חיפוש

סמוך על עצמך – כך תגיע ליציבות כלכלית בקלות

אנשים רבים שואפים להגיע ליציבות כלכלית, זאת בעיקר בשל העובדה שיציבות זו נחשבת לתכונה מהותית וחיונית לכל עסק, משק בית ומשפחה. על מנת להשיג יציבות זו צריך לאמץ מספר עקרונות מרכזיים – תכנון תקציב לטווח הארוך, ניהול חכם של כספים ופעולות השקעה מתאימות.

 

יציבות כלכלית בישראל – נתונים

ראשית, יש להבין כי גירעון כלכלי הוא מצב בו סך ההוצאות גבוה יותר מסך ההכנסות. על פי הנתונים הקיימים, 45% ממשקי הבית בישראל נמצאים במצב של גירעון כלכלי, ולכן הן מתקשות לתפקד ולשמור על שגרה כלכלית בריאה – קניות לבית, חשבונות שוטפים ותשלומים נוספים.

יציבות כלכלית

איך ניתן להגיע ליציבות כלכלית?

כאמור, יש ליישם מספר כללים כדי להגיע לביטחון כלכלי:

 

הצבת יעדים

השלב הראשון בדרך אל יציבות כלכלית הוא הצבת יעדים. עליכם לחשוב על השאלות הבאות:

  • מה אנו רוצים להשיג בטווח הקצר? והארוך?
  • מהם מקורות המימון הקיימים?
  • אילו מקורות מימון נוספים תוכלו להשיג?
  • מהי ההיסטוריה הכלכלית שלכם?
  • מהם המאפיינים הייחודים לכם?

לאחר שתענו על השאלות מנחות אלו, תוכלו לתכנן את דרכי הפעולה, ולמצוא פתרונות מתאימים.

 

תבנו תקציב

אחת השיטות המומלצות ביותר היא עבודה עם תקציב. כלומר, תכינו תקציב תקופתי (שנתי או חודשי) ותשאפו להיצמד אליו ככל שניתן. כך, תוכלו לוודא שההכנסות שלכם גבוהות יותר מן ההוצאות. כלים שיכולים לעזור לכם הם: למידה מניסיון וכן גם אפליקציות לניהול תקציב.

 

איך בונים תקציב?

בשלב הראשון עליכם להתבונן בתזרים שלכם (יציאות וכניסות של כספים) במשך כחודשיים. כך תוכלו ללמוד על הרגלי הצריכה שלכם. לאחר מכן, עליכם לערוך סכמות וחיתוכים שונים – כך שהנתונים יהיו בתצורה כוללת. בשלב האחרון תנסו לאזן בין ההוצאות להכנסות.

יציבות כלכלית

השקיעו נכון

כולנו יודעים כי צריך "לשמור שקל לבן ליום שחור", אך, חיסכון בלבד אינו מספיק. כלומר, כדי להגיע ליציבות כלכלית בטווח הארוך, יש להשקיע במכשירים פיננסים מתאימים. לכן, כדאי לערוך השוואות בין המוצרים השונים, וכך לבחור את המסלול הנכון ביותר. מומלץ להיעזר בשירותיהם של בתי ההשקעות השונים, על מנת לבחור את מסלול ההשקעה המתאים.

מכשירים פיננסים נפוצים

  • קופות גמל
  • קרנות השתלמות
  • תיקי השקעה

 

ליווי עד להשגת יציבות כלכלית

אחת הדרכים הבטוחות להשגת יציבות כלכלית היא קבלת ליווי צמוד. כלומר, ניתן לקבל עזרה חיצונית ממומחים לכלכלת המשפחה. מומחים אלה, יודעים כיצד לייעץ למשפחות השונות, ולכוון אותם איך להגיע למצב של יציבות כלכלית. דרך נוספת מומלצת להשגת ביטחון כלכלי הוא לימוד עצמי. כלומר, ניתן להאזין להסכתים כלכליים, לקרוא ספרים או להעמיק במאמרים.

 

לסיכום

יציבות כלכלית היא בגדר חלום עבור משקי בית רבים בישראל, ולכן כדאי לנסות להשיג אותה בפועל על ידי יישום פעולות כלכליות נבונות.

יציבות כלכלית

אולי תאהבו גם את