חיפוש

האם כדאי להשקיע במדד ה-S&P 500 ומה חשיבות המדד

מסלולי ההשקעה מחקי המדד הפכו בשנים האחרונות לפופולריים ביותר בקרב משקיעים.

סביר להניח כי הסיבה שעומדת מאחורי עובדה זו נוגעת לכך שמשקיעים רבים הבינו כי משתלם להם להחזיק מניות של קרנות מדד במקום לנהל תיקי השקעות.

אם הגעתם לכאן, כנראה ששמעתם על התופעה ואתם רוצים לדעת האם כדאי להשקיע במדד ה- 500 P&S ומה החשיבות שלו? כדי שתוכלו לדעת את כל הפרטים בנושא, הכנו עבורכם את המדריך הבא:

 

רקע אודות מדד ה500 P&S

רגע לפני שנעמיק בכל הנוגע לכדאיות ההשקעה במדד המדובר, כדאי שנעצור ונסביר מה זה בעצם המדד הזה. מדובר במדד הדגל של בורסת וול סטריט והוא כולל בתוכו לא פחות מאשר 500 חברות גדולות מאוד מבחינת שווי השוק שלהן (החברות הללו נסחרות בארצות הברית). המדד מאגד בתוכו חברות מתחומים שונים ומגוונים, למשל:

  • חברות מתחום התעשייה
  • חברות מתחום האנרגיה
  • חברות מתחום הפיננסים ועוד

כך בעצם המדד מסייע לנטרל את הסיכון של כל מניה בפני עצמה.

 

מה החשיבות של מדד זה?

שאלה חשובה שנשאלת לאחרונה בקרב אנשי עסקים רבים נוגעת אל חשיבותו של המדד ה-S&P 500. הרי מדברים עליו ללא הפסקה, כך שחייבת להיות לו חשיבות עליונה. מבירור שערכנו, יש למדד זה כוח רב שנובע מתוך העובדה שיש בעצם מספר רב של חברות (כפי שצוין בפסקה הקודמת). עובדה זו מביאה לפיזור השקעות רחב. כך שאפשר בעצם לומר כי התנודתיות שכרוכה בהשקעה בחברה בודדת פוחתת.

 

סיבות להשקעה במדד

יש לא מעט סיבות להשקעה במדד זה, להלן כמה מהן:

  1. בגלל ששוק המניות האמריקאי ידוע כגדול ומקיף

שוק המניות בארצות הברית כולל חברות מגוונות מכל הסוגים. זו הסיבה שכדאי להשקיע בחברות אלו באמצעות המדד,  בגלל שהן מספקות חשיפה מגוונת לשוק המניות העולמי.

 

  1. יש לכם כסף ש"שוכב" בחיסכון

סביר להניח שיש לכם כסף שפשוט "שוכב" בחיסכון ואתם מחפשים איפה להשקיע אותו. במקום שהוא סתם ישכב ללא תזוזה במקומו, הוא יכול להניב לכם לא מעט, אם רק תבחרו במדד.

 

באילו חסכונות פנסיונים ניתן להשקיע במדד?

עכשיו, כשידוע לכם מהי החשיבות של המדד, אפשר להגיע לחלק המעניין ביותר – איך אפשר להשקיע? חברות שונות מאפשרות השקעות מסוגים שונים עם מסלולים שמחקים את המדד. מבירור שערכנו בנושא, ניתן להשקיע בין היתר באמצעות המסלולים הבאים:

  • קרנות השתלמות
  • קרנות גמל להשקעה
  • קופות גמל
  • קופות פנסיה

כך שאם אתם מעוניינים להשקיע במדד, אתם רק צריכים לבחור את מסלול ההשקעה הנכון לכם ביותר.

 

סיכום

כעת אתם יודעים מהו המדד שכולם מדברים עליו – 500 P&S, מה החשיבות שלו וידוע לכם שכדאי ומשתלם להשקיע בו, כך שכל מה שנותר לכם לעשות כעת זה לבחור אפיק השקעה.

גרף נתונים

 

אולי תאהבו גם את

כספים
מה היא קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה היא תכנית חיסכון אטרקטיבית שאליה ניתן להעביר כספים בלא כל קשר להפקדות לקרנות הפנסיה ולעיתים מזומנות אפילו בנוסף להפקדות בקרנות הללו. קופת

קראו עוד »