חיפוש

מה אני צריך לדעת לגבי חיווי אשראי? ומהו החיווי בדיוק?

כל עוד אתם צריכים לבצע איזושהי פעולה כלכלית הכרוכה בקבלת הלוואה, לרוב תצטרכו להיות מוערכים על ידי ספקית האשראי. ובמילים יותר פשוטות, ספק האשראי, שהוא בעצם נותן ההלוואה, בד"כ יצטרך להעריך את רמת הסיכון שבמתן הלוואה לכם. בואו נבין במה מדובר, מהו חיווי אשראי?

חיווי, על פי המילון, הוא דבר הודעה. אם כך, חיווי אשראי הוא הודעה מחברת האשראי. בדבר מה? בדבר דירוג האשראי שלכם. על פי חוק בישראל, רוב ספקי האשראי יכולים לדלות מידע הנוגע לפעילות הכלכלית שלכם. זאת, לרוב משום שאתם תצטרכו הלוואה וגם כנראה תבקשו אותה מגורם בנקאי או חוץ בנקאי.

וכשמבקשים ליטול הלוואה על עצמכם, הגורם שמספק לכם את ההלוואה (או המשכנתא אפילו) ירצה לדעת שיש ביכולתכם להחזיר אותה. כיצד ספק האשראי יוודא כי יש ביכולתכם להחזיר את ההלוואה? באמצעות בירור דירוג האשראי שלכם.

 

כיצד מדרגים את דירוג האשראי שלנו?

כאשר מתקבלת הודעה מחברת האשראי בדבר דירוג אשראי, נהוג להגיד כי התקבל חיווי אשראי. הדירוג של האשראי מתבצע מ-0 ועד 1,000 נקודות, כאשר 1,000 הוא הניקוד הגבוה ביותר לדירוג אשראי. אם אתם מקבלים דירוג של 1,000, אתם תוכלו לקבל הלוואות בתנאים מעולים בדרך כלל.

בניגוד למקרים בהם מקבלים דירוג אשראי חיובי וגבוה, במקרים אחרים מתקבל גם חיווי אשראי בדבר דירוג אשראי נמוך. אם אתם צריכים הלוואה נואשות ומתקבל דירוג אשראי נמוך, אתם תצטרכו בד"כ שירות של תיקון BDI. תיקון BDI הוא שירות הניתן למי שמעוניין להעלות ולשפר את דירוג האשראי שלו.

 

מה זה BDI והאם אפשר לתקנו?

וכעת נשאלת השאלה: מה הוא BDI? ובכן, המושג "תיקון BDI" הוא מטעה. למעשה, אף אחד לא יכול לתקן את ה-BDI, מאחר ש-BDI היא לשכת אשראי. מה שכן אפשר לשפר ולתקן, או לנקות, זה את הדוחות המופקים על ידי ה-BDI.

אם אתם צריכים שירות של תיקון דוחות BDI, אתם למעשה צריכים את השירות של תיקון דירוג אשראי, עדכון דירוג אשראי, איפוס דירוג אשראי וכדומה. למעשה, הדוחות המופקים על ידי ה-BDI הם דוחות שאינם תמיד מעודכנים. אם בעבר למשל לקחתם הלוואה גדולה ואפילו סגרתם אותה כבר, יש סיכוי שלא מעודכן בדוחות BDI כי ההלוואה כבר הוחזרה. במקרים אלו, יהיה צורך לקבל שירות של עורכי דין BDI אשר מתמחים ונושמים את עולם הבנקאות.

 

ממי לקבל שירות של תיקון BDI שלילי?

בין אם אתם צריכים תיקון BDI או מחיקת BDI שלילי, אתם צריכים את אותו השירות של תיקון הדוחות המופקים על ידי ה-BDI. המלצה שלנו, יהיה כדאי לקבל את השירות הזה מחברות בעלות ותק רב וניסיון מקצועי. לרוב, יהיה מומלץ לקבל את השירות הזה מעורכי דין אשר בקיאים בעולם הכלכלי ובעולם הבנקאות.

חיווי אשראי

אולי תאהבו גם את