חיפוש

תביעות מול הוועדה הרפואית עם מתרגם – איך זה מתבצע?

ועדה רפואית היא אחד השלבים המהותיים בתהליך מימוש הזכויות המגיעות לנו מול המוסד לביטוח לאומי. בשל כך, עלינו להיערך אליה בהתאם ולדאוג לליווי ייצוגי מתאים, העשוי להעלות את סיכויי הצלחת התביעה בצורה ניכרת. אך מה עושים במידה והנבדק אינו דובר את השפה העברית?

 

מהי הוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי?

בעולם אוטופי, אדם הסובל מבעיות ומחלות שונות היה מקבל את זכויותיו הרפואיות ללא עיכובים מיותרים, אך עד שנגיע למציאות אוטופית שכזו, הדרך למימוש הזכויות הרפואיות היא בירוקרטית בעיקרה וכוללת תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי, במסגרתה עלינו להוכיח את מהות הנזק, היקפו ומידת השפעתו על תפקודו של התובע.

תביעת הפיצויים או קצבת הנכות מביטוח לאומי, כרוכה בביקור אצל ועדה רפואית. במסגרת תביעות מול הוועדה הרפואית הוועדה תבחן את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, ולעיתים אף תבצע בדיקות נוספות מטעמה, ותקבע בהתאם את דרגת הנכות של התובע, באופן המשפיע על סך הפיצויים ו/או קצבת הנכות שהוא יוכל לקבל.

 

תהליך הוועדה הרפואית – צעד אחר צעד

חשיבות הוועדה הרפואית במימוש הזכויות הרפואיות שלנו, אינה מוטלת בספק ולפיכך, עלינו להיערך אליה בצורה אופטימלית ולהגיע עם כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, לרבות חוות דעת רפואית מקצועית מטעם רופא מומחה ובעל מוניטין בתחום הרפואי הנדון.

לאחר עיון בכלל החומר הרפואי המצורף, מזכיר הוועדה יזמן את הנבדק אל חדר הבדיקה ויציג בפניו את רופא הוועדה בשמו ותחום המומחיות שלו. לאחר מכן, על הנבדק לתאר את הבעיות הרפואיות מהן הוא סובל ולהבהיר כיצד הן משמעיות על תפקודו היום – יומי ושגרת חייו. במידת הצורך, הרופא יערוך בדיקות נוספות מטעמו שלאחריהן, תיקבע החלטת הוועדה.

 

תביעות מול הוועדה הרפואית עם מתרגם

במקרים בהם הנבדק אינו דובר את השפה העברית ו/או מתקשה בהצגת הדברים בשפה ברורה, הוא יכול להגיע אל הוועדה עם ליווי ייצוגי מטעמו ולבחירתו. כך, הליווי בוועדה הרפואית יכול להתקיים גם עם מתרגם, אשר יכול להיות גורם מקצועי, בן משפחה, חבר וכדומה והוא אף זכאי לקבל החזר הוצאות בגין הליווי.

 

האם ניתן להיכנס עם מתרגם בוועדות רפואיות נוספות?

ליווי ייצוגי של מתרגם עבור אדם אשר אינו דובר את השפה כראוי, יכול להתקיים גם בוועדות רפואיות נוספות, כמו – תביעת חברת ביטוח פרטית, תביעת נכות למס הכנסה, תביעה לגבי אובדן כושר עבודה, תביעות מול משרדי הממשלה השונים (משרד הביטחון, משרד האוצר ועוד).

 

לסיכום

הוועדה הרפואית היא שלב מהותי וחשוב בדרך למימוש הזכויות הרפואיות של התובע מול המוסד לביטוח לאומי, כאשר במידה והתובע אינו דובר את השפה העברית או מתקשה להציג את הדברים בצורה ברורה, הרי שהוא יכול להיעזר בליווי של מתרגם לבחירתו בוועדה הרפואית של ביטוח לאומי וכן בוועדות רפואיות אחרות.

תביעות מול הוועדה הרפואית

אולי תאהבו גם את

עורך דין צוואות תל אביב
כמה זמן לוקח לערוך צוואה?

עריכת צוואה היא צעד מכריע בהבטחת חלוקת הנכסים שלכם בהתאם לרצונותיכם בבוא העת. למרות שהתהליך עשוי להיראות רחוק ומרתיע, הבנה שלו ושל חשיבותו, והכרת השיקולים

קראו עוד »