חיפוש

משכנתא בריבית משתנה צמודה למדד

רכישת בית או דירה חדשה מהווה הוצאה כלכלית גדולה מאוד. בשנים האחרונות, מחירי הדיור בישראל עלו בצורה משמעותית ולכן אנשים רבים שמעוניינים לרכוש נכס חדש להשקעה או מגורים נדרשים לקחת הלוואה מהבנק – משכנתא.

כיום, הבנקים השונים בישראל מציעים מסלולים רבים של משכנתאות  המתאימים לאנשים, זמנים וצרכים שונים. אחד מסוגי המשכנתאות הוא משכנתא בריבית משתנה צמודה למדד. מסלול זה בדרך כלל מוגדר לטווח זמן של 30 שנה כאשר הריבית תשתנה במועדים לפי בחירת הלווה כאשר לקח את המשכנתא.

בנוסף, ההחזר החודשי של המשכנתא ישתנה על פי השינוי במדד. משכנתא זו מתאימה לאדם שצופה עלייה בהכנסה או לאדם שצופה ירידה בשיעור הריבית.

 

כיצד הריבית משתנה?

במסלולים השונים של משכנתא בריבית משתנה, קובעים עוגן ריבית שקובע את השינוי בריבית בכל פעם שהיא משתנה. כיום קיימות מספר ריביות נפוצות במסלולים אלו לרבות:

  • ריבית גיוסים: זוהי ריבית שבנק ישראל משקלל על ידי חישוב של הריבית שהבנקים משלמים על פיקדונות.
  • עוגן שימושים: ריבית שנקבעת על ידי בנק ישראל על פי ממוצע הריביות שהבנקים מקבלים על הלוואות מסוגים שונים.
  • עוגן אג"ח גליל: מחשבים את ריבית זו על ידי תשואת האג"ח הממשלתי גליל.

 

מהם היתרונות והחסרונות של משכנתא בריבית משתנה צמודה למדד?

למסלול משכנתא זה יש יתרונות וחסרונות. היתרונות של מסלול זה הם ריבית הזולה ב- 5 השנים הראשונות ללקיחת המשכנתא והאפשרות ליציאה ללא עמלה בעוד חמש שנים. יחד עם זאת, המסלול מביא איתו גם מספר חסרונות. ראשית, במסלול זה אין וודאות לריבית שנצטרך לשלם כעבור 5 שנים. כמו כן, במסלול זה הקרן צמודה למדד ולכן ההחזר החודשי עלול לגדול בכל חודש.

כאשר אתם בוחרים מסלול משכנתא, עליכם להתייחס ליתרונות ולחסרונות שלו ולוודא שהוא משתלם עבורכם. מומלץ לבצע שלב זה עזרת יועץ משכנתאות.

 

ייעוץ משכנתאות

בחירת מסלול המשכנתא המתאים לצרכים שלכם היא מטלה לא פשוטה. כיום, ניתן למצוא מידע רב על תחום המשכנתאות באינטרנט, אך מידע זה לא מספיק לבחירה נכונה של מסלול המשכנתא. כמו כן, הבנקים השונים לא מעוניינים להעניק ללווים משכנתא בתנאים טובים משום שכך הם מפסידים כסף. לפיכך, יועץ המשכנתאות של הבנק לא יסייע לכם בבחירה הנכונה של מסלול המשכנתא והוא עלול להטעות אתכם.

לאור הסיבות המפורטות לעיל, אם אתם מתקשים בבחירה של מסלול משכנתא מומלץ ומעוניינים לבצע אותה בצורה הטובה והיעילה ביותר, אנו ממליצים לכם לפנות ליועץ משכנתא מקצועי שיסייע לכם לבחור בצורה נכונה ויחסוך לכם מאות אלפי שקלים.

כאשר אתם בוחרים יועץ משכנתאות, עליכם להתייחס למספר פרמטרים חשובים כגון: ניסיון, מקצועיות, עלות הייעוץ, אמינות ועוד. לפרטים נוספים היכנסו לאתר של משכנתא אינפו: https://www.mashcantainfo.com וקבלו מידע נוסף על תחום המשכנתאות בכלל ועל ייעוץ משכנתאות בפרט.

מטבעות ובתים

אולי תאהבו גם את

איש מבוגר מחזיק מקל
משכנתא לבני הגיל השלישי

האם האזרח הוותיק יכול לקחת משכנתא? מתברר שכן, בנוסף – בונוס, "משכנתא הפוכה" שיכולה להחליף משכנתא רגילה ומותאמת לצרכיהם של אנשים מעל גיל 60. כל

קראו עוד »
מטבעות ובתים קטנים
משכנתא עבור שטח בנייה

בניגוד לרכישת בית פרטי מקבלן, בו מקבלים שטח ובית מוכנים, רכישת שטח בנייה היא על המגרש בלבד שלאחריה מתחילים את הבנייה בשטח. המאמר יעסוק בכל

קראו עוד »
100 דולר
איזו משכנתא כדאי לקחת

  נמאס לכם מזה שלכולם יש דירות ורק אתם חיים בדירה שכורה? הילדים מתחילים לגדול ואתם חושבים על העתיד שלהם? אם כך, אין ספק שהאפשרות

קראו עוד »