חיפוש

איך לשלם פחות מיסים – 4 הדרכים המומלצות ביותר

חיי היום יום שלנו לרוב מתאפיינים בעבודה, לימודים, ילדים, משפחה וחברים.

בין לבין גם בתשלומים שאנו משלמים לממשלה ולקרנות הפנסיה וההשתלמות, יש גם מסים.

כיום יש דרכים מסוימות וחוקיות לשלם פחות מסים, ולא כולם מכירים אותן.

לשם כך נבנה מדריך זה, לשם הלמידה וחידוש הדברים עבורכם.

 

תיאום מס – יעזור לנו ממש

 תיאום מס נעשה כשהעובד מועסק בשני מקומות עבודה או יותר, ויש לו שני מנהלים שונים או יותר. במידה ואין העובד מדווח למס הכנסה על עבודתו הנוספת, ירד לו 50% מס מהמשכורת, שזו דרגת המס הגבוהה ביותר כיום בישראל, ואין שום סיבה שכך יהיה. בטופס 101 מלאו שיש ברשותכם עבודה נוספת ובכך תוכלו ליידע את מס ההכנסה שאתם עובדים בעוד עבודה, וירדו לכם מסים כשורה.

 

פטור ממס הכנסה – יעניק לנו שלווה

יש אנשים באוכלוסיה שנפגעו בחיים בכל מני דרכים. זו יכולה להיות תאונת עבודה, מחלה, תאונת דרכים ועוד הרבה אירועים. יש אנשים שזכאים לפטור מלא דרך מס הכנסה בעקבות המוגבלות שלהם, וחוסר היכולת להרוויח את השכר שהיה להם לפני כן. כדי לקבל אישור פטור ממס הכנסה יש להגיע למוסד הביטוח הלאומי, לתת למוסד את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ואלו יכירו בהם כנכים, ומס הכנסה ידעו לא להוריד להם מסים מהשכר.

 

נקודות זיכוי עוזרות לנו בהפחתתו של המס

נקודות זיכוי מגיעות לנו כאזרחי מדינת ישראל מכל מני סיבות. גברים מקבלים 2.25 נקודות זיכוי, ונשים מקבלות 2.75 נקודות זיכוי. לכל אזרח יש את הסיפור האישי שלו, ואת הרקע שלו, לכן ישנם עוד מצבים בהם מקבלים נקודות זכות נוספות, ואלו אחראיות לבצע זיכוי מס ולהפחית את גובה התשלום שעלינו לשלם. למשל חיילים משוחררים ששירתו לפחות 12 חודשים מקבלים נקודת זיכוי אחת, ואלו ששירתו 22 חודשים לנשים, ו- 23 חודשים לגברים, זכאים ל- 2 נקודות זיכוי ולא 1.

 

אם תשכירו דירה – זה יחסוך לכם כספים

במידה ואתם שוכרים דירה, אזי ההכנסה שתקבלו ממנה, אם היא לא עולה על 5,070₪ בחודש, אתם פטורים ממס על הדירה עצמה. במידה וההכנסה גבוהה יותר מזו, תצטרכו לשלם מס בסך 31% גג. כך יוצא שאתם מקבלים הכנסה נחמדה מהצד שאינה מחוייבת במס. יתרה מזאת, אם דירתכם נמצאת באיזור הפריפריה, כגון ישובים בעוטף עזה – המס בישובים אלו מופחת, ותצאו עם רווח גדול יותר.

 

פחות מסים יקלו לנו על החיים

כולנו רוצים לחיות במינימום הוצאות ויותר הכנסות. כיום יש דרכים רבות ומכובדות להגיע להקלה במסים בזכות דברים שאנו עושים. המדינה יוצאת מנקודת הנחה שככל שנעשה דברים בצורה חכמה, היא תעזור לנו ותקל על המסים. ישנן דרכים מגוונות, ואת חלקן רובנו לא מכירים בכלל, לכן שווה להיכנס למנועי החיפוש ולבדוק, כי בהחלט ניתן למצוא תוצאות חוקיות וטובות.

מטבעות

 

אולי תאהבו גם את

ביטקוין חייב במס
כיצד נקבע מס על הביטקוין

תופעת הביטקוין היא כבר מזמן לא תופעה זרה בשוק הפיננסי. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת, כך מתממשות הזדמנויות כלכליות ופיננסיות חדשות, שבעבר ניתן היה רק לדמיין

קראו עוד »
החזרי מס לחולים בסרטן
החזרי מס לחולים בסרטן

מחלת הסרטן דורשת התגייסות מלאה של המשפחה והחולה- נפשית וכלכלית. מהם הזכויות המגיעות לחולים בסרטן מול מס הכנסה? אילו החזרים ניתן לקבל והאם קיימות הטבות

קראו עוד »
החזרי מס
החזר מס בגין תרומות

לא מעט ישראלים לוקחים חלק במתן תרומות לארגונים ועמותות שונים, שעושים עבודת קודש בכל מה שקשור לאיסוף כספים, מזון וחפצים לאנשים שידם אינה משגת. כמו

קראו עוד »