חיפוש

ייעוץ עסקי – למה חשוב לעשות אותו ומתי

ייעוץ עסקי או הוא ייעוץ היכול להקפיץ את העסק.

ייעוץ עסקי מתבסס על הטענה שחכם לומד מהטעויות של אחרות או מניסיונם לכן כל עסק חדש או ותיק צריך לקבל ייעוץ עסקי.

במאמר זה נענה על שאלות כמו מהו ייעוץ עסקי ולמה חשוב לעשות אותו ומתי על מנת שכל אחד שזקוק לו ידע למצוא אותו בעת הצורך.

 

הכירו את הייעוץ שיהפוך את העסק למשגשג

רבים חושבים כי אינם זקוקים לייעוץ עסקי אך גם עסק שמנוהל טוב צריך עין בוחנת מבחוץ לצורך ייעול ושדרוג העסק. יועץ עסקי מעניק לבעל העסק תמונה רחבה של מצב העסק על כל היבטיו בין ההיבטים שהיועץ מתייחס אליהם ניתן למנות את המרכיבים הכלכליים של העסק כמו למשל: תזרים מזומנים, אשראי, הלוואות , דו"ח רווח והפסד, תמחור גיוס אשראי ועוד. ייעוץ עסקי יכול לעזר גם בהתנהלות מול הבנק במקרים מסוימים. כמו כן הייעוץ כולל ייעוץ פתיחת עסק חדש, ניהול עובדים ופיתוח  מנהלים כמו כן ייעוץ עסקי כולל בתוכו גם בניית תוכנית עסקית על מנת שהעסק יוכל להצליח.


החשיבות של ייעוץ עסקי

הייעוץ עסקי עוזר לעסק החל משלב ההקמה ועד שלב ההתבססות והשגשוג כך שגם עסקים ותיקים יכולים להנות מייעוץ זה. מטרת הייעוץ היא להסתכל בעין חיצונית אל תוך העסק פנימה. היועץ העסקי אינו נגוע במניעים אישיים ואינו מתייחס לריב בין עובדים הייעוץ העסקי ניתן על ידי אנשי מקצוע בעלי השכלה רחבה.  הם מיומנים לזהות תקלות שונות בעסק  במיוחד כאלו שבעל העסק לא שם לב אליהן בעבודה השוטפת.

 

4 מקרים שבו תהיו חייבים ייעוץ עסקי

  • מיזוגים ורכישות – לעיתים בעל עסק מעוניין להתמזג עם עסק אחר או שהוא מעוניין לרכוש עסק נוסף לא תמיד בעל העסק יודע אם  הצעד משתלם מבחינה עסקית. ייעוץ עסקי מטרתו לעזור בכך לבדוק המצב העסקי של בעל העסק וכן את בעל העסק אתו הוא מעוניין להתמזג ועם שכלול כל הנתונים השונים הא מייעץ לו לכאן או לכאן.
  • הערכת שווי – לעיתים על מנת למכור עסק יש צורך להעריך את השווי שלו הדרך הטובה ביותר לכך כי על ידי ייעוץ עסקי הכולל בתוכו גם ייעוץ פיננסי.
  • פתיחת עסק חדש – כאשר אדם מעוניין לפתוח עסק חדש בעיקר כזה הדורש הוצאות רבות כדאי להיעזר ביועץ עסקי שילווה את בעל העסק ויעזור לו להשיג הלוואות לפתיחת העסק ועוד.
  • עסק שנקלע לקשיים– עסק שנכנס לקשיים על מנת לצאת מהם בכבוד ולא להגיע לפשיטת רגל יש צורך בייעוץ עסקי.

לסיכום: מאמר זה מספר על ייעוץ עסקי ועונה על שאלות כמו מהו ייעוץ עסקי ובאלו מקרים כדאי לקבל את עזרת יועץ עסקי. פנו אל אייל פז ייעוץ פיננסי

 

פגישת ייעוץ

אולי תאהבו גם את