חיפוש

מי הם הגופים המוסמכים להורות על שלילת רישיון נהיגה?

שלילת רישיון נהיגה בדרך כלל תגיע לאחר הצטברות של עברות תעבודה רבות או ביצוע של עבירת תעבורה חמורה. מדובר בהליך שמטרתו לדאוג לשלומם של שאר הנוסעים בכביש, תוך צמצום יכולת הנהיגה של נהגים המוגדרים מסוכנים. יחד עם זאת, לא כל גורם רשאי לשלול רישיון בין אם באופן מנהלתי ובין אם לצמיתות. אז מי הגופים המוסמכים לשלול רישיון ולכמה זמן?

 

פסילה מנהלתית של רישיון נהיגה

פסילה מנהלתית הינה פסילה קצובה בזמן של רישיון נהיגה ומותנת בזמן קצוב וכן בהרשעה מבית המשפט. מטרת הפסילה המנהלתית היא למנוע מהנהג החשוד בביצוע עבירות תעבורה חמורות לשוב לכביש ולסכן חיי אדם, וזאת עד שיוכח אחרת בבית המשפט. מידע על פסילה מנהלתית של רישיון נהיגה תוכלו למצוא בקישור המצורף או באתר.

 

מי רשאי להורות על פסילה מנהלתית?

ישנם שלושה גופים הרשאים להורות על פסילה מנהלתית – קצין משטרה מדרגת פקח, משרד הרישוי ובית המשפט. קצין משטרה יכול להורות על פסילה מנהלתית של בין 30-90, וזאת בכפוף לשימוע ובהתאם לחומרת העבירה שבה חשוד הנהג, וכן במידה ויש עילה סבירה להניח כי יוגש כתב אישום כנגד הנהג. משרד הרישוי ובית המשפט רשאים גם הם להורות על פסילה מנהלתית וזאת במידה והנהג נמצא בהליך משפטי על עבירה חמורה, או בהינתן הצטברות של עבירות רבות.

 

איזה גוף רשאי לפסול רישיון לצמיתות?

קצין משטרה אינו יכול להורות על פסילה לצמיתות של רישיון נהיגה, אך משרד הרישוי ובית המשפט יכולים. במידה וצבר הנהג עבירות תעבורה רבות (נקודות), יכול משרד הרישוי להורות על פסילה למשך זמן תוך הצבת תנאים להחזרת הרישיון, וכן יכול משרד הרישוי לפסול רישיון נהיגה במידה והנהג אינו כשיר בריאותית לנהיגה. במידה ונהג הורשע בבית המשפט על עבירה חמורה, יכול להחליט בית המשפט על שלילת רישיון תוך הצבת תנאים להחזרתו.

 

האם ניתן לקבל את הרישיון חזרה לאחר שלילה?

במידה ורישיון הנהיגה לא נשלל בשל סיבות בריאותיות אשר פוגעות בכשירות הנהיגה של בעל הרישיון, במרבית המקרים אכן ניתן להוציא רישיון מחודש לאחר שלילה.

 

קיבלתי שלילת רישיון, מה עושים?

במידה וקיבלתם שלילת רישיון, במיוחד אם מדובר בשלילה מנהלתית, מומלץ לפנות באופן מידי לעו"ד המתמחה בתחום התעבורה. עורך הדין ידאג לערער על פסילת הרישיון, ייצג אתכם למול הגורם הרלוונטי וידאג שרישיונכם יוחזר לכם בזמן המהיר האפשרי.

 

לסיכום – מי רשאי לשלול רישיון נהיגה ומה עושים במצב כזה?

שלילת רישיון נהיגה מנהלתית הינה בסמכותו של כל קצין משטרה מדרגת פקח וזאת בכפוף לתנאים, וכן בסמכותו של משרד הרישוי ובית המשפט. בית המשפט ומשרד הרישוי יכולים לפסוק על שלילה לצמיתות. בכל מקרה של שלילת רישיון, מומלץ להיעזר בעו"ד.

רשיון נהיגה

אולי תאהבו גם את

עורך דין צוואות תל אביב
כמה זמן לוקח לערוך צוואה?

עריכת צוואה היא צעד מכריע בהבטחת חלוקת הנכסים שלכם בהתאם לרצונותיכם בבוא העת. למרות שהתהליך עשוי להיראות רחוק ומרתיע, הבנה שלו ושל חשיבותו, והכרת השיקולים

קראו עוד »