חיפוש

מה ההבדל בין קופת גמל לקרן השתלמות

קופת גמל וקרן השלמות הן מאפיקי החיסכון המשתלמים והפופולריים ביותר.

שני אפיקי החיסכון הפופולריים דומים מאוד, אך גם שונים. אנשים רבים נתקלים בהתלבטות קשה כשהם נאלצים להחליט היכן לשים את הכסף שלהם – בקרן השתלמות או בקופת גמל?

במאמר זה נציג לפניכם מספר הבדלים בין קרן השתלמות לקופת גמל.

 

פטור ממס רווחי הון

כידוע, מס רווחי הון הוא מס גבוה יחסית, העומד על 25% מהריבית שצבר הכסף בחיסכון שלכם. שני אפיקי החיסכון, הן קופת גמל להשקעה והן קרן השתלמות, מקנים לחוסכים פטור ממס רווחי הון. ההבדל הוא בזמן בו זכאי החוסך להטבה זו. חיסכון בקופת גמל יזכה את החוסך בפטור ממס רווחי הון בעת הגעה לגיל פרישה. לעומת זאת, חיסכון בקרן השתלמות יזכה את החוסך בפטור ממס רווחי הון לאחר 6 שנים מפתיחת החיסכון. תוכלו למשוך את הכסף מקרן ההשתלמות לאחר 3 שנים, ולקבל את הטבות המס אם אתם מעוניינים לנצל את הכסף לצורך השתלמות מקצועית. בנוסף, תוכלו למשוך את הכסף מקרן ההשתלמות, וליהנות מהטבות המס בכל עת, אם הגעתם לגיל פרישה.

 

מי יכול לפתוח חיסכון?

אנשים מסוימים מעוניינים לפתוח מספר חסכונות, מסיבות כאלה ואחרות. לדוגמה, הורים המעוניינים לפתוח חיסכון לילדיהם. אם אתם מעוניינים לפתוח יותר מחיסכון אחד, הבחירה העדיפה מבחינתכם היא קופת גמל. ההפקדה לקופת גמל היא שמית. כלומר, ניתן לפתוח כמה קופות גמל במקביל, ובכך להפקיד סכום גבוה אפילו יותר מתקרת ההפקדה לחיסכון בודד. בנוגע לקרנות השתלמות, עצמאים יכולים לפתוח קרן השתלמות בעצמם, ולהפריש אליה. לעומתם, שכירים לא יכולים לפתוח קרן השתלמות, אלא על ידי המעסיק שלהם. אל הקרן יכולים להפריש גם המעסיק וגם העובד השכיר.

 

הלוואות

אם יש ברשותכם קרן השתלמות או קופת גמל, תוכלו לקבל הלוואה כנגד אפיק החיסכון שלכם. אותן הלוואות, הניתנות כנגד אפיק החיסכון שלכם, המאפשרות לכם להמשיך לחסוך בלי לשבור את החיסכון, נחשבות להלוואות בתנאים מצוינים, בעלות ריבית נמוכה מאוד ואטרקטיבית. אם ברשותכם קופת גמל, תוכלו לקבל הלוואה של עד 80% מהחיסכון שלכם, לתקופה של 7 שנים. תוכלו לקבל הלוואה זהה אם ברשותכם קרן השתלמות נזילה. לעומת זאת, אם ברשותכם קרן השתלמות לא נזילה, תוכלו לקבל הלוואה בגובה 50% מהחיסכון שלכם, לפרק זמן זהה.

 

הוצאה מוכרת

הוצאה מוכרת היא הוצאה המוכרת על ידי רשויות המיסים כהוצאה שאינה חייבת במס. בקצרה, הוצאה מוכרת היא הטבת מס. אם יש ברשותכם קופת גמל, אינכם זכאים להטבת המס הזאת. לעומת זאת, אם יש ברשותכם קרן השתלמות, נזילה או לא נזילה, חלק מהכסף בחיסכון ייחשב כהוצאה מוכרת, ויהיה פטור ממס. 4.5% מסך הכנסותיכם השנתיות ייחשב כהוצאה מוכרת ויהיה פטור ממס, עד 11,800 שקלים בשנה.

 

סיכום

קופת גמל וקרן השתלמות הן אפיקי חיסכון פופולריים ומשתלמים במיוחד. אם הגעתם עד לכאן, הרי שאתם כבר יודעים מה הם ההבדלים בין שני אפיקי החיסכון, וכעת תוכלו לבחור באופציה המשתלמת ביותר עבורכם. חיסכו ואימצו!

 

קופה

אולי תאהבו גם את

כספים
מה היא קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה היא תכנית חיסכון אטרקטיבית שאליה ניתן להעביר כספים בלא כל קשר להפקדות לקרנות הפנסיה ולעיתים מזומנות אפילו בנוסף להפקדות בקרנות הללו. קופת

קראו עוד »