חיפוש

האם אפשר לקבל פטור מתשלום מס רווחי הון?

כל משקיע במדינת ישראל מכיר את העובדה שהוא צריך לשלם מס גבוה של 25 אחוז על הרווחים שהוא צבר בהשקעה בנירות ערך. המס הופך כל עסקה לפחות כדאית ומונע מאנשים רבים להשקיע. רבים אינם מודעים לאפשרות לעשות שימוש סעיף 125 ד' לפקודת המיסים שמאפשר לקבל פטור על הרווחים ממס. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על האפשרויות לשימוש בתיקון 125 ד' המקנה פטור מתשלום מס רווח הון.

 

מה זה סעיף 125 ד'?

כולנו מכירים את זה. אנחנו שמחים נורא כשההשקעות שלנו עולות אבל כשאנחנו רוצים למשוך את הכספים יחד עם הרווחים המדינה גוזרת עלינו קופון של לא פחות מ-25 אחוז. משקיעים רבים בוחרים לוותר על אופציית ההשקעה בניירות ערך רק בגל מיסי הרווח הגבוהים שהמדינה מטילה. סעיף 125 ד' מאפשר לאנשים שעומדים בקריטריונים מסוימים פטור מלא ממס על רווחי ההון. כן כן, מה ששמעתם. רוצים לדעת מי זכאי לפטור? המשיכו לקרוא.

מס רווחי הון

איך מקבלים את הפטור?

ראשית כל, מי שרוצה להיות זכאי לפטור צריך להיות בגיל פרישה ולהיוולד לפני 31.12.1948. בנוסף, על מנת לקבל את הפטור יש לעמוד בתנאי רווח מקסימום – הארווח המקסימלי שיכול להיות פטור ממס לשנה ספציפית הוא עד 14520 שקלים. בכל שנה התנאים מעט משתנים ולכן מומלץ להתעדכן בכל שנה מה הם התנאים הרלוונטיים.

 

 הטבה זוגית

במידה ואחד מבני הזוג עומד בקריטריונים הוא יכול להיות זכאי לפטור המס ליחיד אך אם שני בני הזוג עומדים בקריטריונים הם יכולים לזכות בהטבת מס זוגית גדולה ומשמעותית יותר. לפי תיקון 125 ד יחיד יהיה זכאי לפטור ממס של 3630 ואילו בני זוג יכולים להיות זכאים לפטור ממס בסכם גבה יותר – 4440 שקלים. גם כאן הסכומים עשויים להשתנות לכן כדאי להישאר מעודכנים ולפנות לגורמים מקצועיים במידת הצורך.

מס רווחי הון

אילו מוצרים פיננסיים רלוונטיים

בבואנו להשתמש בסעיף 125 ד' כדאי לוודא שהמוצר הפיננסי שאנו רוכשים נכלל תחת רשימת המוצרים שניתן לקבל עליהם את הפטור. באופן כללי, המוצרים שעליהם ניתן לקבל את הפטור הם מוצרים בהם הרווחים הראליים נחשבים כריבית – פוליסות חיסכון, פק"מים ותוכניות חיסכון. מוצרים פיננסיים שאינם נכללים באפשרות לשימוש בסעיף הפטור הם: קרנות נאמנות, תעודות סל ותיקי מנוהלים. במידה ואתם לא יודעים אם המוצר הפיננסי הספציפי שלכם יכול להיכלל או לא מומלץ להיוועץ בגורמים מוסמכים.

 

סיכום

תיקון 125 ד' יכול לאפשר לכם לקבל פטור ממס על רווחים בשוק ההון. לפני השימוש בסעיף המס עומד על 25 אחוז דבר שהופך עסקאות רבות ללא כדאיות. במידה ואתם מעל גיל פרישה ורווחי ההון שלכם עומדים בתנאי רווח המקסימום תוכלו לחסוך בקלות כמה אלפי שקלים תוך שימוש בסעיף 125 ד'.

מס רווחי הון

אולי תאהבו גם את

ביטקוין חייב במס
כיצד נקבע מס על הביטקוין

תופעת הביטקוין היא כבר מזמן לא תופעה זרה בשוק הפיננסי. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת, כך מתממשות הזדמנויות כלכליות ופיננסיות חדשות, שבעבר ניתן היה רק לדמיין

קראו עוד »
החזרי מס לחולים בסרטן
החזרי מס לחולים בסרטן

מחלת הסרטן דורשת התגייסות מלאה של המשפחה והחולה- נפשית וכלכלית. מהם הזכויות המגיעות לחולים בסרטן מול מס הכנסה? אילו החזרים ניתן לקבל והאם קיימות הטבות

קראו עוד »
החזרי מס
החזר מס בגין תרומות

לא מעט ישראלים לוקחים חלק במתן תרומות לארגונים ועמותות שונים, שעושים עבודת קודש בכל מה שקשור לאיסוף כספים, מזון וחפצים לאנשים שידם אינה משגת. כמו

קראו עוד »