חיפוש

מה עלינו לבדוק בהגשת תביעה לנכות כללית מול המוסד לביטוח לאומי?

תביעה לנכות כללית מהביטוח הלאומי היא פרוצדורה שיש לה תנאי זכאות, הליך בירוקרטי וועדה רפואית שיש לעבור.

המאמר יפרט מה צריך לבדוק כאשר מגישים תביעת נכות כללית לביטוח הלאומי.

 

מי זכאי להגיש תביעת נכות כללית?

הגשת תביעת נכות כללית נעשית באמצעות אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי או בקביעת תור מול פקיד של המוסד. על מנת להגיש את התביעה יש לבדוק אם אתם זכאים לתבוע אותה. על פי הביטוח הלאומי כל אדם שהוא תושב הארץ מעל גיל 18 יכול להגיש תביעה במידה ונפגע או חלה ולכן איבד את יכולתו לעבוד באופן מלא או חלקי כתוצאה מבעיותיו הרפואיות. בנוסף עליו לעבור את מבחן ההכנסה. כלומר, במידה ושכרו החודשי נמוך ב-60% מהשכר במשק. זימון לוועדה רפואית לקביעת דרגת נכות תתאפשר רק לאחר שעומדים בתנאים אלו וממלאים את הבקשה המקוונת בצירוף מסמכים רפואיים הרלוונטיים לבעיות מהן סובלים. בנוסף, יש לחתום על טופס ויתור סודיות רפואי.

 

מה חשוב לבדוק לפני הגשת התביעה?

על מנת לקבל זימון לוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי חשוב לבדוק לפני צירוף המסמכים הרפואיים שאכן הליקויים תואמים את ספר החוקים של המוסד. בספר המפורסם באתר של הביטוח הלאומי מופיעים כל הליקויים ולצדם תיאור שייתן לכם מושג אם מגיע בעבורו דרגת נכות. למשל, אדם עם סוכרת התחלתית שאינו מטופל לא יהיה זכאי לדרגת נכות ולעומת זאת אדם שהמחלה אינה מאוזנת אצלו ובעקבותיה ישנם סיבוכים נוספים, יקבל דרגת נכות של לפחות 65%. כמו כן, חשוב לצרף לתביעה תוצאות של בדיקות הדמיה, EMG וכד' מכיוון שהביטוח הלאומי לא מסתכל על הדיסקים של ההדמיות ומעדיף את הפיענוחים עצמם. ככל שתדייקו בצירוף המסמכים הרלוונטיים לכל ליקוי, כך יתאימו ויזמנו את הרופאים המומחים הספציפיים לוועדה. לדוגמה, אדם שיגיש מסמכים התומכים בבעיות אורטופדיות, מסמכים התומכים בתת פעילות בבלוטת התריס, מסמכים התומכים בבעיות נוירולוגיות ומסמכים התומכים בבעיה פסיכיאטרית, יזומן לוועדות בהן ישבו אורתופד, רופא פנימי, נוירולוג ופסיכיאטר שיבדקו אותו.

 

הגשת תביעת נכות כללית באמצעות עו"ד

לפני שמגישים תביעה לביטוח הלאומי מומלץ להתייעץ עם עו"ד לתביעות מסוג זה כדי לקבל ייעוץ על המסמכים הרלוונטיים, הסיכוי לקבלת דרגת נכות והתהליך בו תתקלו בוועדות הרפואיות. הייעוץ הראשוני אינו עולה כסף בדרך כלל ולכן הוא משמעותי. בנוסף, מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של עו"ד שילווה אתכם מרגע הגשת התביעה ולאורך הוועדות הרפואיות. יש לציין שההתייחסות של רופאי הביטוח הלאומי שונה כאשר מיוצגים על ידי עורך דין, מה גם שהוא עומד על נקודות שאתם לא מודעים להם. בנוסף, לא תמיד קל להסביר במילים את הבעיות הרפואיות ומדוע אינכם מסוגלים לתפקד בגללן ולכן חשוב לקבל ליווי מקצועי.

 

 

משקל

אולי תאהבו גם את

עורך דין צוואות תל אביב
כמה זמן לוקח לערוך צוואה?

עריכת צוואה היא צעד מכריע בהבטחת חלוקת הנכסים שלכם בהתאם לרצונותיכם בבוא העת. למרות שהתהליך עשוי להיראות רחוק ומרתיע, הבנה שלו ושל חשיבותו, והכרת השיקולים

קראו עוד »