חיפוש

מזל טוב על המשכנתא! מה הצעד הבא?

אין ספק כי לאחר כל ההתרוצצויות הרבות, המשא ומתן וההשוואות השונות, רגע האישור וקבלת המשכנתא הוא רגע משמח במיוחד, המהווה נקודת דרך משמעותית בדרך לדירה שעליה תמיד חלמנו. אך לצד השמחה וההתרגשות הרבה, כדאי לזכור כי עדיין מחכים לכם מספר צעדים נוספים לפני הכניסה המיוחלת לדירה

 

מהם השלבים בדרך לקבלת המשכנתא?

המציאות הכלכלית המורכבת בה אנו חיים, הפכה את חלומם של ישראלים רבים לדירה בבעלותם, לחלום יקר במיוחד ובעל אתגרים ושלבים רבים בדרך להגשמתו. כך, ישראלים רבים פונים לבנקים השונים בבקשה לקבלת הלוואת משכנתא במטרה לרכוש את דירת חלומותיהם, כאשר עליהם להגיע עם הון עצמי של לפחות 25% בכדי לקבל את ההלוואה המבוקשת.

כעיקרון, תהליך קבלת הלוואת המשכנתא מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: קבלת אישור עקרוני, בחירת הבנק המתאים ביותר, פתיחת התיק והשלב הסופי והשמח במיוחד – קבלת ההלוואה. אחד השלבים המשמעותיים ביותר בתהליך הוא ההשוואה והבדיקות השונות בין הבנקים, אותו מומלץ לבצע עם יועץ משכנתאות מקצועי ומנוסה – וידר משכנתאות, בכדי להבטיח את תנאי ההלוואה המיטביים ביותר.

 

רישום הזכויות על שמנו

קבלת הלוואת המשכנתא משמעה שכל הכסף הנדרש לקיום העסקה נמצא בידינו וכעת ניתן להתקדם אל השלבים הסופיים בעסקה. לאחר קבלת הלוואת המשכנתא מהבנק ומסירת התשלום הראשון על פי הסכם המכירה, ניתן לפעול לרישום זכות הבעלות בנכס שנמכר.

ביצוע רישום הזכויות בנכס הוא תהליך אשר מבוצע על ידי עורך הדין מטעם הקונה, כאשר במעמד רישום הזכויות יש לרשום גם הערה לטובת הבנק המלווה שנתן לנו את המשכנתא. כדי לבצע את העברת ורישום הזכויות, על עורך הדין להעביר את המסמכים הבאים ללשכת רישום המקרקעין – בקשה לרישום חתומה על ידי המוכר, שטרי מכר חתומים על ידי הקונה והמוכר, אישור מס שבח ועירייה, אישור מס רכישה, שטרי משכנתא וצילומי תעודות זהות של שני הצדדים.

 

מס רכישה

אלמנט נוסף בהשלמת עסקת מקרקעין הוא תשלום מס רכישה בהתאם לתקנות מס רכישה בישראל. מס זה מחושב על מלוא סכום הרכישה, כאשר סכום המס המדויק נקבע בהתאם למדרגות המס השונות, המתעדכנות מידי שנה.

מלבד מדרגות המס השונות, הנקבעות בהתאם לסכום של עסקת הרכישה, ישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על גובה מס הרכישה – האם מדובר בדירה ראשונה או שניה, מצב רפואי מיוחד, תושבים חוזרים, העברת דירה במתנה ועוד.

 

פוליסת ביטוח מקיפה

לאחר שסידרנו את העניינים הנ"ל, חשוב ומומלץ להתייחס גם לאפשרות של אירועים פתאומיים ובלתי צפויים העלולים לפגוע בנו ובדירה החדשה שרכשנו. אירועים כמו רעידת אדמה, שריפה ונזילות צנרת למיניהם, עלולים לגבות מאיתנו כסף רב וזמן יקר ולפיכך, כדאי שנדאג לפוליסת ביטוח מתאימה.

פוליסת ביטוח דירה יכולה להתחלק לפוליסת מבנה, המתייחסת למבנה עצמו (עלויות בנייה ו/או שווי רכישה) ולתכולה הקיימת בתוכו. באמצעות רכישת פוליסת ביטוח דירה תוכלו להבטיח לעצמכם ביטחון מוחלט ולהיכנס לדירה בראש שקט ורגוע.

הדמיה של בית

אולי תאהבו גם את

איש מבוגר מחזיק מקל
משכנתא לבני הגיל השלישי

האם האזרח הוותיק יכול לקחת משכנתא? מתברר שכן, בנוסף – בונוס, "משכנתא הפוכה" שיכולה להחליף משכנתא רגילה ומותאמת לצרכיהם של אנשים מעל גיל 60. כל

קראו עוד »
מטבעות ובתים קטנים
משכנתא עבור שטח בנייה

בניגוד לרכישת בית פרטי מקבלן, בו מקבלים שטח ובית מוכנים, רכישת שטח בנייה היא על המגרש בלבד שלאחריה מתחילים את הבנייה בשטח. המאמר יעסוק בכל

קראו עוד »
100 דולר
איזו משכנתא כדאי לקחת

  נמאס לכם מזה שלכולם יש דירות ורק אתם חיים בדירה שכורה? הילדים מתחילים לגדול ואתם חושבים על העתיד שלהם? אם כך, אין ספק שהאפשרות

קראו עוד »