חיפוש

בעלי מקצוע חושבים אחרת – תפיסת עולמם של השיפוצניקים ב2021

בכל שנה רגילה, התקופה שלפני חג הפסח היא גם תחילתה של עונת השיפוצים. בשנת 2021 הדברים נראים קצת אחרת, לאחר שמשבר הקורונה יצר שינויים מרחיקי לכת בכל ענפי המשק.

לכן, בניגוד לשנים אחרות, שיפוצניקים בשנת 2021 מקפידים לשמור על ראש פתוח ומבינים, שהענף שלהם השתנה מקצה לקצה. איך מצליחים השיפוצניקים הוותיקים בתחום לשרוד את השינויים?

 

תזמון וגמישות

השינוי הבולט שהתרחש בענף השיפוצים מגיע מהשטח והוא נוגע לתזמון של פרויקטים שונים. אם עד היום תחילת האביב היתה העונה החמה ביותר לתהליכי שיפוצים, לקראת פסח, כדי שהבית יהיה מוכן, נקי ומסודר לקראת החג, הרי שכיום הדברים קצת השתנו.

שיפוצניקים צריכים להיות מוכנים לעבודה בתקופות שונות בשנה, כאשר כרגע מסתמן כי דווקא הקיץ הופך לתקופה העמוסה של השיפוצניקים.

יחד עם זאת, רבים מבינים כי השינוי טרם הסתיים ולכן אפשר לצפות כי גם השינוי הנוכחי הוא זמני בלבד. משום כך, שיפוצניקים צריכים לשמור על ראש פתוח וחשיבה גמישה, שתאפשר להם להתחבר לפרויקטים מתאימים בכל זמן בשנה.

 

התייעלות ובטיחות

אם יש דבר אחד שכולם למדו ממשבר הבריאות העולמי, זה שהכל זמני, שום דבר לא צפוי והכל יכול לקרות בכל זמן נתון.

משום כך, ענף השיפוצים חווה שתי תמורות עיקריות:

  1. התייעלות
  2. בטיחות

 

שני השינויים הללו בגישה של השיפוצניקים בשנת 2021 גרמו לכך שרבים מהם מקפידים להשתמש כיום יותר ויותר במכשור מכני מתקדם, כמו מתקני הרמה למשל, שתפקידו להגן על בטיחות העובדים, כמו גם על בטיחות עוברי אורח ואף על בטיחות באתר העבודה, כך שחלקי המבנה לא ייפגעו, או רכוש.

ציוד זה מאפשר לשיפוצניקים גם לייעל את העבודה, לקצר זמני עבודה ולהגיע לרמת נוחות מירבית, תוך כדי עבודה.

 

בחירה מוקפדת של תהליכי שיפוץ

גם כאן מדובר על שינוי שמגיע מהשטח ומושפע עמוקות מהמשבר. אנשים הבינו שהם צריכים חללים יותר גדולים ופתוחים בבית, כאלה שיאפשרו להם לנשום ולתפוס קצת מרחב, גם אם אי אפשר לצאת עכשיו מהבית.

זאת במקביל למגמה הולכת וגוברת של עבודה מהבית, המביאה אנשים לתכנן פינות עבודה נוחות בתוך הבית. כל אלה מחליפים את תוכניות השיפוצים המובילות בעידן שלפני המגפה, אשר התמקדו בעיקר בהחלפת ריצוף, צביעה וחידוש גופי תאורה.

 

לסיכום

בניגוד לרושם שהתקבל בתחילת המשבר ואשר הביא רבים לחשוב כי ענף השיפוצים עומד בפני כליה, ניתן לראות היום כי המשבר הביא לשינויים מהותיים, אך לא עצר את הענף. ענף השיפוצים, בניגוד למה שרבים יודעים, הוא ענף חי ושוקק, אשר נהנה מחדשנות וקדמה, בדמות פריטי ציוד ומכשירים שונים, המקלים על העבודה, התאמות נדרשות לקהלי היעד ורמה גבוהה של גמישות, המאפשרת למתמידים בתחום, לשרוד גם את המשברים הקשים ביותר.

 

במת הרמה מספריים

אולי תאהבו גם את