חיפוש

מה צריך לדעת על החזרי מס למשפחות חד הוריות?

אם אתם עובדים במדינת ישראל, אתם ודאי יודעים שעליכם לשלם מס הכנסה עבור ההכנסות שלכם – בין אם אתם עובדים כשכירים ובין אם אתם עובדים כעצמאיים. עם זאת, ייתכנו מקרים בהם המדינה מעניקה נקודות זיכוי במס, על מנת להקל על העובדים בכל מיני מצבים שונים בחייהם, כאשר אחד מהמצבים האלו הוא במקרים בהם מדובר על משפחה חד הורית.

מה כוללת הטבת המס, ומה צריך לעשות במידה ואתם מעוניינים לקבל החזר מס בגין סיבה זו?

 

מי זכאי לקבל החזרי מס עבור משפחות חד הוריות?

הטבת המס מוענקת להורים לילדים שמגדלים את ילדיהם לבדם, ללא בן או בת זוג (כיוון שאותו בן זוג נפטר או שהוא אינו רשום כהורה במרשם האוכלוסין). פקודת מס הכנסה הינה מבחינה לעניין זה בין גברים ונשים – ולכן גם אמהות יחידניות וגם אבות יחידנים עונים על ההגדרה של משפחה חד הורית.

 

מה כוללים החזרי מס למשפחות חד הוריות?

כאמור, המדינה מעניקה הטבות מס למשפחות חד הוריות. הטבה זו היא בעצם נקודת זיכוי במס הכנסה, ששווה כ- 219 ₪ הנחה במס בכל חודש. נקודת זיכוי זו ניתנת ללא קשר לכמות הילדים שיש להורה, והיא מצטרפת לנקודות הזיכוי הנוספות שאותו הורה מקבל עבור כל אחד מילדיו.

במידה והנכם הורים יחידנים שעדיין לא מקבלים את נקודת הזיכוי המגיעה לכם ממס הכנסה, תהיו זכאים להחזר מס מהמדינה עבור התקופה שבה הייתם זכאים לכך, עד 6 שנות מס אחורנית.

 

כיצד מגישים את הבקשה לקבלת החזרי המס?

אם ברצונכם לבקש את החזרי המס המגיעים לכם, עליכם למלא טופס 135 לבקשה להחזרי מס (ניתן למלא אותו גם בצורה מקוונת). את הבקשה ניתן להגיש באופן עצמאי או בסיוע של גורם מקצועי, ללשכת פקיד השומה של מס הכנסה. במידה ובקשתכם תאושר, תקבלו את כל הכסף שלו אתם זכאים ישירות אל חשבון הבנק שלכם.

 

האם ישנם מקרים נוספים בהם ניתן לקבל החזרי מס?

כמובן! המדינה מעניקה החזרי מס והטבות מס עבור שלל מצבים וסיטואציות בחיים, וכנראה שאתם עומדים בתנאים עבור יותר מקריטריון אחד. על מנת לבדוק את זכאותכם להחזרי מס בתחומים נוספים, תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט של "הגנה" – שם תמצאו את כל מה שצריך לדעת בנושא החזרי מס והנסיבות שבהן תוכלו לקבל אותם.

באתר אף תוכלו למצוא מחשבון זכאות להחזרי מס, שבו תוכלו לבדוק בצורה קלה ונוחה האם אתם זכאים להחזרי מס מכל סיבה שהיא. הבדיקה היא חינמית וניתנת ללא התחייבות כלשהי, כך שכדאי מאוד לבצע אותה בזמנכם הפנוי (או ממש עכשיו, זה לא לוקח יותר מכמה דקות). מי יודע, אולי גם לכם מגיעים כמה אלפי שקלים בחזרה מקופת המדינה?

שטרות

אולי תאהבו גם את

ביטקוין חייב במס
כיצד נקבע מס על הביטקוין

תופעת הביטקוין היא כבר מזמן לא תופעה זרה בשוק הפיננסי. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת, כך מתממשות הזדמנויות כלכליות ופיננסיות חדשות, שבעבר ניתן היה רק לדמיין

קראו עוד »
החזרי מס לחולים בסרטן
החזרי מס לחולים בסרטן

מחלת הסרטן דורשת התגייסות מלאה של המשפחה והחולה- נפשית וכלכלית. מהם הזכויות המגיעות לחולים בסרטן מול מס הכנסה? אילו החזרים ניתן לקבל והאם קיימות הטבות

קראו עוד »
החזרי מס
החזר מס בגין תרומות

לא מעט ישראלים לוקחים חלק במתן תרומות לארגונים ועמותות שונים, שעושים עבודת קודש בכל מה שקשור לאיסוף כספים, מזון וחפצים לאנשים שידם אינה משגת. כמו

קראו עוד »