חיפוש

איזה רואה חשבון מתאים לעוסק פטור?

כל עסק, בין אם הוא עסק מורשה או עסק בע"מ ובין אם הוא עסק פטור, חייב רואה חשבון שייצג אותו מול רשויות המס והביטוח הלאומי. למרות שלעוסק פטור אין עיסוק במע"מ, הוא צריך להגיש דו"חות מס בכל שנה,] ולהקפיד על כל הבירוקרטיה הדרושה. המאמר יפרט איזה רואה חשבון מתאים לעוסק פטור.

 

ההבדל בין עוסק פטור לעוסק מורשה

ההבדל העיקרי בין עוסק פטור לעוסק מורשה הוא תחום העסק והמחזור השנתי שלו. כלומר, אם מדובר על מחזור שנתי הגדול מ-99,893 ₪ יש לשלם מע"מ ולהגיש דו"חות לרשות זו. אם מדובר על פחות מזה העסק פטור ממע"מ. המשותף לשניהם הוא ניהול תקין של הספרים, מעקב וביקורת על ההוצאות וההכנסות והגשת דו"חות לרשויות המס.

במקרה של עוסק מורשה יש להגיש כל חודשיים דו"ח למס הכנסה ובמקרה של עוסק פטור פעם בשנה. בכל מקרה מדובר בהרבה בירוקרטיה וידע בחשבונאות. לאינפורמציה נוספת בקרו באתר של יניב נשר משרד רואי חשבון.

 

רואה חשבון לעסק קטן

רואה חשבון לעסק קטן פטור צריך להכיר מקרוב עת ההתנהלות מול מס הכנסה והביטוח הלאומי ולהכיר את החוקים והעדכונים השוטפים של המערכת. לא משנה אם מדובר בעסק פטור או מורשה, ההתנהלות הכספית חייבת להיות חוקית, אמינה ובשקיפות מלאה על מנת שלא ייווצרו לעסק חובות וריביות פיגורים. לפיכך, רואה החשבון צריך להגיש בזמן את הדו"חות ולהעניק ייעוץ פיננסי מלא גם לעסק פטור.

 

איזה רואה חשבון מתאים לעוסק פטור?

רואה חשבון מקצועי ומיומן הוא הדמות המתאימה ביותר לעוסק פטור. אם מדובר בעסק עם עובדים הוא יכין את המשכורות שלהם, הוא יעניק מידע לגבי הטבות מס, נקודות זיכוי ויעדכן מה צריך להכין על מנת שיוכל להגיש את דו"חות המס בזמן. למשל, עוסק פטור יכול לקבל הטבות מס אם הוא חוסך 4.5% מהכנסותיו לקרן השתלמות.

בנוסף, כל עוסק פטור צריך לחסוך לפנסיה, לאסוף את הקבלות על ההוצאות המשרדיות, חשבונות שוטפים כמו ארנונה, חשמל, טלפון, כיבוד וכד' הנחשבות להוצאות מוכרות וכך לחסוך לא מעט כסף. לפיכך, רואה החשבון צריך להיות מאוד ברור ולהנחות את הלקוחות שלו כיצד לחסוך כסף.

 

התפקידים של רואה חשבון בעסק פטור

ראשית, רואה חשבון של עסק פטור צריך לפתוח ללקוחות שלו תיק במס הכנסה ובביטוח הלאומי ולייצג אותם מולם. שנית, לבקר את ההתנהלות השוטפת של העסק ולהגיש דו"חות שנתיים. מעבר לכך, להעניק ייעוץ מקצועי ועדכני ללקוחות.

 

האם עוסק פטור יכול לעשות זאת לבד?

באופן עקרוני ניתן לנהל את העסק מול הרשויות לבד ועוסק פטור לא מחויב ברואה חשבון שייצג אותו. אך על אף זאת, מדובר בסיוע משמעותי החוסך הרבה זמן, בירוקרטיה וכסף. לסיכום, לא מומלץ לעשות זאת לבד אלא רק עם רואה חשבון מקצועי.

רואה חשבון לעסק קטן

אולי תאהבו גם את