חיפוש

האם כדאי להשקיע בקרנות נאמנות

מציאת ההשקעה האולטימטיבית הינה חלומו של כל משקיע בניירות ערך. ההשקעה הטובה ביותר היא השקעה שבה הסיכויים להפקת רווחים הם הגדולים ביותר, בעוד הסיכויים להפסדים הם הנמוכים ביותר. ואולם הבעיה הגדולה ביותר של כל משקיע הינה המבחר הענק של מניות אגרות חוב ומכשירים פיננסיים אחרים. המבחר הזה מקשה על ביצוע מעקב יעיל אחרי מכשיר פיננסי כלשהו והפקת הרווחים המקסימאליים ממנו. אחד הפתרונות היותר מקובלים על משקיעים, הינה השקעה בקרנות נאמנות. רבים רואים בהשקעה הזאת השקעה איכותית, שהסיכויים להפקת רווחים באמצעותה עולים עשרת מונים על הסיכויים לצבירת הפסדים. מהן קרנות נאמנות? מה ההבדל בין השקעה בקרן נאמנות להשקעה במניות או מכשירים פיננסיים אחרים? במאמר שלפניכם נביא הסבר קצר וממצה בנושאים שהוזכרו לעיל.

 

מה זה בעצם קרנות נאמנות

על פי ההגדרה, קרנות נאמנות הן מכשירים פיננסים שהמטרה המוצהרת שלהן הינה השקעה משותפת במניות, על מנת להפיק רווחים שיהיו משותפים לכל המשקיעים בקרן. לכל אחת מקרנות הנאמנות יש מדיניות השקעה ברורה ומוצהרת, המפורסמת מראש באמצעות תשקיף והידועה לכל מי שמעוניין להשקיע באמצעות הקרן במכשירים הפיננסים הנבחרים המקובלים עליה. מדיניות ההשקעה יכולה להיות, למשל, השקעה במניות בתחום פיננסי

ספציפי, מסחר באמצעות חוזים עתידיים, או השקעה במניות של חברות העוסקות בתחומי עיסוק משתנים. ככל שההשקעה של קרן הנאמנות מתפזרת על פני מניות בתחומים מגוונים יותר, כך הסיכויים של הקרן להרוויח יהיו גדולים יותר. ואולם קרנות המתמחות בהשקעה בסוג מסוים של מניות, עשויות מצד אחד לייצר רווחים באחוזים גבוהים מאד, אבל מצד שני הן עלולות להפסיד אם וכאשר המניות שנבחרו מעבדות מערכן בבורסה (להרחבה בנושא פיזור השקעה בקרנות הנאמנות, לצמצום הסיכון בעת ירידות שערים במניות – הקליקו כאן).

 

גרף השקעות

 

מה ההבדל בין קרנות נאמנות לבין השקעה עצמאית

ההבדל העיקרי בין רכישת מניות קרנות נאמנות או מכשירים פיננסיים אחרים באופן עצמאי, לבין השקעה באמצעות קרן נאמנות, הינה הריכוז של ההשקעה והגדלת הסיכויים ליצירת רווחים באמצעות הקרן. ככל שקרן הנאמנות גדולה יותר והסכומים המושקעים בה משמעותיים יותר, כך ההשקעה שהקרן מבצעת עשויה לא רק להניב רווחים עבור המשקיעים, אלא גם להגדיל את הרווחים הללו באופן משמעותי. זאת, כיוון שרכישות בסכומים גדולים גורמות באופן אוטומטי לעלייה בערך המנייה שקרן נאמנות מושקעת בה. לכאורה, מדובר בסוג של הרמת מניות. למעשה מדובר בהשקעה חוקית לכל דבר, המגדילה את הסיכויים של כלל המשקיעים בקרן ליהנות מהרווחים שהיא תניב באמצעות ההשקעות שלה.

התשובה לשאלה האם להשקיע בקרנות נאמנות או לבצע השקעות באופן עצמאי היא פשוטה:  אם למשקיע יש היכולת ויש ברשותו גם הזמן הנדרש לעקוב אחרי מניות וניירות ערך אחרים ולבחור בצורה מושכלת את המניה ואת התזמון המתאים להשקעה או להיחלצות מהשקעה, הרי בוודאי שהשקעה במניות עדיפה. ואולם למי שאין הידע הנדרש והזמן לעקוב אחרי מניה ולמצוא את המועד האולטימטיבי להשקעה, קרנות נאמנות הן בדיוק הפתרון הנכון עבורו. המשקיע בוחר קרן נאמנות המתמקדת בתחום הקרוב לליבו, משקיע בה את הכסף ומעניק לה את הכוח לייצר עבורו רווחים נאים.

אולי תאהבו גם את

כספים
מה היא קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה היא תכנית חיסכון אטרקטיבית שאליה ניתן להעביר כספים בלא כל קשר להפקדות לקרנות הפנסיה ולעיתים מזומנות אפילו בנוסף להפקדות בקרנות הללו. קופת

קראו עוד »