חיפוש

החזרי מס לחולים בסרטן

מחלת הסרטן דורשת התגייסות מלאה של המשפחה והחולה- נפשית וכלכלית. מהם הזכויות המגיעות לחולים בסרטן מול מס הכנסה? אילו החזרים ניתן לקבל והאם קיימות הטבות נוספות?

 

פטור ממס הכנסה

לאור מצבם של חולי סרטן רבים, ניתן לקבל אחוזי נכות. מבחינת רשויות המס ובהלימה לאחוזי הנכות, ניתן במקרים מסוימים לקבל פטור חלקי או מלא ממס הכנסה. אם נקבעו לחולה 90% נכות או יותר למשך יותר מחצי שנה- הוא זכאי לפטור ממס הכנסה. אחוזי הנכות נקבעים לרוב על ידי וועדה רפואית, מלבד מקרים מסוימים של 90% נכות ויותר.

ניתן לקבל החזרי מס במידה ונקבע פטור לחולה או אף הקלה במס, עד ל6 שנים בצורה רטרואקטיבית. לצורך קבלת ההחזר- המהווה סכום הפער בין תשלום המס בפועל לבין זכאות האדם, ניתן להגיש טופס 1516, בצירוף המסמכים והאישורים הרפואיים לשנת המס המבוקשת.

 

החזר מס בגין בן זוג חולה בסרטן

במצב בו אחד מבני זוג נשואים חולה בסרטן, ונקבעו לו 90% נכות לפחות משוקללים, זכאי בן זוגו לנקודת זיכוי אחת. ערך נקודת הזיכוי עומד על 2,616 ₪ לשנה. לכן, אם בני הזוג עומדים בקריטריונים ולא מימשו את זכותם, יכול בן הזוג להגיש בקשה להחזר מס על שנת המס הרלוונטית.

 

החזר מס בגין ילד חולה בסרטן

הורים לילד המוגדר "נטול יכולת" זכאים ל2 נקודות זיכוי ממס הכנסה, כאשר ההטבה ניתנת למשכורת אחת, אלא אם ההורים פרודים, ואז שני ההורים זכאים לה. ההגדרה מותנית, במקרה של ילדים חולים בסרטן, בקבלת גמלת ילד נכה- הנקבעת לפי מידת תלות הילד בסביבתו. שווי ההקלה במס להורי הילד הוא 5,232 ₪ לשנה, וניתן לקבלם ברטרו לאחר הגשת בקשה להחזרי מס- עד 6 שנים משנת המס המדוברת.

 

ייעוץ מס לחולים בסרטן

חולים בסרטן אשר נקבעו להם אחוזי נכות זכאים לקבלת ייעוץ מס בנושאים הקשורים למחלה. הייעוץ ניתן על- ידי האגודה למלחמה בסרטן בשיתוף לשכת יועצי המס בישראל, ויכול לסייע רבות בכל הנוגע להטבות והחזרי מס.

 

הגשת בקשה להחזר מס לחולים בסרטן

חולים אשר נקבעו להם אחוזי נכות והיו זכאים לפטור חלקי או מלא ממס הכנסה בשנת מס אשר בטווח של 6 שנים אחורה, יכולים להגיש בקשה להחזר מס על אותה השנה. את הבקשה יש להגיש עם כלל הטפסים הנדרשים, בצירוף אחד מהמסמכים הבאים: עותק של פרוטוקול הוועדה שקבעה את אחוזי הנכות ועותק של פרוטוקול הוועדה לפטור ממס הכנסה.

 

הטבות נוספות

חולי סרטן זכאים להקלות והטבות מלבד ההקלות במס ההכנסה. ישנן הנחות במס רכישה לבעלי אחוזי נכות מסוימים או להורים לילדים עם 100% נכות. בנוסף, קבועה בחוק הנחה בארנונה לחולים בסרטן או להורים שילדם מקבל גמלת ילד נכה או קצבת נכות. לפרטים נוספים, כנסו לאתר taxes-refund.co.il.

ארנק בתוך כיס אחורי

אולי תאהבו גם את

ביטקוין חייב במס
כיצד נקבע מס על הביטקוין

תופעת הביטקוין היא כבר מזמן לא תופעה זרה בשוק הפיננסי. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת, כך מתממשות הזדמנויות כלכליות ופיננסיות חדשות, שבעבר ניתן היה רק לדמיין

קראו עוד »
החזרי מס
החזר מס בגין תרומות

לא מעט ישראלים לוקחים חלק במתן תרומות לארגונים ועמותות שונים, שעושים עבודת קודש בכל מה שקשור לאיסוף כספים, מזון וחפצים לאנשים שידם אינה משגת. כמו

קראו עוד »