חיפוש

היכן ניתן למצוא מומחה לכתיבת חוות דעת?

בתביעות רבות, בהן תביעות נזיקין, נדרשים התובעים להוכיח נזק רפואי שנגרם להם. לרוב, נזקים אלה יוערכו תחילה על ידי הגורם הנתבע, ואתם הנתבעים המעוניינים להוכיח את תביעתכם, זקוקים לחוות דעת משלכם על מנת להצליח בתביעה. איך מאתרים מומחה מתאים לחוות דעת מטעמכם? עד כמה זה חשוב ומהו התוקף של חוות דעת אלה בבית המשפט?

 

מהם נזקי גוף?

נזקי גוף כשמם כן הן, נזקים הנגרמים לגופכם, לרוב במהלך תאונה, לעיתים במקום העבודה וכן באירועים בלתי צפויים שונים. קיימת הפרדה של ממש בין נזקי גוף לנזקים אחרים שנגרמו לכם כתוצאה מאותו אירוע. נזק גוף יכול להשבית אתכם לתקופה ארוכה, להותיר נכות לצמיתות ולגרום לתופעות לוואי נמשכות. כדי לאמוד את מידת הנזק נדרשת חוות דעת מומחה שיוכל להעריך את מידת הנזק שנגרם לכם ואת השפעתו העתידית עליכם.

 

מי צריך חוות דעת מומחה?

הבחינה המתאימה כדי להשיב על שאלה זו קשורה לשאלה האם בכוונתכם להגיש תביעת נזיקין לבית המשפט שאינו בית המשפט לתביעות קטנות או לא. כלומר, האם מדובר בנזק המצדיק הליך משפטי ובגינו אתם צפויים לקבל פיצוי הולם. אם התשובה היא חיובית – אתם זקוקים לחוות דעת מומחה. מדובר בחוות דעת אשר מוטב שתוגש בצמוד לכתב התביעה בסמוך למועד התרחשות הנזק.

 

איך אדע לאתר מומחה מתאים לכתיבת חוות דעת?

רופאים רבים משמשים כמומחים לצורך הגשת חוות דעת לבתי המשפט. ראשית, צריך לוודא כי מומחיות הרופא מתאימה לנזק הגוף שנגרם לכם. בנוסף, יש לבחון את מידת הניסיון של המומחה בהגשת חוות דעת לבתי המשפט, וכיצד אלו התקבלו. לצד אבחנה רפואית, כדאי שמומחה ישקול גם את הסיכוי לקבלת חוות דעתו על ידי בית המשפט, ולשם כך עליו להימנע מלרצות אתכם, ולבחון את פרטי המקרה בעין מקצועית בלבד.

 

מה העלות של חוות דעת מומחה?

על פי רוב, חוות דעת מומחה תנוע בסכומים של בין אלפים בודדים לעשרות אלפי שקלים. הדברים תלויים כמובן במוניטין של המומחה ובניסיון המקצועי שלו בהגשת חוות דעת לבית המשפט. כדאי לזכור, כי לחוות דעת שתתקבל בבית המשפט יש משקל רב באשר לסיכויי הצלחת התביעה ולגובה הפיצוי שצפוי להתקבל.

לכן, נכון להשקיע בחוות דעת מקצועית ולא בהכרח הנוחה ביותר מבחינת מחיר. נכון להביא בחשבון את חוות הדעת כחלק מהוצאות המשפט, ולחשב את סכום הפיצוי המוערך לאחר תשלום על חוות הדעת.

 

ייעוץ משפטי בנוגע לחוות דעת מומחה

ברוב המוחלט של המקרים תביעת נזיקין תוגש על ידי עורך דין שיש לו את המומחיות לנהל את עניינכם בבית המשפט. עורך דין מנוסה בתחום, בקיא בהבדלים בין המומחים לבין חוות הדעת, ויוכל להתאים עבורכם את המומחה בהתאם לאירוע נזק הגוף שבגינו מוגשת התביעה.

היכן ניתן למצוא מומחה לכתיבת חוות דעת?

אולי תאהבו גם את