חיפוש

איתור כספים אבודים – האם זה ריאלי

מדינת ישראל מחזיקה בסכום של כ 10 מיליארד שקלים, אשר נחשבים לכספים אבודים. הכוונה היא שכספים אלה נמצאים בקרנות שונות, קופות גמל ומוצרים פיננסיים אחרים, הבעלים שלהם אינם מודעים לקיומם, או שחכו מהם ולכן אינם משתמשים בכספים אלה.

מדינת ישראל יישמה תהליך שבו אזרחי ישראל יכולים לברר ביתר קלות לגבי כספים אלה, אבל גם בירור דרך המערכת המקוונת של המדינה, אינו תמיד מדויק. אז איך אפשר לברר אם יש לכם כסף בהפתעה?

 

מאיפה מגיעים כספים אבודים?

בשלב כלשהו בשנות האלפיים, החליטה מדינת ישראל לקחת אחריות על מיליארדי שקלים אשר שייכים לציבור והציבור אינו מודע להם. ריכוז כלל הכספים הללו המאפשר גישה לאזרחי ישראל המעוניינים לבדוק את זכאותם, נקרא: הר הכסף.

אבל איך הכספים הללו הגיעו לשם?

  • המעסיק שלכם עשה טעות בהפרשות למיסים
  • פתחתם קופת גמל ושכחתם ממנה
  • החלפתם כתובת מגורים, או את סוכן הביטוח שלכם ולא קיבלתם את הדוחות
  • קרובי משפחה נפטרו והשאירו לכם קצבת פנסיה שאתם לא יודעים על קיומה
  • החלפתם מקומות עבודה בלי לבדוק אם יש לכם גמלה שכדאי להעביר אתכם לעבודה החדשה

 

אלה רק חלק מהמקרים, בהם ייתכן מאוד שיש לכם סכום כסף נכבד, אשר אתם לא מודעים לקיומו, שרק מחכה שתגיעו לקחת אותו.

 

איך מבררים אם יש לכם כסף "על ההר"?

מדינת ישראל פתחה אופציה לכלל התושבים, להיכנס לאתר אינטרנט ייעודי ולהזין בו פרטים מזהים, כדי לברר אם יש לכם כספים אבודים אונליין. יחד עם זאת, האתר לא תמיד מצליח להגיע לכל הכספים האבודים ולכן, אפילו בירור דרך הפלטפורמה של משרד האוצר, לא תמיד מספק את כל המידע.

משום כך, מומלץ לפנות לחברה מתמחה, אשר לעיתים קרובות גם לא תבקש מכם תשלום עבור הבירור, אלא רק עמלה, לאחר שתקבלו את הכסף.

חברה כזו מקבלת גישה מיוחדת למידע שנמצא במסלקה הפנסיונית של משרד האוצר, אשר יכולה לגלות מידע מלא אודות כל הכספים החבויים של הלקוח.

בין ביתר, חברות אלה מקבלות גישה מהירה לבדיקה אודות כספים המגיעים לכם אשר נמצאים בחברות ביטוח, קרנות פנסיה, קרנות השקעה ואפילו בנקים.

היתרון הגדול הנוסף בפנייה לחברה כזו הוא הטרחה הרבה והזמן הרב שנחסך מכם, שכן חברה מקצועית מסוגלת לבצע את הבדיקה במהירות רבה, במאמץ מינימלי ולספק לכם את כל התשובות שמגיעות לכם.

 

לסיכום

חברה מקצועית, אשר עוסקת באיתור חובות אבודים יכולה לערוך עבורכם  בדיקה יסודית של כל החשבונות, הביטוחים והכספים הרשומים על שמכם, על ידי פניה יזומה לכל חברות הביטוח ובתי השקעות, לבקש את כל המידע הקיים אודות קרנות השתלמות, קופות גמל, ביטוחים פרטיים, תכניות חיסכון ועוד.

את כל המידע שיתקבל, תקבלו בשקיפות מלאה, כולל מידע אודות מידת הזמינות של הכסף, מיקום מדויק שלו, הסכום הנקוב, גובה דמי הניהול ועוד.

לאחר מכן תוכלו לקבל החלטה שקולה לגבי מה לעשות עם הכסף, מתי ואיך.

 

treasure-161753_640 (1)

אולי תאהבו גם את

סוכנות ביטוח
איך בוחרים סוכנות ביטוח?

בישראל של ימינו פועלות סוכנויות ביטוח בלי סוף. ריבוי סוכנויות הביטוח אמנם מיטיב, כמובן, עם הלקוחות בכך שהבחירה של הלקוחות מרובה, אולם הריבוי בהחלט מקשה

קראו עוד »
מטוס גדול
איך לבחור ביטוח בריאות בארה"ב

ארה"ב, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות היא הזדמנות נהדרת בעבור ישראלים רבים לטייל ולעבוד, אולם במידה ותזדקקו לטיפול רפואי – אתם צפויים לנזק משמעותי מאוד לכיס. כיצד ניתן להימנע מכך? ברכישה של ביטוח רפואי בארה"ב. ארה"ב היא מדינה עצומה אשר מגלמת את החלום הישראלי האולטימטיבי: שפע של מקומות היסטוריים, טבע פראי, אוקיינוס עוצר נשימה וכן הזדמנויות תעסוקה ולימודים חסרות תקדים. מדי שנה נוסעים לארה"ב אלפי ישראלים אשר רוצים להגשים את החלום האמריקאי, בין אם מדובר ברילוקיישן או בין אם מדובר בטיול מחוף לחוף

קראו עוד »