חיפוש

פירוט נקודות הזיכוי בעד גמלת ילד נכה

במקרה והילד שלכם סובל ממגבלות ומוגדר כילד נכה, מגיע לכם נקודות זכות ממס הכנסה. הזכאות לפטור מתרחשת כאשר ההורים או הורה של הילד הוא תושב ישראל, הוא עובד והילד שלו הוא בעל מגבלות. ההטבה משתנת בהתאם לגילו של הילד. גם כאשר אחד מאחיו של אותו הילד משמש לו כאפוטרופוס, הוא יהיה זכאי לקבל נקודות זיכוי ממס הכנסה. לפי סעיף 45 לפקודת מס הכנסה, יהיה זכאי לשתי נקודות זיכוי בחשבון חישוב המס השנתי.

 

ילד נכה עד גיל 18

למעשה כאשר ילד הוא בעל מגבלות והוא מתחת לגיל 18, הוא יכול לקבל נקודות זיכוי במקרה ואחת מהמקרים הבאים מתרחשים:

  • במקרה והילד משותק – בכדי לאבחן זאת, על הילד להיות מאובחן על ידי רופא שמתמחה בהתפתחות הילד, או על ידי נוירולוג. אותו נוירולוג צריך לאבחן אותו בשיתוק באחד מהאיברים בגוף שלו, או שהילד נולד ללא אחד מחלקי גופו, או שאחד מהגפיים שלו נכרתה.
  • ילד עיוור – צריך להיות מאובחן על ידי רופא עיניים.
  • ילד בעל פיגור שכלי – צריך להיות מאובחן בגלל שהוא סובל ממוגבלות שכלית על ידי נוירולוג או כרופא המומחה להתפתחות התקינה של הילד.
  • ילד שהופנה לוועדה מיוחדת – כאשר הוא מופנה למסגרת מיוחד כמו גן, בית ספר, או אפילו כיתה מיוחדת.
  • ילד המקבל גמלת נכה – כאשר ילד מקבל גמלת ילד נכה, או שהוא זכאי לה משלל סיבות.

 

ילד נכה מעל גיל 18

לא רק ילד מתחת לגיל 18 רשאי לכל נקודות זכות, אלא גם ילד מעל גיל 18.

הוריו הם הזכאים לקבל את הנקודות זכות במקרים אלו:

  • במקרה ואותו בוגר הופנה על ידי ועדת השמה למסגרת חינוך מיוחד.
  • במקרה של אי כושר השתכרות.
  • במקרה והבוגר נמצא בחזקה של הוריו.
  • במקרה שהבוגר סובל משיתוק מוחין מאובחן, הוא עיוור, או סובל מפיגור שכלי. כל הדברים הללו צריכים להיות מגובים על ידי מומחים ורופאים שקבעו זאת, או שנקבע לפי ועדה רפואית או ועדת מומחים של המוסד ביטוח לאומי.

 

דברים שחשוב לדעת

במקרה שיש להורה יותר מילד אחד, ניתן לקבל כפל נקודות זיכוי. את הבקשה לקבל נקודות יש לקבל בכל שנה מחדש, אך ניתן לבקש מביטוח לאומי מסמך אשר מצהיר על נכותו ונכות זו הינה קבועה. ישנם מקרים מסוימים שההורים יכולים לקבל מס רטרואקטיבית שש שנים לפני הבקשה. על פרטים על גמלת ילד נכה מוזמנים לבקר באתר של קול הזכויות.

 

לסיכום

הורים זכאים לשתי נקודות זיכוי בחשבון חישוב המס השנתי. את הזיכוי לנקודות מקבלים עבור כל ילד נכה. ישנה אפשרות לקבל את נקודות הזיכוי לילד שטרם מלאו לו 18 שנה, וגם יש אופציה במקרים מסוימים שהילד גדול כבר מגיל 18, לקבל מס רטרואקטיבי שש שנים לאחר מכן.

חישוב פירוט נקודות הזיכוי בעד גמלת ילד נכה
חישוב פירוט נקודות הזיכוי בעד גמלת ילד נכה

אולי תאהבו גם את

ביטקוין חייב במס
כיצד נקבע מס על הביטקוין

תופעת הביטקוין היא כבר מזמן לא תופעה זרה בשוק הפיננסי. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת, כך מתממשות הזדמנויות כלכליות ופיננסיות חדשות, שבעבר ניתן היה רק לדמיין

קראו עוד »
החזרי מס לחולים בסרטן
החזרי מס לחולים בסרטן

מחלת הסרטן דורשת התגייסות מלאה של המשפחה והחולה- נפשית וכלכלית. מהם הזכויות המגיעות לחולים בסרטן מול מס הכנסה? אילו החזרים ניתן לקבל והאם קיימות הטבות

קראו עוד »
החזרי מס
החזר מס בגין תרומות

לא מעט ישראלים לוקחים חלק במתן תרומות לארגונים ועמותות שונים, שעושים עבודת קודש בכל מה שקשור לאיסוף כספים, מזון וחפצים לאנשים שידם אינה משגת. כמו

קראו עוד »