חיפוש

כיצד נקבע מס על הביטקוין

תופעת הביטקוין היא כבר מזמן לא תופעה זרה בשוק הפיננסי. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת, כך מתממשות הזדמנויות כלכליות ופיננסיות חדשות, שבעבר ניתן היה רק לדמיין אותן. אחד החידושים הטכנולוגיים הכלכליים שצוברים תאוצה בשנים האחרונות הוא ענף הקריפטו – מטבעות מבוזרים שקיימים על גבי הרשת בלבד ואינם עשויים ממתכת או מחומר מוצק אחר.

מכיוון שמדובר בתחום חדש, רבים לא יודעים כיצד עובד בו המיסוי. במאמר הבא נסביר על מיסוי ביטקוין – המטבע המבוזר המוכר ביותר בעולם.

 

ביטקוין – מה קובעת המדינה?

לפני שמבינים האם צריך לשלם מס על ביטקוין כדאי להבין במה מדובר. זהו מטבע מבוזר (שידוע גם כמטבע קריפטוגרפי או מטבע דיגיטלי), שיש לו ערך כספי מסוים שמשתנה בהתאם לגורמים שונים. באמצעות מטבע זה ניתן לבצע פעולות תשלום שונות.

מטבעות מבוזרים הם דבר חדש יחסי, שהשימוש בהם התחיל רק בשנים האחרונות. כתוצאה מכך, לא הייתה יותר מדי רגולציה על המטבעות הללו. למעשה, הרגולציה על מטבעות מבוזרים משתנה בין המדינות, שעדיין מנסות ללמוד את השוק החדש. בישראל, מטבעות מבוזרים, כמו ביטקוין, נחשבים לנכסים.

המדינה קובעת

מיסוי נכסים

כפי שכל אדם בחייו הבוגרים יודע, המדינה גובה מאיתנו מס על ההכנסות השונות שאנחנו מייצרים. המיסוי יכול לבוא לידי ביטוי גם בצורות אחרות, כאשר לא נוצרת בהכרח הכנסה. בכל אופן, כאשר מדובר על נכסים, המדינה מבינה שמדובר על מקומות שאליהם יגיע הכסף שלנו, כך שגם הם לא חפים ממיסוי.

 

מיסוי הרווח בלבד

על נכסים כמו ביטקוין, חל מס רווחי הון. מס זה הוא בגובה של 25%. חשוב לציין שהמיסוי שחל על ביטקוין הוא על הרווחים בלבד. הביטקוין נרכש במחיר מסוים, ונמכר במחיר אחר. כל עוד המחיר בו נמכר הביטקוין היה גבוה יותר מהמחיר בו הוא נרכש, הרי שנוצר רווח מסוים. מתוך הרווח הזה נגזרים 25%, שהם המס שיש להעביר אל קופת המדינה.

 

רכישה – לא אירוע מס

אם יצא לכם להשקיע פעם בנדל"ן או לשמוע על השקעות בתחום, בוודאי שמעתם על מס רכישה. כאשר מדובר על ביטקוין, רכישת המוצר אינה נחשבת לאירוע מס. אין צורך לשלם מיסוי של 25% על הביטקוין עצמו.

 

מטבעות מבוזרים אחרים

המיסוי שצריך לשלם כאשר נוצר רווח במכירת ביטקוין, עשוי להרתיע אנשים שמחפשים להתחמק בצורה חוקית מתשלום מס. חשוב לציין שכל עוד אתם מעוניינים להשקיע בשוק המטבעות המבוזרים במדינת ישראל, אתם לא תוכלו להימנע מתשלום המס הזה בעת מימוש רווח, מכיוון שמס זה חל על כל המטבעות המבוזרים.

 

אין תשלום מס בהפסדים

רבים תוהים, מה קורה כאשר ביטקוין שנרכש במחיר מסוים נמכר במחיר הפסד? אנשים עשויים למכור נכסים שונים, כמו ביטקוין, במחירי הפסד, כתוצאה מסיבות שונות. במקרים הללו, אין צורך בתשלום מס בגובה של 25%, שכן המס הוא אך ורק על הרווחים שנוצרו בעת המכירה.

ביטקוין חייב במס

אולי תאהבו גם את

החזרי מס לחולים בסרטן
החזרי מס לחולים בסרטן

מחלת הסרטן דורשת התגייסות מלאה של המשפחה והחולה- נפשית וכלכלית. מהם הזכויות המגיעות לחולים בסרטן מול מס הכנסה? אילו החזרים ניתן לקבל והאם קיימות הטבות

קראו עוד »
החזרי מס
החזר מס בגין תרומות

לא מעט ישראלים לוקחים חלק במתן תרומות לארגונים ועמותות שונים, שעושים עבודת קודש בכל מה שקשור לאיסוף כספים, מזון וחפצים לאנשים שידם אינה משגת. כמו

קראו עוד »