חיפוש

איך להעריך מראש את הסיכוי המשפטי בתביעה?

למגינת ליבנו, עוולות נעשות לאנשים רבים על בסיס יומיומי בכל העולם. זאת המציאות. במקרי קיצון, הצד הנפגע מחליט להיערך להליך משפטי שיסתיים בתביעת פיצויים בגין הנזק שנגרם לו. אך חשוב להבין שהכמות האסטרונומית של תביעות המוגשות אל בית המשפט, לצד ההוצאות המשפטיות שעלולות להאמיר לסכומים גבוהים במיוחד, גורמת לכל אדם לחשוב פעמיים, ולשאוף להעריך מראש את סיכוייו לזכות, בטרם ייכנס להליך הארוך הזה. 

 

בדיקה מעמיקה

כמו שסביר להניח שלא נקפוץ לאגם קפוא מבלי לטבול קודם את קצה כף הרגל, כך גם לא נסתער על בית המשפט בחמת זעם ומבלי להבין לעומק את ההשלכות ואת אופי התהליך אליו עלינו להיכנס.

במידה ואכן נגרם עוול, למשל בתחום הרשלנות הרפואית, יש לבחון לעומק את מאפייני המקרה, להוכיח את הקשר הנסיבתי בין הנזק שנגרם לבין רשלנות הצוות הרפואי שטיפל במטופל, להבין האם יש עילה לתביעה ואז לחשוב על דרכי הפעולה המתאימות. פגישה מקדימה עם עורך דין רשלנות רפואית תסייע להעריך בצורה נכונה את סיכויי ההצלחה בתביעה.

 

חוות דעת מקצועית

אחד האלמנטים הדחופים ביותר בכל הנוגע לבניית התביעה ובניית עילת התביעה, היא חוות דעת מקצועית. חוות דעת מפי מומחים בתחומים שונים, לרוב על ידי מומחים המנוסים במתן חוות דעת משפטית, עשויה לבסס ולחזק את טענת התביעה ולשפר משמעותית את הסיכויים לזכות בה. על ידי קבלת חוות דעת רפואית, ניתן להעריך מראש את סיכויי הצלחת התביעה, ואף לבחון עילה לתביעות נוספות.

 

שקיפות מלאה נדרשת

חשוב להבין שמערכת היחסים בין עורך הדין ללקוח שלו חייבת להיות נקייה מסודות. עליהם לשמור על אמון איתן ומבוסס, ועל הלקוח לשים את כל הקלפים על השולחן, זאת על מנת להעריך בצורה המיטבית את הסיכוי המשפטי לזכייה בתביעה.

בפני עורך הדין יוצגו הראיות המשמשות את העילה לתביעה, וחשוב מכך, להעריך את מצב הצד הנגדי, הנתבע. עורך הדין יידע להסתכל על המצב בצורה שקולה ולהעריך בצורה עניינית את סיכויי ההצלחה של התביעה בהתאם לנתונים שמולו.

 

רשלנות רפואית

במקרה של רשלנות רפואית, אם אכן אדם רואה עצמו קורבן לרשלנות, עליו לפנות לעורך הדין המתמחה בתחום, רצוי אחד בעל ניסיון. לאחר מכן, יחד עם צוות מומחים רפואיים עמו עובד עורך הדין, ינסו להעריך את סיכויי התביעה.

חשוב לציין שלא בכל מקרה בו נגרם נזק כתוצאה מהליך רפואי, הדבר נעשה בשל רשלנות. כל אדם הנכנס לטיפול רפואי מודע לקיומם של סיכונים כאלה ואחרים. המפתח להצלחת תביעה בגין רשלנות רפואית טמון בהוכחת הקשר הנסיבתי שבין הרשלנות שנגרמה לבין גרימת הנזק למטופל.

 

ייעוץ משפטי מקדים הוא הכרח

הוצאות משפטיות עלולות להגיע לסכומים גבוהים במיוחד. אדם הרואה עצמו נפגע לעיתים חושב בצורה אמוציונלית, ועל אף שאיפתו של עורך הדין לקחת את העבודה, ייעוץ מקדים עם עורך דין יסייע להעריך את סיכויי ההצלחה של התביעה ועשוי למנוע מרבים תהליך ארוך ומייגע שעלול להסתיים במפח נפש.

עורך דין רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את

עורך דין צוואות תל אביב
כמה זמן לוקח לערוך צוואה?

עריכת צוואה היא צעד מכריע בהבטחת חלוקת הנכסים שלכם בהתאם לרצונותיכם בבוא העת. למרות שהתהליך עשוי להיראות רחוק ומרתיע, הבנה שלו ושל חשיבותו, והכרת השיקולים

קראו עוד »