חיפוש

דירוג אשראי והוצאה לפועל: מה הקשר ביניהם?

תיקי הוצאה לפועל מעידים על כך שאדם נמנע מתשלום של החובות שלו ולכן הוא צפוי להוריד דירוג אשראי.

על רקע החשיבות של דירוג אשראי בביצוע סוגים שונים של פעולות פיננסיות מול הבנקים והגופים השונים, מאוד חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי הליכי

הוצאה לפועל, ולנסות למנוע ככל האפשר את ההשפעה השלילית הזו

המשמעות של תיקי הוצאה לפועל היא שאדם מסוים לא שילם את החובות שלו לנושים. כאשר הנושים דורשים את מילוי החובות אך אין מענה, הם יכולים לפעול נגדו בהליכים משפטיים כאלה ואחרים. אחד המשפטים שעל הפרק הוא תהליך הוצאה לפועל, שבו הרשויות מתערבות על מנת לחייב אדם לשלם את החובות שלו במלואן ועל פי סדר עדיפויות שקבוע בחוק.

 

מהו דירוג אשראי?

דירוג אשראי הוא כלי שבו חברות אשראי וגופים פיננסיים שונים משתמשים, על מנת לנבא את היציבות הכלכלית ואת יכולת ההחזר של האזרח. באמצעות סקירה של נתוני אשראי ומילוי חובות מהעבר של אותו בעל כרטיס אשראי, ניתן במידה מסוימת לשער מה יהיה הסיכוי לכך שהוא יצליח לעמוד בחובות שלו גם בעתיד. אבל אם במסגרת הנתונים הללו עולה מידע לגבי תהליך הוצאה לפועל שבו היה מעורב החייב, סביר להניח שדירוג האשראי ייפגע.

 

איך מונעים פגיעה בדירוג האשראי בגלל הוצאה לפועל?

יצירת קשר עם בעלי מקצוע דרך כאן https://mkadv.co.il/עורך-דין-הוצאה-לפועל למשל יכולה לסייע לבדוק מראש את המשמעות של דירוג אשראי מבחינת הליכי הוצאה לפועל. ברוב המקרים, המעורבות של בעלי המקצוע תאפשר לצמצם את ההשפעה השלילית של הליכי הוצאה לפועל על דירוג האשראי. אמנם לעורכי דין ובעלי מקצוע אין יכולת טכנית להעלים את ההשפעה הזו, אבל הם כן יכולים להמליץ ללקוח שלהם מה לעשות כדי להימנע מלכתחילה מתחילת תהליך של הוצאה לפועל – או לכל הפחות מעיכוב והשהייה שלו.

 

כיצד משפרים דירוג אשראי?

האמת היא שפגיעה כזו או אחרת בכל סוג של דירוג אשראי יכולה להימנע או לכל הפחות להצטמצם, גם בלי קשר לתהליכי הוצאה לפועל. כך למשל אפשר לשפר דירוג אשראי אם מחזירים בזמן חובות והלוואות, אם מצמצמים את מספר כרטיסי האשראי בבעלות הלקוח ואם מוכיחים יכולת כלכלית שבה ההכנסה עולה על ההוצאה הקבועה. בהקשר הזה, צריך גם להזכיר שהגופים שמבצעים את דירוג האשראי חשופים לכל הפעילות הכלכלית ולכן יהיה קשה להסתיר חוסר יציבות פיננסית.

 

מה היתרונות של דירוג אשראי?

גם הליכי הוצאה לפועל וגם דירוג אשראי מגלמים בתוכם יתרונות מסוימים. כך למשל הוצאה לפועל הוא הליך חיוני לנישומים שיש אנשים שחייבים להם כסף, בעוד דירוג אשראי מאפשר לבעלי ציון גבוה לקבל הלוואות בתנאים מועדפים. כמו תמיד, מי שנפגעים מהליכים אלו הם מי שאינם עומדים בחובותיהם.

 

כוכבים

אולי תאהבו גם את