חיפוש

מהו החזר מס רטרואקטיבי והאם גם לכם מגיע? 

במשך שנים רבות, התרגלנו לשלם לרשויות המיסים הרבה מאוד כסף. אך אולי תופתעו לגלות שישנה אפשרות שרשות המיסים היא זאת שחייבת לכם כסף. נכון מאוד. ישנם שני סוגים עיקריים של החזרים: החזרים לשכירים והחזרים לעצמאים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת מס רטרואקטיבי. 

 

החזרי מס 

שכירים יכולים להגיש בקשה להחזרי מס מרשות המיסים עד שש שנים לאחור. אך מדוע לא כל השכירים עושים זאת? הסיבה העיקרית לכך היא ששכירים רבים אינם מודעים לנושא, וגם הם לא ממש ששים להתמודד מול רשויות המיסים. שכירים רבים רשאים לקבל החזרי מס מסיבות שונות. ניתן לומר שהזכאות מתבטאת בעיקר בעובדה כי חישוב המס השנתי מתבסס על כל חודשי שנת המס ורק על עבודה אחת. אך עובד יכול לעבור לעבודה אחרת ששכרו יהיה אחר, או להתחיל תפקיד אחר ועדיין יהיה זכאי לאותם החזרים. 

 

סיבות נפוצות להחזרי מס 

הנה כמה סיבות נפוצות לזכאים להחזרי מס:

  • לידה 
  • חופשת לידה 
  • גיל הזהב 
  • תואר ראשון, שני או סטודנטים 
  • מילואים
  • רווחי הון והפסדים בבורסה 
  • גמלאים 

 

החזר מס רטרואקטיבי 

אם נדמה לכם שעבר יותר מידי זמן לבדיקת זכאות, תחשבו שוב. החזרי מס הם דווקא בדרך כלל מקרים של בקשות שניתן להגיש גם עד שש שנים לאחור. זאת אומרת שגם אם אישה הייתה בהריון וילדה, היא הייתה זכאית למספר נקודות זיכוי משנת הלידה ובפועל לא קיבלה אותם. החדשות הטובות הן – גם כשהילד בן שש יהיה לכם סיכוי להגיש את הבקשה. ניתן להגיש את החזרי המס עד שש שנים לאחור, וזה יכול מאוד להשתלם לכם. במקרים כאלה, תקבלו החזרי מס על כל הזמן שעבר רטרואקטיבית וזה יכול להיות תשלום שמאוד יעזור לגדל את הילד בחיוך ובאהבה. 

 

איך מבררים?

אחרי שהבנתם שאינכם רוצים להיות חלק מהסטטיסטיקה ואתם רוצים לבדוק האם מגיע לכם החזרי מס, בין אם אתם שכירים או עצמאיים, תוכלו לבדוק באופן עצמאי את הנושא. בכל רחבי האינטרנט תוכלו למצוא המון מידע, כמעט בלתי מוגבל בנושא. אך כמו שלא תסמכו על ד״ר גוגל כאשר אינכם מרגישים טוב, גם בנושא הזה תרצו את דעתו של מומחה. רצוי ומומלץ לבחור חברה מתמחה בכך, והיא תוכל לעשות עבורכם את כל הבירורים ולפתור לכם תעסוקה מיותרת עם בירוקרטיה. לבדוק את הזכאות שלכם ופרטים נוספים, היכנסו להחזר מס עכשיו.

 

לסיכום 

מדינת ישראל היא מדינה שמשלמת מיסים, אך יש מקרים בחיים שגם לנו האזרחים, מגיע החזר מס. ישנם מקרים שתוכלו לקבל החזרי מס רטרואקטיבית. אלו מקרים נפוצים מאוד כגון: תואר ראשון, שני, או לימודים בכלל, גמלאים, לידה או חופשת לידה ועוד רבים. במקרה ואתם מתלבטים ואינם יודעים אם מגיע לכם החזרי מס, מומלץ להתייעץ עם מומחה בכדי לקבל עוד פרטים ולהימנע מבירוקרטיה ארוכה.

החזר מס

אולי תאהבו גם את

ביטקוין חייב במס
כיצד נקבע מס על הביטקוין

תופעת הביטקוין היא כבר מזמן לא תופעה זרה בשוק הפיננסי. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת, כך מתממשות הזדמנויות כלכליות ופיננסיות חדשות, שבעבר ניתן היה רק לדמיין

קראו עוד »
החזרי מס לחולים בסרטן
החזרי מס לחולים בסרטן

מחלת הסרטן דורשת התגייסות מלאה של המשפחה והחולה- נפשית וכלכלית. מהם הזכויות המגיעות לחולים בסרטן מול מס הכנסה? אילו החזרים ניתן לקבל והאם קיימות הטבות

קראו עוד »
החזרי מס
החזר מס בגין תרומות

לא מעט ישראלים לוקחים חלק במתן תרומות לארגונים ועמותות שונים, שעושים עבודת קודש בכל מה שקשור לאיסוף כספים, מזון וחפצים לאנשים שידם אינה משגת. כמו

קראו עוד »