חיפוש

מהן הבעיות הכי נפוצות בניהול חברה בחו"ל?

ניהול חברה בחול יכול להתגלות כעסק לא פשוט. מומלץ לצפות ולטפל מראש בבעיות הנפוצות במסגרת השהות במדינה זרה. קראו מה הן הבעיות ופעלו למניעתן.

 

תמיד חלמתם להקים עסק, להיות עצמאיים ולהתעסק בסיוע ומתן פתרונות עסקיים. לאחר שערכתם סקר שוק ומחשבה מעמיקה הבנתם שאתם רוצים וגם שיהיה לכם מועיל להקים את החברה דווקא בחו"ל. באופן כללי ניהול חברה הוא משימה מאוד לא פשוטה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בניהול חברה בחו"ל, אבל זה בסדר, כולם חווים קשיים ומסתבר שיש כמה בעיות נפוצות במיוחד.

 

ניהול עובדים בחו"ל

אחד מהדברים שחושבים עליהם בהחלטה באם לנהל חברה גם בארץ וגם בחו"ל אשר מהווה גם נדבך חשוב בניהול חברה הוא ניהול העובדים עצמם – טיפול בכל נושא משאבי האנוש וכוח האדם בחברה. בעיה נפוצה שמתעוררת בעקבות אחריות זאת היא הצורך בהתאמה או יותר נכון בלמידה והעמקה של חוקי העבודה וההעסקה ובהתאם התנאים הסוציאליים אשר המנהל מחויב להעניק לכל עובד.

 

מס וניכויי חובה

כל בעל עסק, ובעצם כמעט כל אדם בישראל, וודאי חווה בלבול מהבירוקרטיה של רשות המיסים. כמויות המיסים שמגלה מנהל חברה, נוסף על מס הכנסה "האהוב והמוכר", יכולות לגרום לפערים בתשלומי מס וכלה בניכויים אחרים אשר יש להפריש בהתאם לכל עובד. בעיה נפוצה שמתעוררת בעקבות אחריות זאת היא החובה לשלם מיסים הן עבור מדינת ישראל בשל היותה של החברה חברה ישראלית והן תשלומי מס למדינה בה העסק ממוקם. לעיתים מנהלים חווים קשיים בסידור הניכויים ותיאומם בין ישראל למדינה החדשה.

 

חוקיות העסק

הבחירה בהקמת עסק במדינה זרה לעומת הקמתו בארץ יכולה לנבוע מהרצון של בעלי העסק להקים חברה אשר מספקת או מתעסקת בשירותים אשר לא חוקיים במדינת ישראל. בפועל אין זה לא בסדר לנהל חברה אשר לא חוקית במדינת ישראל מכיוון שהחשיבות העליונה היא בחוק של המדינה בה העסק ממוקם אך כן יכולה להתעורר בעיה בתיווך או בהחלטה לשלב עסקים בישראל בגלל שבישראל העסק בכלל לא חוקי.

 

ייבוא וייצוא לארץ ומהארץ

אמנם החברה מנוהלת מחול אך לעיתים ירצה מנהל העסק (מכל מיני סיבות) לערוך סחר או רכש בצורת ייבוא או ייצוא מהמדינה בה מתנהל העסק לישראל. אמנם נראה כי "הכל נשאר במשפחה" ועצם היותכם מנהלי החברה וגם ישראלים יגרום לייצוא ולייבוא להיות פשוט יותר או זול יותר אך אין כך הדבר. בעיה שעלולה להתעורר היא שלבי ותהליך הייבוא והייצוא כך שיהיו חוקיים לגמרי אבל גם שווים ויעילים לחברה.

 

ניהול חברה בחול הוא קודם כל הרפתקה וחוויה בלתי נשכחת אך נוסף על כך גם משימה שיכולה להיות מסובכות בעקבות מגוון של בעיות שעלולות להתעורר. מעבר למסים ולחוקים החדשים החלים במדינה הזרה יש להתחשב גם בחוקי הייבוא והייצוא בשתי המדינות וכן בעניין העסקת העובדים והתנאים המגיעים להם.

 

ניהול

אולי תאהבו גם את