חיפוש

מיסוי נדלן בחו"ל – מה חשוב לדעת?

ישראלים רבים רואים במיסים כעניין מסובך. עובדה זו הופכת להיות מורכבת עוד יותר, כשמדובר ברכישה של נכסי נדל"ן מחוץ לארץ. החלטנו לעשות סדר בנושא, כדי להפחית את הפאניקה ולהציג בפניכם את המידע הרלוונטי. הישארו כאן ותגלו את כל הפרטים שרציתם לדעת על מיסוי נדל"ן בחו"ל ולא ידעתם את מי לשאול.

 

עובדה ראשונה: אתם צריכים לשלם מס

בחרנו לפתוח את המדריך בהצגת תשובה חשובה לשאלה שנשאלת לא פעם ברחבי הרשת. אם חשבתם שתקבלו פטור מעצם היותכם תושבים זרים, כדאי שתחשבו שוב. שכן, בירור שערכנו בנושא העלה שיש צורך בתשלומי מס על תשואות מהשקעות נדל"ן מסוג זה. נדגיש שזה לא משנה אם מדובר בנכס שנקנה לפני שנים רבות או שמדובר בירושה. שכן, ההכנסות ממנו מחייבות דיווח לרשויות. במרבית המקרים, דיווח זה צריך להתבצע לא רק מעבר לים, אלא גם פה, בישראל.

 

עובדה שנייה: גובה המס משתנה

תשלומי המס משתנים ממדינה אחת לאחרת. חשוב לציין זאת, כדי שתדעו לבדוק את הנושא מראש, רגע לפני שתחליטו לבצע השקעות בדובאי  או ברחבי אירופה. נסביר שיש 2 שלבים שיאפשרו לכם לחשב את המיסוי המקומי:

מושג מיסוי מקרקעין

שלב מספר 1:

שלב זה כולל תשלום מס למדינה שבה הנכס שלכם קיים. הוא ישולם לפי החוקים שקיימים במדינה הנבחרת והדיווח צריך להתבצע באמצעות חשבון הבנק המקומי

 

שלב מספר 2:

שלב זה מתרחש לאחר ששילמתם את המס. רק לאחר מכן, תצטרכו להסדיר את תשלומי המס בישראל.

 

עובדה שלישית: אתם חייבים בדיווח

אתם אחראיים לדווח למס הכנסה על תשואת הנדל"ן מנכס שרכשתם בחו"ל. נבקש להדגיש שאי דיווח עשוי להוביל להליכים שומתיים ובמקרים חריגים אף להליך פלילי שיבוא לידי ביטוי מול משרדי מס הכנסה (תרחיש שראוי להימנע ממנו).

 

עובדה רביעית: אתם לא צריכים להתמודד עם ההליך לבד

זה לא סוד, ענייני מיסוי ידועים כמורכבים במיוחד ומצריכים היכרות מעמיקה עם התחום. מוטלת עליכם האחריות בביצוע ההליכים הללו באופן מקצועי ככל הניתן. יש לנו טיפ עבורכם שיקל על ההליך – עליכם לפנות לחברת השקעות בחו"ל שתבצע עבורכם את הבירורים השונים. פנייה זו מומלצת במיוחד עבור מי שרוצים להפחית עומס ולהיות בטוחים בכך שההליך יתבצע על הצד הטוב ביותר. דעו שמוטלת עליכם האחריות במציאת חברה שנחשבת למומלצת בתחום. שכן, לא כל החברות מכירות את ענייני המיסוי ביעד שבחרתם. לכן, כדאי להתייעץ עם מכרים או גולשים ברחבי הרשת, כדי לקבל הכוונה לחברה מקצועית ומומלצת.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שריכז את כל המידע הרלוונטי על הדברים שחשוב לדעת בנוגע למיסוי נדל"ן בחו"ל. בשלב זה יש בידיכם את הפרטים הדרושים, כך שתוכלו ליישם אותו ולהיות בטוחים בכך שתעבירו את התשלומים התואמים לסעיפים הקבועים בחוק.

הסכם מקרקעין

אולי תאהבו גם את

דגל
גרמניה – יעד מומלץ להשקעה עם צפי תשואה גבוהה

גרמניה מהווה כיום את היעד מספר אחד בעולם להשקעות נדל"ן, והמומחים של נדל"ן גרמניה, החברה המובילה בתחום מסבירים בדיוק מדוע מדובר בהשקעה אשר היא בעלת פוטנציאל חסר תקדים. גרמניה היא מעצמה ביבשת אירופה, ונחשבת כיום למדינה בעלת המדיניות הכלכלית הטובה והמצליחה ביותר בעולם. למעשה, בעבור משקיעים מדובר בהזדמנות חסרת תקדים לבצע השקעת נדל"ן ברכישה של נכס, בעלות אשר זולה בעשרות אחוזים מאשר מדינות אחרות בעולם, ובפרט מדינת ישראל.

קראו עוד »
איש ובית
קרקעות למכירה

קרקעות חקלאיות אשר עתידות להיות מופשרות לטובת הקמה של מבני מגורים ותעסוקה מהוות כיום את אפיק ההשקעה הטוב ביותר. היכן המקום הטוב ביותר כיום להשקיע?

קראו עוד »