חיפוש

אתה מוכר נכס? כיצד תחסוך כסף רב?

מכירת נכסים עשויה להניב רווחים גדולים למוכר. אם אתם מוכרים נכס במחיר גבוה יותר מהסכום בו רכשתם את אותו הנכס, אתם יכולים לגרוף רווחים של עשרות או מאות אלפי שקלים ואף יותר מכך. הבעיה העיקרית במכירת רכס ברווח היא העובדה כי עסקה כזאת ממוסה בצורה ברורה על ידי המדינה. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן לחסוך כסף רב באמצעות חוקי המס הקשורים למכירת נכס ברווח.

 

מיסוי במכירת נכס

מוכרים נכס כלשהו? החוק קובע שתצטרכו לשלם מס. מכירת נכס עשויה להכניס רווחים גדולים מאוד למוכר. בעשור האחרון בפרט, חלה עליה משמעותית במחירי נכסי הנדל"ן למשל, כך שמכירת נכס נדל"ן בשנים האחרונות, שנרכש מלפני התקופה בה החלו לעלות המחירים, הניבה רווחים משמעותיים מאוד למוכר.

מי שנכנסת לתמונה בשלב הזה היא המדינה, או יותר נכות רשויות המס של המדינה. כאשר מוכרים נכס, יש צורך לשלם מס במקרים מסוימים. כדי לחסוך כסף על המיסוי שמתרחש בעת מכירת נכס, ניתן לבצע פריסת מס שבח עליה נסביר במאמר זה.

 

מס שבח

מס שבח הוא אחד מהמיסים השונים שגובה מדינת ישראל מאזרחים. רעיון המיסוי הוא פשוט מאוד להבנה – המדינה מפעילה התערבות מסוימת בכל הקשור ליכולות הכספיות שלנו, בעת קבלת הכנסה, מכירה או רכישה למשל. באמצעות התערבות זו, היא לוקחת נתח מסוים על מנת שהיא תוכל לתקצב את הרשויות השונות שלה ואת המוסדות השונים שלה ולהעניק שירותים לאזרח, מס שבח הוא מס אותו גובה המדינה כאשר אזרח מוכר נכס ברווח, כלומר במחיר גבוה יותר מהמחיר בו הוא רכש את הנכס במקור.

 

חיסכון באמצעות פריסה

כפי שכבר ציינו מקודם, פריסת מס שבח עשויה לאפשר לכם לחסוך כסף כאשר אתם מוכרים דירה. אתם אומנם תצטרכו לשלם את המס, אך העובדה שלא תשלמו אותו באופן ישיר ומידי תוביל לחסכון. פריסת מס השבח עשויה להקטין את ההחזר שלכם, אם אתם נמצאים במדרגת מס נמוכה או שיש לכם נקודות זיכוי.

 

כיצד ניתן לפרוס את המס?

על מנת שתוכלו לפרוס את מס השבח, תצטרכו להגיש בקשה מתאימה. את הבקשה ניתן להגיש עד 40 יום ממכירת הנכס. יש צורך להגיש את טופס 7003, אותו ניתן להגיש באופן מקוון.

 

לא כולם זכאים לפרוס

שימו לב – לא כל אחד יכול לבקש פריסת מס שבח. חברות בצורות שונות, כמו עמותות ותאגידים, לא יכולים להגיש בקשה לפריסת מס שבח. הפריסה מיועדת אך ורק ליחידים או לזוגות.

 

זמן הפריסה

זמן הפריסה המקסימלי הוא ארבע שנים. החוק קובע שניתן לבקש זמן פריסה כזה, רק אם הנכס היה בבעלות המוכר לפרק זמן כזה. זאת אומרת שאדם שהנכס בבעלותו בפרק זמן נמוך מכך, יוכל לבקש פריסה לזמן נמוך יותר.

פריסת מס שבח

אולי תאהבו גם את

ביטקוין חייב במס
כיצד נקבע מס על הביטקוין

תופעת הביטקוין היא כבר מזמן לא תופעה זרה בשוק הפיננסי. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת, כך מתממשות הזדמנויות כלכליות ופיננסיות חדשות, שבעבר ניתן היה רק לדמיין

קראו עוד »
החזרי מס לחולים בסרטן
החזרי מס לחולים בסרטן

מחלת הסרטן דורשת התגייסות מלאה של המשפחה והחולה- נפשית וכלכלית. מהם הזכויות המגיעות לחולים בסרטן מול מס הכנסה? אילו החזרים ניתן לקבל והאם קיימות הטבות

קראו עוד »
החזרי מס
החזר מס בגין תרומות

לא מעט ישראלים לוקחים חלק במתן תרומות לארגונים ועמותות שונים, שעושים עבודת קודש בכל מה שקשור לאיסוף כספים, מזון וחפצים לאנשים שידם אינה משגת. כמו

קראו עוד »