חיפוש

איך תושבי הארץ יכולים לפנות לרשות המיסים האמריקאית מבלי לטוס לארה"ב?

במפתיע או שלא, רשות המיסים האמריקאית (IRS) היא גורם משמעותי עבור לא מעט ישראלים. זאת בשל הסיבה שאזרחים אמריקאים, כמו גם משקיעים זרים, מחויבים על פי חוק בדיווח לרשות זאת, גם אם אינם גרים בארצות הברית. בכתבה הבאה נענה על השאלה כיצד יכולים תושבי הארץ לפנות ל-IRS מבלי לעלות על מטוס.

 

הכל התחיל ביולי 2014…

כשעוסקים בנושא כמו מיסוי אמריקאי נשאלת השאלה מדוע בכלל לרשות המיסים של ארצות הברית כל כך אכפת מתושבי ישראל שהם גם אזרחים אמריקאים. הסיבה לכך נעוצה במשבר הכלכלי של 2008, אשר עודד ממשלות לשפר את מחזורי גביית המיסים שלהם ובכך לייצר עבורן הכנסה משמעותית נוספת. כתוצאה מכך נכנסו לתוקפן ביולי 2014 אמנות בינלאומיות אשר עוסקות בשקיפות מוגברת בנושאי מס ומחייבות בנקים זרים לתת מידע לממשל האמריקאי על חשבונות אמריקאיים. אי ציות להוראה זו עשוי להשית על הבנקים ועל האזרחים סנקציות כלכליות משמעותיות.

אירוע זה הוביל את כל מי שמחזיק באזרחות אמריקאית לפנות אל ה-IRS. זאת מאחר ול-IRS, רשות המיסים האמריקאים יש להגיש דוח"ות בזמן, ובהחלט לא כדאי להתעכב עם הגשה זאת.

 

כמו פטריות אחרי הגשם

מטבע הדברים, רשות המיסים האמריקאית אינה מחזיקה משרדים בישראל – מה שהעלה את השאלה כיצד יכולים תושבי הארץ לפנות אליה בכלל לצורך הגשת הדוחות ובירורים בנושאים הקשורים בהם?

למרבה המזל, עקב הביקוש הגובר החלו לקום בישראל משרדים המתמחים במיסוי אמריקאי ומסייעים לישראלים אשר קשורים כלכלית בארצות הברית (אזרחים אמריקאים או בעלי נכסים באמריקה) להגיש את הדוחות הרלוונטיים בזמן, לרבות כל הטפסים הקשורים בהם. משרדים אלו, אשר צצו ממש כמו פטריות אחרי הגשם עקב השינוי שחל לפני 7 שנים, מציעים סיוע מקצועי רלוונטי בנושא זה שהוא אכן מצרך יקר. אחרי הכל, מרבית האנשים אינם בקיאים דיו בתחומי המיסוי, כל שכן מיסוי בינלאומי אשר נכתב בשפה זרה ותחת חוקים מעט שונים מהמקובל בארץ.

מן הסתם, יש שוני באיכות המשרדים השונים המציעים עזרה עם ה-IRS. משרדים אלו מעסיקים לרוב רואי חשבון או עורכי דין אשר עברו התמחות בדיני מס. כאשר בוחרים במשרד מסוג זה עבור ייעוץ מס, מומלץ לבחור מקום המשלב עובדים משני רקעים אלו, וכן כאלו שעברו הן הכשרה בארצות הברית והן בישראל.

 

Make It Your Own Way?

החלום האמריקאי כידוע מקדש גישה עצמאית וחתירה למטרה בכל הכלים שברשותך. מתודה זו אפשרית גם בהקשר המיסוי האמריקאי ובהחלט ניתן לפנות אליהם באופן עצמאי דרך הדואר או רשת האינטרנט. אולם גם אם היא אפשרית היא אינה בהכרח מומלצת. זאת מכיוון שהגשת דוחות איכותית מחייבת הבנה מעמיקה בחוק האמריקאי וירידה מקיפה לכלל הפרטים הרלוונטיים – אתגר מפרך מאוד לאנשים החסרים את הידע וההכשרה המתאימים.

והנה למי שרוצה להתנסות בעצמו ולראות במה מדובר: https://www.irs.gov/ .

כמו פטריות אחרי הגשם

אולי תאהבו גם את

ביטקוין חייב במס
כיצד נקבע מס על הביטקוין

תופעת הביטקוין היא כבר מזמן לא תופעה זרה בשוק הפיננסי. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת, כך מתממשות הזדמנויות כלכליות ופיננסיות חדשות, שבעבר ניתן היה רק לדמיין

קראו עוד »
החזרי מס לחולים בסרטן
החזרי מס לחולים בסרטן

מחלת הסרטן דורשת התגייסות מלאה של המשפחה והחולה- נפשית וכלכלית. מהם הזכויות המגיעות לחולים בסרטן מול מס הכנסה? אילו החזרים ניתן לקבל והאם קיימות הטבות

קראו עוד »
החזרי מס
החזר מס בגין תרומות

לא מעט ישראלים לוקחים חלק במתן תרומות לארגונים ועמותות שונים, שעושים עבודת קודש בכל מה שקשור לאיסוף כספים, מזון וחפצים לאנשים שידם אינה משגת. כמו

קראו עוד »