיוון שהדבר מהווה ניגוד אינטרסים ומחבל בשקיפות המלאה של העסקה.

 

למה להיעזר בברוקר ולא לבצע עסקאות לבד?

לאדם הפרטי ואפילו לעסקים המשופשפים, לא תמיד יש את הידע הנחוץ לצורך מסחר. כאשר לעומתם – לברוקרים יש ידע בלתי נדלה על אופן המסחר בשוק ההון, כמו גם הצלחה מוכחת, במקביל למשאבים טכנולוגיים מתקדמים, כלים פיננסיים וקשרים בשוק ההון. בנוסף, למרות שהם גובים עמלה על התיווך והשירות המקצועי שלהם, עדיין הסכום שהם גובים יהיה נמוך באופן יחסית מהסכום אותו גובות חברות לניהול השקעות.

 

לסיכום

עבודתו של הברוקר היא לתווך בין מוכרים וקונים בשוק ההון, ולהוביל את הלקוח שלו למימוש האינטרס הכלכלי שלו. לברוקר יש את הכלים, הידע הניסיון והטכנולוגיה לבצע עסקאות מרוויחות עבור לקוחותיו.

תפקידו של המתווך

אולי תאהבו גם את