חיפוש

קניית קרקע לבניית נגריה

רכישת קרקע עשויה להתבצע עבור צרכים רבים. האינסטינקט הטבעי הוא לחשוב על קניית קרקע לצורכי הקמת בית, אך ישנם גם צרכים רבים אחרים, חלקם גם מסחריים ובעלי אופי השקעתי, ולאו דווקא אישיים כמו בית. אחד מצרכים אלו הינו קניית קרקע לבניית נגריה, ובמאמר שלפניכם נדון בדברים החשובים שיש לקחת בחשבון בעת תהליך זה.

 

איתור קרקע למכירה

נגרות הינו מקצוע שמושך אנשים רבים, בין היתר בגלל היכולת לבנות מעץ כמעט כל דבר שתרצו. בכדי להפוך זאת לעסק מצליח, מלבד הכישורים המקצועיים שלכם, נדרשת כמובן חלקת קרקע ייעודית, עליה יוקם העסק עצמו ועליה תעבדו על בסיס יומי.

במדינת ישראל כיום קיימים 22 דונמים של שטחים מהם תוכלו לבחור קרקע (מרובם, כיוון שלא כולם מוצעים למכירה/חכירה). בכדי לאתר את הקרקע המתאימה עבורכם, עליכם לשאול את עצמכם מספר שאלות בשביל לסייע לעצמכם לצמצם את הבחירה ולהתמקד במספר אפשרויות בודדות. בפסקאות הבאות נדון בשאלות אלו.

 

היכן אני מתכנן לפעול?

נגריה אמנם אינו עסק המוגבל לאיזור מסוים, כיוון שלקוחות מכלל הארץ עשויים להזמין עבודות ואלו ישלחו אל הלקוח בגמר העבודה. חשוב לקחת בחשבון שנגריה באיזור מרכז הארץ, בה סביר להניח שרוב הלקוחות יהיו, תחסוך עלויות משלוח רבות. לעומת זאת, ככל שתבחרו בקרקע במרכז הארץ, כך עלויות הקנייה והמיסוי יהיו גבוהים יותר.

מדובר בטרייד אוף שיש לבחון ביחס לכל קרקע וקרקע ולהבין מה יהיה המחיר הסופי שתשלמו.

 

מהו ייעוד הקרקע?

כאמור, השטחים בישראל רבים, ולכל שטח יש ייעוד מקרקעין, שהינו המטרה המוצהרת של השימוש במקרקעין בהתבסס על התב"ע (תוכנית בניין עיר) של אותו אזור. כלומר, לכל חלקת קרקע יהיה ייעוד שונה, כמו משרדים, מסחר, תעשייה, מגורים, וכד'.

על כן, חשוב מאוד שטרם רכישת הקרקע תבררו מהו ייעודה, בכדי להימנע ממצב שבו אינכם יכולים להקים את הנגרייה לאחר רכישת הקרקע. את בדיקה זו, ניתן לבצע באתר משרד השיכון והבינוי בתמורה לתשלום אגרה סמלית.

 

בדיקת הקרקע וסביבתה

כמובן שלא מומלץ לקנות את הקרקע מבלי לבקר בה ולבחון אותה ואת סביבתה. קרקע למכירה המצויה בסמוך לאזור תעשייה ובעלי מקצוע אחרים עשויה להיות טובה יותר עבור נגריות, אך כמובן שאלה זו תלויה בנסיבות המשתנות ממקרה למקרה.

חשוב לבחון אלמנטים כמו נגישות וקרבה לעורקי תחבורה ראשיים, תחבורה ציבורית ככל שהנכם זקוקים לה, ועוד.

 

אלמנטים נוספים לבחינה

כמובן שיריעת מאמר זה קצרה מלהכיל את כלל האלמנטים החשובים שיש לבחון בעת קניית קרקע. לא מדובר במלאכה פשוטה, ובין היתר ניתן למנות אלמנטים נוספים כמו קרקע עם מבנה קיים להסבה לנגריה ולא הקמה מאפס, עלויות העסקה, אפשרויות מימון, קיומה של הערת אזהרה, ליווי של אנשי מקצוע ועוד.

לסיכום, חשוב לבחון לעומק את כלל האפשרויות העומדות בפניכם, בשביל להגיע להחלטה האידיאלית בעבורכם.

נגר בנגרייה שלו

אולי תאהבו גם את

דגל
גרמניה – יעד מומלץ להשקעה עם צפי תשואה גבוהה

גרמניה מהווה כיום את היעד מספר אחד בעולם להשקעות נדל"ן, והמומחים של נדל"ן גרמניה, החברה המובילה בתחום מסבירים בדיוק מדוע מדובר בהשקעה אשר היא בעלת פוטנציאל חסר תקדים. גרמניה היא מעצמה ביבשת אירופה, ונחשבת כיום למדינה בעלת המדיניות הכלכלית הטובה והמצליחה ביותר בעולם. למעשה, בעבור משקיעים מדובר בהזדמנות חסרת תקדים לבצע השקעת נדל"ן ברכישה של נכס, בעלות אשר זולה בעשרות אחוזים מאשר מדינות אחרות בעולם, ובפרט מדינת ישראל.

קראו עוד »
איש ובית
קרקעות למכירה

קרקעות חקלאיות אשר עתידות להיות מופשרות לטובת הקמה של מבני מגורים ותעסוקה מהוות כיום את אפיק ההשקעה הטוב ביותר. היכן המקום הטוב ביותר כיום להשקיע?

קראו עוד »