חיפוש

מה הם התנאים בגינם שכירים יוכלו לקבל החזר מס?

אזרחים שכירים רבים בישראל, מגלים להפתעתם או יותר נכון לשמחתם, כי הם זכאים להחזר בגובה אלפי שקלים מרשות המיסים. לעומתם, אזרחים רבים מתקשים לסגור את החודש, כאשר בפועל ממתין להם החזר מס לא ממומש שיכול בהחלט לסייע להם. אז למי מגיע החזר מס ומתי? התשובות לכל השאלות במאמר שלפניכם.

 

הידעתם כי שכירים זכאים פעמים רבות להחזר מס?

החזר מס לשכירים הוא תופעה נפוצה שהולכת וצוברת תאוצה. מידי שנה רשות המיסים אוצרת בתוכה מיליוני שקלים, אשר שולמה לה בטעות על ידי האזרח השכיר משלם המיסים, כאשר רק מעטים מבין הזכאים להחזר המס, מבררים על זכאותם להחזר על ידי רואה חשבון באשקלון וגם מקבלים אותו בחזרה היישר אל חשבון הבנק שלהם.

החזר מס לשכירים

הסיבות המזכות להחזר מס

הסיבות שמאפשרות יצירת זכאות להחזר מס הן רבות, אך לכולם עיקרון זהה. שכירים רבים משלמים מס עודף בעקבות טעות אנוש או עקב טעות בדיווח על שכר רב יותר ממה שהם מקבלים בפועל. או לחילופין, הם זכאים לנקודות זיכוי מול מס הכנסה עקב מצבים שונים, אך עקב חוסר ידיעה הם אינם מממשיים את נקודות הזיכוי.

 

סיבות נוספות להחזרי מס לשכירים

פניה לרואה חשבון באשקלון, יכולה לגלות לנו מגוון של עילות חוקתיות שמאפשרות קבלה של החזרי מס לשכירים במהירות ובקלות. כאשר בעזרת תשאול קצר, שמתייחס לעבודתו של השכיר ומצבו הנספח, יכול רואה החשבון לוודא האם השכיר אכן זכאי ככל הנראה להחזר מס מטעם הרשויות. במידה והשכיר זכאי, רואה החשבון מבצע מול הרשויות את התהליך כולו על הצד הטוב ביותר ועד לסוף הטוב של החזר המס.

 

לשינוי מצב משפחתי – יש השפעה על המס

לא הרבה שכירים יודעים, אבל לשינוי המצב המשפחתי שלהם, יש השפעה ישירה על כל אחוזי המס שעליהם לשלם לממשל. עלי הפי הדיווחים של רואה חשבון באשקלון, ישראלים רבים זכאים להפחתה בתשלומי המס עקב נקודות זיכוי, אך הם לא מממשים את זכאותם בפועל, כיוון שהם כלל אינם מדווחים על מצבם המשפחתי החדש, מחוסר ידיעה שיש לו השלכה על נקודות הזיכוי.

החזר מס לשכירים

למדתם לתואר ראשון או שני?

גם ללימודי תואר יכולה להיות השפעה על נקודות הזיכוי שניתנות ללומד עקב לימודיו, ומזכות אותו בהפחתת מס. לא רבים הם השכירים שמודעים לעניין, ומסיבה זו – השכיר שגם לומד לתואר לא מדווח זאת למקום עבודתו ומפספס את נקודות המס שמגיעות לו עקב לימודיו, ובכך הוא משלם מס מיותר.

 

לסיכום

ישנם תנאים מגוונים בגינם יכול השכיר לקבל החזר מס במקרה בו שילם מס מיותר עקב אי ידיעה או דיווח. בעזרת רואה חשבון מוסמך, ניתן להגיש בקשה להחזר מס מול רשות המיסים, וכך לקבל חזרה את הסכום המיותר ששולם לרשות המיסים. יש לזכור כי התביעה להחזר מס יכולה להתבצע רק עד שש שנים אחורה.

החזר מס לשכירים

אולי תאהבו גם את

ביטקוין חייב במס
כיצד נקבע מס על הביטקוין

תופעת הביטקוין היא כבר מזמן לא תופעה זרה בשוק הפיננסי. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת, כך מתממשות הזדמנויות כלכליות ופיננסיות חדשות, שבעבר ניתן היה רק לדמיין

קראו עוד »
החזרי מס לחולים בסרטן
החזרי מס לחולים בסרטן

מחלת הסרטן דורשת התגייסות מלאה של המשפחה והחולה- נפשית וכלכלית. מהם הזכויות המגיעות לחולים בסרטן מול מס הכנסה? אילו החזרים ניתן לקבל והאם קיימות הטבות

קראו עוד »
החזרי מס
החזר מס בגין תרומות

לא מעט ישראלים לוקחים חלק במתן תרומות לארגונים ועמותות שונים, שעושים עבודת קודש בכל מה שקשור לאיסוף כספים, מזון וחפצים לאנשים שידם אינה משגת. כמו

קראו עוד »