חיפוש

מהו תיקון 190 לפקודת מס הכנסה ואיך הוא משפיע על קופות גמל

לצערנו על התחום שאנחנו הולכים לדבר עליו לא מלמדים בבית הספר, או בשום שלב אחר בחיים, ועלינו לגלות על דרכי הפעולה החסכוניות ביותר עבורנו, לבד. כולנו מודעים לכך שבגיל הפרישה אמורים להשתחרר עבורנו כספי הפנסיה שצברנו לאורך שנות העבודה. אבל לא רבים יודעים שיש לנו יד מאד גדולה בסכום הכסף שאנחנו הולכים לקבל וכי אנחנו יכולים להגדיל אותו כבר עכשיו, משמעותית.

רוב החסכונות הפנסיונים שאתם מכירים הם אלו הנצברים לכם כל חודש באמצעות הפרשה מתלוש השכר. כל פעם שנעבור עבודה, אם לא דאגנו לכך מראש, תיפתח לנו קרן חדשה, עם תנאים חדשים שבסוף מתמזגת. בפועל לא באמת ידענו מה גובה ההפרשה והרווח באף אחד מהן, אם בכלל היה רווח. בדיוק בגלל זה הגיע הזמן להכיר את קופת הגמל להשקעה, והתיקון שמצטרף אליה שמאפשר לנו הטבות מס ורווח גדול לעת פרישה.

 

מהי קופת גמל

קופת גמל היא אחת מן הדרכים בהן נוכל לחסוך לעת זקנה. מדובר בקרן אליה מופרש סכום קבוע כל חודש מהשכר שלנו בתור שכירים, או על ידינו בתור עצמאיים. אבל לעומת קרן פנסיה קלאסית, הכסף הנכנס מושקע ומייצר רווח. בנוסף, לקופת גמל יש הטבות משתלמות יותר לטווח הרחוק, היות ודמי הניהול הם שנתיים וקבועים. כמו כן, היות והכסף מיועד לשימוש עבור קצבת פרישה ישנו פטור ממס רווחי הון בכל פעם שישנה השקעה. באמצעות שילוב זה נוכל לבחור איזו קופת גמל תייצר לנו הכי הרבה רווח. לבסוף, לקופת גמל יתרון גדול על שאר הקרנות והוא תיקון 190 לפקודת מס הכנסה.

 

מהו תיקון 190

התיקון הועבר ב-2012, על מנת לעודד הפקדה לחיסכון הפנסיה. הוא מאפשר הפקדה חד פעמית לקופת הגמל, עם הטבות מס ובעיקר נזילות הקופה באופן נוח ומהיר.

 

מה היתרונות של הפקדה לפי תיקון 190

כאמור, נוכל להפקיד כספים באופן חד פעמי, וליהנות מפטור מלא על מס רווחי הון. אבל, נוכל גם לבחור כיצד נרצה להשקיע את הכספים. לדוגמא, לא נהיה חייבים להשקיע רק בניירות ערך, אבל גם בחירה זו תעלה לנו פחות בעת קניה ומכירה. בכך, אנו לגמרי בשליטה על הרווח שנוצר בכסף שאנו משקיעים. אם כן, קופת גמל עם השקעה בתחום של תיקון 190, מאפשרת לנו שליטה ושקיפות מלאה על הכסף שעתיד לשמש אותנו בגיל פרישה.

 

לסיכום

במידה וטרם הכרתם את הדרכים בהם תוכלו לוודא שיש לכם הון מספק לגיל פרישה, הגיע הזמן לעשות זאת כעת. מומלץ ביותר ללכת על אפיקי חיסכון פעילים שיכפילו את הסכומים המופקדים ולא רק יישבו בקרן. קופת גמל היא האופציה הרווחית ביותר, עם תיקון 190, היות ונוכל להיות בשליטה על ההפקדות, הנזילות וכמובן אפיקי ההשקעה.

מס הכנסה

אולי תאהבו גם את

ביטקוין חייב במס
כיצד נקבע מס על הביטקוין

תופעת הביטקוין היא כבר מזמן לא תופעה זרה בשוק הפיננסי. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת, כך מתממשות הזדמנויות כלכליות ופיננסיות חדשות, שבעבר ניתן היה רק לדמיין

קראו עוד »
החזרי מס לחולים בסרטן
החזרי מס לחולים בסרטן

מחלת הסרטן דורשת התגייסות מלאה של המשפחה והחולה- נפשית וכלכלית. מהם הזכויות המגיעות לחולים בסרטן מול מס הכנסה? אילו החזרים ניתן לקבל והאם קיימות הטבות

קראו עוד »
החזרי מס
החזר מס בגין תרומות

לא מעט ישראלים לוקחים חלק במתן תרומות לארגונים ועמותות שונים, שעושים עבודת קודש בכל מה שקשור לאיסוף כספים, מזון וחפצים לאנשים שידם אינה משגת. כמו

קראו עוד »